تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

بُرد موشک های بالستیک کره شمالی بلند تر شد؛ همه شهرهای آمریکا در تیررس پیونگ یانگ

کارشناسان نظامی آمریکا تایید کرده اند که بُرد موشک جدید کره شمالی می تواند به شهرهایی در مرکز خاک آمریکا نیز برسد.
رویداد۲۴-ناظران نظامی آمریکا اعلام کرده اند، آزمایش جدید موشک بالستیک کره شمالی در روز جمعه نشان می دهد بُرد موشک های بالستیک قاره پیمای این کشور بلندتر شده و شهرهای بیشتری از آمریکا را در شعاع عملیاتی خود دارد.


به نقل از سی ان ان کره شمالی روز جمعه موشک جدید بالستیکی را آزمایش کرد که به نظرمی رسد از موشک آزمایش شده اخیر این کشور که بُردی میان قاره ای داشت، پیشرفته تر و دارای شعاع عملیاتی بیشتری است که به گمان برخی کارشناسان نظامی آمریکا حتی قادر است به شهرهای ساحلی در غرب آمریکا از جمله لس آنجلس و شهرهای دِنور و شیکاگو را در مرکز این کشور هدف قرار دهد.

نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی از موشک آزمایش شده روز جمعه کره شمالی تایید می کند این موشک که از منطقه "موپیونگ نی" در مرز کره شمالی و چین پرتاب شده، به مدت 47 دقیقه به ارتفاعی بیش از حدود 3700 کیلومتر رسیده و سپس مسافتی در حدود 1000 کیلومتر را طی کرده است.

کره شمالی این موشک را دیروز به سمت منطقه ویژه اقتصادی ژاپن در دریای ژاپن شلیک کرد.

"دیوید رایت" کارشناس نظامی در آمریکا و مدیر برنامه موسوم به" امنیت جهانی یو‌سی‌اس" گفته است اگر اعداد و ارقام درباره مسافت طی ‌شده توسط موشک جدید درست باشد، به این معنی ا‌ست که شهرهای آمریکا از جمله دِنور، شیکاگو یا لس‌آنجلس در برد آن قرار دارند و این احتمال وجود دارد که شهرهایی چون نیویورک و بوستون (در ساحل شرقی آمریکا) نیز در تیررس این موشک قرار گیرند.

گفتنی است کره شمالی در آزمایش موشکی پیشین خود که کمتر از 1 ماه پیش انجام شد نشان داد که بُرد عملیاتی آن تا منطقه آلاسکا آمریکا را در تیررس دارد.

این نخستین باری بود که یک موشک بالستیک کره شمالی قادر شده بود در آزمایشی موفق منطقه ای خاک آمریکا را در تیررس عملیاتی خود داشته باشد.

پیشتر دونالد ترامپ اعلام کرده است که اجازه توسعه قابلیت های موشکی کره شمالی را برای هدف قرار دادن خاک آمریکا نخواهد داد.

رسانه های دولتی کره شمالی امروز (شنبه) با مخابره خبر آزمایش جدید موشکی کره شمالی به نقل از "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی گفته اند:آزمایش موشکی روز جمعه نشان داد که سراسر خاک آمریکا در تیررس موشک های کره شمالی قرار دارد.

رهبر کره شمالی در این پیام گفته است برنامه موشکی کشورش یک دارایی ارزشمند برای کشورش است که به هیچ وجه نمی توان آن را کنار گذاشت. او افزوده: " این آزمایش اعتبار سامانه موشک‌ های قاره ‌پیما را ثابت می‌کند و ظرفیت‌های انجام حمله‌ای غافلگیرکننده توسط موشک‌های قاره‌پیما در هر منطقه، زمان و مکانی را نشان می‌دهد. این آزمایش به وضوح ثابت می‌کند که بُرد موشک های ما به تمام خاک آمریکا می‌رسد."

رهبر کر شمالی هنگام آزمایش موشکی ماه گذشته کشورش وعده "فرستادن بسته های هدیه بیشتری به یانکی ها" را داده بود. او با کنایه آزمایش های موشکی کشورش را به بسته های هدیه ای به آمریکا تشبیه می کند.

روز شنبه مقامات کره جنوبی در نخستین واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی ، از انجام رزمایش مشترک کشورشان با نیروهای آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی روز جمعه کره شمالی خبر داده اند.

تصویر موشکی که ساعاتی پیش از سوی کره شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک شد/ خبرگزاری رسمی کره شمالی
بُرد موشک های بالستیک کره شمالی بلند تر شد؛ همه شهرهای آمریکا در تیررس پیونگ یانگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
افرین بر کره شمالی
نظرات شما
پیشخوان