تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
حسن بیادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

نواصولگرایی تغییر لفظ است،دردی دوا نمی‌کند/اصولگرایان از جامعه سیاسی و مردم عذرخواهی کنند

حسن بیادی بیان کرد: نتایجی كه اصولگرایی در اين چهار انتخابات گذشته گرفته است تكليف آنان را مشخص كرده است. باید به‌طورجدى فكرى به حال خود كنند.
رویداد۲۴حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: نتایجی كه اصولگرایی در اين چهار انتخابات گذشته گرفته است تكليف آنان را مشخص كرده است. باید به‌طورجدى فكرى به حال خود كنند.

سید مصطفی میرسلیم نامزد اصولگرا حزب موتلفه بود که حاضر به امضا میثاق نامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب نشد و تا پایان انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت‌ماه با دو کاندیدا اصولگرا به رقابت پرداخت به‌نقد درون اصولگرایی دست‌زده است.

با گذشته نزدیک به سه ماه از برگزاری انتخابات میرسلیم به این نتیجه رسیده است که باید علیه کاندیداهای اصولگرا موضع‌گیری کند و برخی از واقعیات را با مردم در میان گذارد. وی ابتدا محمدباقر قالیباف، شهردار تهران را متخلف خواند و صراحتاً اعلام کرد که در صورت دو دوره‌ای شدن انتخابات حتماً درباره تخلفات مالی او صحبت می‌کرده است.

میرسلیم در تازه‌ترین اظهارنظر خود جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) که مهم‌ترین حامی ابراهیم رئیسی در انتخابات 96 بود را به استفاده از امکانات یک‌نهاد نظامی محکوم کرد که پس از اظهارنظر حمید ترقی از اعضای حزب موتلفه که در این رابطه گفته بود «سخنان آقای میرسلیم اظهارنظر شخصی او است و ربطی به حزب ندارد» و او حتی در ادامه از ارائه یک تذکر جدی به دلیل درست نبودن شائبه‌هایی که مطرح‌شده هم خبر داد، مصطفی میرسلیم گفته خود در رابطه با رئیسی را تکذیب کرد.

اما پیش‌ازاین تکذیب اصولگرایان به‌جای آنکه به‌نقد خود بپردازند و درباره درستی یا نادرستی مطالب مطرح‌شده به‌طور مستند توضیح دهند، گوینده را محکوم‌به هم‌افزایی با رسانه‌های بیگانه کردند. این برای اولین بار نیست که اصولگرایان هر نقدی علیه آنان مطرح می‌شود را موردتردید قرار می‌دهند و پای رسانه‌های خارج از کشور به میان می‌کشند.

 فعالان در این طیف سیاسی بارها اصلاح‌طلبان را به همین دلیل مورد سؤال قراردادند و به‌جای اینکه دست‌به‌نقد و بازسازی درونی زنند با توسل به چنین روش‌هایی درصدد برمی‌آیند تا ذهن افکار عمومی را به سمتی سوق دهند که دور از واقعیت‌های موجود است. طبیعتاً نتیجه چنین عکس‌العملی بدون تردید از دست دادن اعتماد مردم و باخت در انتخابات آتی خواهد بود.

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگراى مستقل در گفت‎وگو با رویداد۲۴ دباره دلیل متهم ساختن منتقدان به‌جای بازسازی درونی از سوی برخی اصولگرایان گفت: بسیاری از کسانی که داعیه مدیریت جامعه اصولگرایی را در سردارند به‌ناحق و از روى جهل دچار یک توهم در قدرت و دانايى شده‌اند. بدین معنا که فکر می‌کنند از میزان درک بالاتری نسبت به سایرین برخوردارند و تصمیم‌گیری نهایی را از آن خود می‌دانند و جايگاه خود را به‌عنوان كفيل و وصى مردم تلقى می‌کنند.

وی درباره آسیب چنین تفکری اصولگرایی را به کجا خواهد کشاند، بیان کرد: اصولگرایی قرار نیست به‌جایی کشیده شود نتايجى كه در اين چهار انتخابات گذشته گرفته‌شده تكليف آنان را مشخص كرده و به‌طورجدى بايد فكرى به حال خود كنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن اشاره به طرح نو اصولگرایی افزود: تغییر در الفاظ هم دردی را دوا نمی‌کند زیرا مسئله مشکل‌ساز در این رابطه رنگ عوض کردن عده‌ای است كه متصل به باندهاى قدرت و ثروت هستند. از بین کارهای ناموفق آنان می‌توان به پروژه شکست‌خورده باند جمنا اشاره کرد. به عملکردهای به‌اصطلاح اصولگرایان انتقادهای بسیار جدى وارد است که با تغییر واژه‌ها چيزى حل نخواهد شد.

بیادی در ادامه تأکید کرد: آنچه می‌تواند به اصولگرایی کمک کند تدبیر و عملکرد صادقانه و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در كل كشور است. نباید انتظار داشت با تغییر لفظ و نام گروه در رفتار و تفكر تغییرى اساسى به وجود آید. جامعه بزرگ اصولگرایی نیاز دارد تا از شکست‌های گذشته خود عبرت بگیرد و دست به هر کاری ناشايست براى خارج كردن رقيب از میدان نزند و هر کلامی را بر زبان جاری نسازد.

وی درباره تغییر رفتار اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایان با تغییر در نيت و رفتار از بسیاری اشتباهات خود از جامعه بزرگ سیاسی و اصولگرایی عذرخواهی به عمل‌آورند. کرسی‌های مجلس سه دوره در اختيار قاطبه آنان قرار گرفت دولت را هم در اختیار داشتند، بنابراین نیاز است تا به‌جای طلبکاری از مردم به عذرخواهی از آنان بپردازند.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: همه جناح‌های سياسي باید با توجه به شرایط حساس روز كشور نسبت به رفع مشكلات اقتصادى، فرهنگى و اجتماعى مردم با اصلاح ساختار فاسد ادارى در توسعه فرهنگ تولید و اشتغال كوشا بوده و به داد مردم برسند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان