تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قالیباف رای نداشت/ با میل خود به نفع رئیسی کنار رفت/بسیاری از اصولگرایان دیگر جمنا را قبول ندارند

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با رد ادعای محمد باقر قالیباف که با اجبار و فشار ناچار به کناره گیری به نفع ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شد گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که قالیباف از آرای لازم برخوردار نیست و نباید بیش از آن در میدان انتخابات باقی بماند و در جمع‌بندی و مذاکره‌ای که با آقای رئیسی داشت با توافق کنار رفت.

قالیباف

رویداد۲۴عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با رد ادعای محمد باقر قالیباف که با اجبار و فشار ناچار به کناره گیری به نفع ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شد گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که قالیباف از آرای لازم برخوردار نیست و نباید بیش از آن در میدان انتخابات باقی بماند و در جمع‌بندی و مذاکره‌ای که با آقای رئیسی داشت با توافق کنار رفت.
 
چند روزی است که شاهد بیان انتقادات تندی نسبت به اصولگرایان از سوی چهره‌های شناخته‌شده این طیف سیاسی هستیم.
 
سید مصطفی میرسلیم از کاندیداهای ریاست جمهوری بود که در دو گفت‌وگو مجزا به‌شدت از جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) که بنا را بر آن گذاشته بود تا تمام اصولگرایان را گرد هم آورد و با تک کاندیدایی در برابر حسن روحانی پیروزی در انتخابات را نصیب اصولگرایان سازد را موردنقد قرارداد. 
 
البته بخش‌هایی از اعلام نظر او در ظاهر به دلیل موضع‌گیری حزب موتلفه علیه آن و بر اساس گفته حمید ترقی بیان تذکر جدی، از سوی میرسلیم موردتکذیب قرار گرفت، اما بدون شک کاندیدا ریاست جمهوری به‌شدت از جمنا دلخور است و به این سادگی‌ها هم برطرف نخواهد شد.
 
این دلخوری تنها شامل مصطفی میرسلیم نمی‌شود بلکه محمدباقر قالیباف نیز که پیش‌ازاین در نامه‌ای طرحی تحت عنوان نو اصولگرایی را به میان کشیده بود و مورد استقبال هم طیفان سیاسی او قرار نگرفت، در برنامه تلویزیونی دوشنبه‌شب اصولگرایی را در کل ناکارآمد توصیف کرد. او در این گفت‌وگو علاوه بر اینکه عملکرد اصولگرایان را انقلابی ندانست عدم گفت‌وگو و غیر مردم‌دار بودن را از ویژگی‌های این روزهای طیف سیاسی فوق دانست.
 
محمدباقر قالیباف صراحتاً شکست در انتخابات را به دلیل تصمیمات نادرست جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌داند و حتی در ظاهر انصراف از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری توسط او نیز به میل و رغبت خود انجام‌نشده بود.
 
احمد کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه باهدف از انتقادات اخیر به ساز و کار انتخاباتی اصولگرایان گفت: شاید انتقاداتی ازاین‌دست بدین منظور مطرح می‌شود که تداعی می‌کنند جمنا به معنای مجموعه اصولگرایان است. درحالی‌که تنها بخشی از مجموعه اصولگرایی با تفکری متفاوت به‌حساب می‌آید که انتقاد زیادی به آن وارد نیست و طبیعی به نظر می‌رسد که هرکسی این سازوکار و مجموعه توانایی را قبول کرد با آن‌ها وارد میدان شد و گروهی هم که نپذیرفتند خود را از این گروه کنار کشیدند.
 
وی در ادامه اضافه کرد: جمنایی‌ها هم نباید فکر کنند که تمام اصولگرایان را دربرمی گیرند. همان‌طور که اشاره شد این گروه بخشی از اصولگرایان با تفاوت‌هایی محسوب می‌شوند. آن‌ها باید دارای این ظرفیت که اجازه اظهارنظر به دیگر اصولگرایان بدهند را باشند تا عملکردشان را موردنقد قرار گیرد.
 
این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری دراین‌باره یادآور شد: شاید بسیاری از اصولگرایان دیگر نوع نگرش جمنایی‌ها را با این شکل و شمایل و ترکیبی که دارد را قبول نداشته باشند. جامعه اصناف و بازار ازجمله همین مواردی است که باوجودآنکه نقدی را به شکلی که این روزها دیده می‌شود وارد نکرده، ولی درمجموعه آن‌ها هم حاضر نشد.
 
کریمی اصفهانی در این رابطه تصریح کرد: جمنا نمی‌تواند به‌عنوان یک جبهه به لحاظ قانونی ظهور و بروز داشته باشد علت آن‌هم این است که جبهه سازوکار خود را دارد و تعدادی از احزاب و تشکل‌ها باید آن را تشکیل دهند، اما در جمنا گروهی از افراد حقوقی و حقیقی جمع شدند و تشکیلاتی تحت این نام را به رسمیت شناختند. آن‌ها باید ازنظر قانونی حتماً این بخش از مشکلشان را رفع کنند.
 
وی در این خصوص که کاندیداهای ریاست جمهوری به‌خصوص قالیباف عامل شکست در انتخابات را تصمیمات هم طیفی‌های خود می‌داند، توضیح داد: مسئله شکست وجود نداشت و آقای قالیباف به نفع رئیسی و به میل خود از میدان خارج شد و حداقل شکستی برای او رقم نخورد.
 
این عضو شورای مرکزی جبهه پروان خط امام و رهبری دراین‌باره که قالیباف در گفت‌وگو تلویزیونی انصراف از کاندیداتوری را به میل خود ندانست، بیان کرد: قبول نداریم که در جامعه کسی می‌تواند تصمیمی را بر فرد دیگری تحمیل کند. درمجموع با توجه به اخبار و مطالعات و نظرسنجی‌ها آقای قالیباف شخصاً به این نتیجه دست‌یافت که کناره‌گیری به نفع آقای رئیسی به مصلحت او است ولی در صورت عدم کناره‌گیری کسی نمی‌توانست به‌زور یا تأکید این کار را عملی سازد.
 
کریمی اصفهانی در ادامه افزود: آقای قالیباف پس از دستیابی به یکسری از اطلاعات، اخبار و نظرسنجی به این نتیجه رسید که بر اساس مصلحت باید کناره گیری کند. به این نه شکست می‌توان نام نهاد نه تحمیل یک موضوعی که به او شده باشد زیرا او می‌توانست تا آخرین دقایق بماند، آقای قالیباف با تشخیص خود کنار رفت و اینکه مطرح می‌شود به او تحمیل‌شده را قبول ندارم.
 
وی در رابطه که نظرسنجی به سابقه کاری قالیباف برمی‌گردد، تأکید کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که قالیباف از آرای لازم برخوردار نیست و نباید بیش از آن در میدان انتخابات باقی بماند و در جمع‌بندی و مذاکره‌ای که با آقای رئیسی داشت با توافق کنار رفت.
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان