تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

سهم صنعت از آب مصرفی کشور کمتر از ٢درصد است/ والله از اعتماد به بخش خصوصی ضرر نمی‌کنیم/ دست بانک‌ها در استان‌ها باز شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد آب صرف صنعت می‌شود، گفت: دیداری با رهبری داشتیم که ایشان فرمودند که اگر ده درصد صرفه جویی کنید کل آب شرب تامین می‌شود.

رویداد۲۴-وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد آب صرف صنعت می‌شود، گفت: دیداری با رهبری داشتیم که ایشان فرمودند که اگر ده درصد صرفه جویی کنید کل آب شرب تامین می‌شود.محمدرضا نعمت‌زاده در نشست شورای ملی گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اولین چیزی که دولت دوازدهم باید بر آن اهتمام ورزد، روی کار آمدن بخش خصوصی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اعتماد متقابل میان دولت و بخش خصوصی پیش شرط اولیه است تا برنامه‌ها شکل بگیرد که در بسیاری از دستگاه‌ها وجود ندارد.

او ادامه داد: یک درس از آقای کرباسچی یاد گرفتم این بود زمانی که شهردار بودند به او گفتند که گل‌هایی را که می‌کارید مردم می‌کَنند. او گفت آنقدر گل می‌کاریم تا مردم دیگر این کار را نکند و امروز مشاهده می‌کنید که دیگر در تهران کسی گُل نمی‌کَند.

نعمت‌زاده یادآور شد: به آقای هاشمی و خاتمی گفتم که این اعتماد میان دولت و بخش خصوصی وجود ندارد و تا زمانی که این مشکل وجود دارد ما نمی‌توانیم بحران‌ها را حل کنیم. در بخش‌هایی ما مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

وزیر صنعت و معدن خطاب به قائم مقام بانک مرکزی گفت: بانک‌های ما در استان‌ها اختیار ندارند باید دست آنان باز شود. باید این امر در شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار گیرد و منابع مالی پروژه‌ها را مشخص کنیم.

او خاطر نشان کرد: منابع مالی بخش خصوصی باید از بانک‌ها و بخش دولتی از بودجه‌های عمومی تامین شود.

نعمت‌زاده در ادامه سخنان خود به مسئله آب اشاره کرد و گفت: کمتر از ۲ درصد آب صرف صنعت می‌شود که اگر بیشتر شود تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد.

او با اشاره به جلسه خود با رهبر انقلاب عنوان کرد: دیداری با رهبری داشتیم که ایشان فرمودند که اگر ده درصد صرفه جویی کنید کل آب شرب تامین می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای پروژه‌ای مجوزهای لازم گرفته می‌شود اما شرکت آبفا می‌گوید آب نداریم، این را نگوئید جواب‌های منفی می‌دهد و مجوز‌ها را لغو می‌کند.

او افزود: والله بالله تالله من در این سالها هر وقت به بخش خصوصی اعتماد کردم متضرر نشده‌ام.

نعمت زاده درباره لزوم تفویض اختیار گفت: با این موضوع موافقیم اما در چند مورد اختلافاتی وجود داشت که امیدواریم برطرف شود. بخش معادن و محیط زیست از بخش‌هایی است که کمی اختلاف در آن وجود دارد و امیدواریم به زودی برطرف شود. من از تمام مسئولان می‌خواهم به بانک‌ها اختیارات لازم را تفویض کنند تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان درباره بحران آب گفت: سهم صنعت از آب مصرفی کشور کمتر از ٢درصد است. همه باید کمک کنیم تا با سرعت بیشتری موضوع صرفه جویی پیگیری شود تا این بحران را بتوانیم برطرف کنیم. ما در وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در فکر کاهش سهم ٢درصدی مصرف آب هستیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان