تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
جلال جلالی زاده، نماینده مجلس ششم در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حضور اهل سنت در مدیریت کشور تبعیض مذهبی و قومی را بر می‌چیند

جلال جلالی زاده، نماینده مجلس ششم تأکید کرد: انشا الله شعارها و وعده‌هایی که در ایام تبلیغات آقای روحانی بر زبان آورد به مرحله عمل برسد و با حضور اهل سنت در مدیریت کشور تبعیض‌های مذهبی و قومی برچیده شود.
رویداد۲۴جلال جلالی زاده، نماینده مجلس ششم تأکید کرد: انشا الله شعارها و وعده‌هایی که در ایام تبلیغات آقای روحانی بر زبان آورد به مرحله عمل برسد و با حضور اهل سنت در مدیریت کشور تبعیض‌های مذهبی و قومی برچیده شود.

اهل سنت همواره در تمامی انتخاباتی که تا امروز در کشور برگزارشده، نقش فعال و مؤثری داشته است. مولوی عبدالحمید امام‌جمعه اهل سنت زاهدان همواره از گزینه‌های اصلاح‌طلبان حمایت به عمل‌آورده و ایرانیان اهل سنت نیز به دلیل اعتمادی که به او دارند رأی خود را به نام همان گزینه معرفی‌شده داخل صندوق انداخته‌اند.

در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه نیز مجدد به همین شکل رفتار شد، با اعلام حمایت مولوی عبدالحمید از حسن روحانی آرا مناطق سنی نشین به نام او به صندوق‌ها ریخته شد. این آرا بدون شک در پیروزی حسن روحانی در این دور از انتخابات تأثیرگذار بود، بنابراین نمی‌توان چشم بر خواست‌های مردم این مناطق بست.

مولانا عبدالحمید روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به حمایت خود از روحانی گفته است که «ما از دکتر حسن روحانی؛ مانند گذشته حمایت می‌کنیم و معتقدیم روحانی می‌تواند از وزرای اهل سنت در دولت دوازدهم بهره گیرد. به‌کارگیری نیروهای توانمند و شایسته اهل سنت در سطوح بالای مدیریتی کشور و استان‌ها یک فرصت برای دولت روحانی است.»

جلال جلالی زاده، نماینده اهل سنت مجلس ششم، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره ضرورت یک اهل سنت دوکابینه دوازدهم به رویداد 24 گفت: اهالی سنت به‌عنوان ایرانیان اصیل در کشور تلاش‌ها در تمام زمینه‌ها از ابتدا انقلاب انتظار داشتند تا بدون هیچ تبعیض و نابرابری با آنان رفتار شود. متأسفانه تاکنون باوجود حضور فعالانه اهل سنت در عرصه انتخابات درحالی‌که خارج نشینان آن را تحریم می‌کنند و دست به تشویق مردم برای عدم شرکت می‌زنند، اما اهل سنت برخلاف این تحریک‌ها و حتی تهدیدها در انتخابات حضور فعالی داشته‌اند. آنان به‌خصوص در انتخابات اخیر و پیشین به آقای روحانی رأی بالایی دادند و در پیروزی او نقش مؤثری داشتند.

وی در ادامه اضافه کرد: اهل سنت همیشه در انتخابات رأی خود را به اصلاح‌طلبان اختصاص داده‌اند، اما هنگام تشکیل کابینه و تقسیم مسئولیت‌ها محروم بودند. عبدالحمید مولوی به‌عنوان یکی از رهبران اهل سنت دغدغه وحدت، حفظ وضع موجود و همبستگی ملی را دارد و درصورتی‌که آقای روحانی و مسئولان نظام به حرف‌هایی مانند سخنان مولوی عبدالحمید توجه نکنند به ضرر کشور و همبستگی در آن تمام خواهد شد زیرا درصورتی‌که انتخاباتی دیگر پیش آید دیگر سخن مولوی عبدالحمید پیش مردم خریدار ندارد نمی‌تواند به مردم برای شرکت در انتخابات ورای به فلان کاندیدا سفارشی انجام دهد.

جلالی زاده یادآور شد: بر این اعتقاد هستم از نگاه عدالتی، شهروندی و انسانی لازم است تا آقای روحانی بدون توجه به کسانی که مخالف دموکراسی، اصلاحات، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و شخص او هستند قاطعانه تصمیم گیرد و با حضور یک نفر اهل سنت که بیان دیدگاه‌های نظام نسبت به‌حقوق بشر در کل جهان است، موافقت به عمل آورد.

این نماینده اهل سنت مجلس ششم دراین‌باره تصریح کرد: درصورتی‌که به این قضیه نگاه مذهبی صورت نمی‌گرفت سازمان‌های حقوق بشر هم نسبت به آن حساس نمی‌شدند ولی متأسفانه نه‌تنها نگاه، ملی نیست بلکه فرقه‌ای، تعصبی و مذهبی به آن دیده می‌شود؛ بنابراین احساس می‌شود به‌حق اهل سنت در کشور ظلم شده است.

وی در ادامه افزود: انشا الله شعارها و وعده‌هایی که در ایام تبلیغات آقای روحانی بر زبان آورد به مرحله عمل برسد و با حضور اهل سنت در مدیریت کشور تبعیض‌های مذهبی و قومی برچیده شود. به نظر می‌رسد، دلیل نبود اهل سنت در دولت‌ها تا به امروزمذهبی بوده است، زیرا درصورتی‌که نگاه به حضور سیاسی تنها از دایره مردم‌سالاری باشد باید اهل سنت حضور در دولت داشته باشند. برخی از وزرا آقای روحانی حتی به‌اندازه یک روستا هم‌رأی ندارند و حتی بعضی از افراد در دوره احمدی‌نژاد یک‌بار هم درصحنه آفتابی نشدند حتی جرئت پاسخگویی به تماس دوستان و هم‌حزبی‌های خود را نداشتند، امروز به‌عنوان شهردار و وزیر انتخاب می‌شوند.

جلالی زاده بیان کرد: اهل سنت همواره درصحنه حاضر هستند و از اصلاح‌طلبان حمایت به عمل آوردند، فراموشی آنان به معنای واقعی ظلم است. درصورتی‌که آرا اهل سنت از میزان رأی آقای روحانی کم شود، رأی او با رئیسی همسان خواهد شد و آرا لازم را به دست نمی‌آورد. برای اهل سنت به‌مانند حسابی که در رابطه با احزاب مانند مردم‌سالاری، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه دارند را بکنند که در این صورت قطعاً به نفع کشور، توسعه و همبستگی ملی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
مگر قرار است حكومت عوض شود كه سهم خواهي مي كنيد. مجلس محل حضور عمومي همه اديان و گرايش هاي مذهبي كشور است. حلقه رياست حكومتي مربوط به كشور است نه احزاب و گرايش ها؛ البته شما چون با حلب حمايت ... به فرصتي موقتي رسيده ايد بايد هزينه آن را بدهيد ولي از جيب خودتان نه از جيب ملت و دين.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان