تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

وزیر ارشاد: انقلابی گری یعنی تعامل با دنیا نه شعار دادن/ در گذشته ما به نا کجا آباد سیر می کردیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلابی بودن شعار نیست بلکه شعور، درک از جامعه و تلاش برای حل مشکلات مردم است بنابراین از این منظر دولت تدبیرو امید، انقلابی محسوب می شود.
رویداد۲۴-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلابی بودن شعار نیست بلکه شعور، درک از جامعه و تلاش برای حل مشکلات مردم است بنابراین از این منظر دولت تدبیرو امید، انقلابی محسوب می شود.

سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: افتخار و انقلابی گری این است که از طریق گفت وگو و تعامل با دنیا منافع مردم را تامین کنیم. 

وی ادامه داد: امروز انقلابی بودن به معنای کار و تلاش و تولید در کارخانه ها، رفع بیکاری از جامعه، دغدغه معیشت و سفره مردم را داشتن و همراهی با همه ارکان نظام در جهت توسعه ملی است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به اذعان همه صاحبنظران تغییر ریل توسعه کشور از ناکجا آباد به سمت قله های متعالی دستاورد مهم دولت یازدهم است. 

وی اظهار کرد: مجموعه شاخص ها و آمارها نشان می دهد که امکان تداوم گذشته وجود نداشت چرا که چند شاخص اصلی گذشته بیانگر فروپاشی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بود. 

صالحی امیری اظهار کرد: در کشوری که با رشد اقتصادی منفی 6.8 و تورم 43 درصدی و گرانی سرسام آور و با قطعنامه های پی در پی و تحریم های گسترده و با تجزیه در سطح ملی ، انگ زنی، تخریب و اتهام جویی مواجه بود و در آن نهال اختلاف، نفاق ، تهمت و شایعه هر روز گسترده می شد در حدی که رئیس قوه در مجلس علیه رئیس قوه دیگر افشا گری می کرد، ما به نا کجا آباد سیر می کردیم. 

وی با بیان اینکه هیچ کس دوست ندارد به آن فضا بازگردد ، گفت: تغییر ریل توسعه در شرایطی که کشور به سمت فروپاشی میل می کرد، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود که دولت یازدهم توانست از عهده آن برآید. 

صالحی امیری با بیان اینکه کشور در زمان درآمد 143 میلیارد دلاری قبل از دولت یازدهم شاخص های منفی را تجربه کرد ، افزود: ولی در دولت یازدهم با وجود کاهش قابل توجه در آمدها، کشور به تورم یک رقمی و رشد هفت درصدی رسید. 

وی به تلاش دولت برای تحقق ثبات و امنیت در حوزه اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه نفت، تولید 975 هزار بشکه در روز به 3.7 میلیون بشکه رسید که با تداوم گذشته و کاهش سالیانه 250 هزار بشکه در تولید، امروز به طور قطع دیگر صادرات نفت نداشتیم. 

صالحی امیری با بیان اینکه سرمایه گذاری صورت گرفته در پارس جنوبی در تاریخ کشور بی نظیر است، خاطرنشان کرد: در حوزه گاز هم که فاصله جدی با همسایه داشتیم امروز توانستیم از آن پیشی بگیریم و به خودکفایی در تامین گاز برسیم تا کشور از واردات گاز بی نیاز شود. 

وی به خودکفایی در تولید گندم طی فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: طی این مدت بیش از 20 میلیون تن افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور اتفاق افتاده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون در حوزه دفاعی بیش از هر زمان دیگری امروز دارای توان هستیم و در این خصوص باید به نیروهای مسلح ، سپاه ، ارتش و نیروهای نظای و امنیتی افتخار کنیم چرا که در بهترین وضعیت دفاعی کشور در بعد از نقلاب قرار داریم. 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در حوزه دفاعی، چند برابر گذشته سرمایه گذاری انجام داده است، گفت: معتقدیم همزمان با فعال شدن دیپلماسی سیاسی ، باید قدرت نظامی را هم ارتقا ببخشیم. 

صالحی امیری به سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه صنعت کشور اشاره کرد و افزود: امروز صف گسترده شرکت های بزرگ صنعتی برای عقد قراردادهای جدی با شرکت های ایرانی بیانگر امن بودن ایران برای سرمایه گذاری است. 

این مسئول به رشد رقم اشتغالزایی از 14 هزار مورد در سال به 700 هزار مورد در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: این اقدامات انجام گرفته در حوزه های مختلف محصول برجام است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان