تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
هاشم زایی، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مهمترین پرسش مردم درباره رفع حصر است/احمدی‌نژاد برای مراسم تحلیف دعوت نشده است

عبدالرضا هاشم زایی، نماینده تهران تصریح کرد: به عنوان نماینده تهران به علت ارتباطاتی که دارم و کارهایی که انجام می دهم به هر جایی از این مملکت که می روم از پیر، جوان، زن و مرد اولین پرسش آنها این است که در رابطه با حصر چه کاری انجام دادید؟

رویداد۲۴عبدالرضا هاشم زایی، نماینده تهران تصریح کرد: به عنوان نماینده تهران به علت ارتباطاتی که دارم و کارهایی که انجام می دهم به هر جایی  از این مملکت که می روم از پیر، جوان، زن و مرد اولین پرسش آنها این است که در رابطه با حصر چه کاری انجام دادید؟
 
زمانی که حسن روحانی برای انجام تبلیغات انتخاباتی در شهر به شهر ایران برای مردم به سخنرانی می پرداخت در کنار تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هواداران او یکصدا رفع حصر را مهمترین مطالبه عنوان کردند و روحانی نیز در پاسخ به آنها گفت «با انداختن رای در صندوق خواسته‌ها امکان پذیر است».
 
پس از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری مهدی کروبی، که به مدت 8 سال در حصر به سر می‌برد به دلیل بیماری قلبی راهی بیمارستان  شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز اعلام کردند که والدین آنان نیز به دلیل بیماری در سن بالا از شرایط درمانی  مناسبی برخوردار نیستند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.
 
در کنار اینکه حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات به این بخش از خواست مردم تا به امروز واکنشی نداشته است هر یک از اعضای خانه ملت هم که به عنوان نماینده مردم در مجلس قصد احوالپرسی مهدی کروبی در بیمارستان را داشتند به دلیل وجود محدودیت ها موفق به دیدار با او نشدند.
 
نکته جالب اینجا است که روز پنج شنبه در مراسم تنفیذ حسن روحانی برای دریافت حکم ریاست جمهور از مقام معظم رهبری در کمال تعجب محمود احمدی نژاد که به دلیل زندانی شدن حمید بقایی نظام را به ظالم بودن محکوم کرد و در روز رای گیری به خود که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، رای داد در این مراسم حضور داشت. در کنار این مسئله نه تنها هیچ تصویری و یادی از محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات که مشخصا از حسن روحانی اعلام حمایت به عمل آورده بود و بسیاری از آرا او در صندوق به دلیل اعتماد رای دهندگان به خاتمی بود دیده نشد، بلکه هیچ نامی هم از آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی حسن روحانی برده نشد.
 
به نظر می رسد اکنون فرصت مناسبی برای پاسخگویی به مهمترین مطالبه مردم از سوی حسن روحانی است و در صورتی که وی به هر دلیل موفق به انجام آن نشود باید برای مردم توضیح دهد تا رای دهندگان نسبت به تلاش خود جهت پیروزی مجدد روحانی برای ریاست جمهوری احساس پشیمانی نکنند. 
 
عبدالرضا هاشم زایی، نماینده تهران در رابطه با ضرروت رفع حصر به رویداد۲۴ گفت: حقوقدان نیستم ولی به سادگی می توان به این موضوع پی برد که حصر هم در حقوق بین الملل و هم اسلامی غیرقانونی است. به عنوان نماینده تهران به علت ارتباطاتی که دارم و کارهایی که انجام می دهم به هر جایی  از این مملکت که می روم از پیر، جوان، زن و مرد اولین پرسش آنها این است که در رابطه با حصر چه کاری انجام دادید؟
 
وی در ادامه اضافه کرد: شعار و خواسته مردم در دوران تبلیغات انتخاباتی در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها که تنها شامل تهران هم نمی شد،  یکصدا رفع حصر بود. بنابراین درصورتی که به افکار عمومی احترام گذاشته می شود نباید در برابر خواسته آن مقاومت صورت گیرد.
 
نماینده تهران در این رابطه اظهار داشت: زمانی که درباره حصر سوال می شود، پاسخ "تصمیم شورای امنیت ملی" است. زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت ملی و قوه قضائیه با هم تشریک مساعی کنند و درباره نفع و ضرر حصر به یک نتیجه کلی دست یابند. در صورتی که برای منافع ملی باید این کار ادامه یابد، برای مردم توضیح دهند و اگر غیر از این است جهت رفع آن چاره ای بیندیشند. 
 
هاشم زایی دراین خصوص بیان کرد: توجه به  خواست مردم با توجه به مسائل بین الملل ضرورت دارد. امروز که انتخابات به پایان رسیده، حصر نیز پس از این مدت که بهترین سال های زندگی این افراد مسئول و مورد اعتماد امام را تلف کرده نیز باید پایان یابد.
 
وی در این باره که زمان حاضر بهترین فرصت برای رفع حصر به حساب می آید، توضیح داد: اکنون بهترین فرصت برای رفع حصر است زیرا به دلیل بیماری، اگر مشکلی برای این بزرگواران پیش آید برای همیشه به عنوان یک داغ بر پیشانی جمهوری اسلامی باقی می ماند. در صورت وجود  مسائلی که مردم از آنها بی اطلاع هستند بنا به خواسته خود این افراد یک دادگاه عادل تشکیل شود که در  محاکمه علنی مردم در جریان آن موارد قرار گیرند.
 
این نماینده تهران در این رابطه خاطر نشان کرد: باید این حق را برای  افرادی که در حصر قرار دارند، قائل شد تا حرف های خود را مطرح کنند. قرار دادن افراد در حصر برای چندین سال بدون ارتباط با محیط بیرون و نشنیدن صدای آنان توسط مردم عادلانه نیست.
 
هاشم زایی درباره حضور احمدی نژاد در مراسم تنفیذ رئیس جمهور نیز گفت: به نظر می رسد که دست اندرکاران برای افکار عمومی ارزش قائل نیستند، زیرا در غیر این  صورت احمدی نژاد نباید به این مراسم دعوت می شد. خوشبختانه برای مراسم تحلیف از احمدی نژاد دعوتی به عمل نیامده است ولی واقعا علت دعوت او را در مراسم تنفیذ متوجه نمی شوم و متعجب شدم.
 
وی در این باره تصریح کرد: معتقد هستم آقای احمدی نژاد با توجه به مواضعی که داشته و اظهاراتی که اخیرا بر زبان آورده، دعوت از او در جلسات تا این حد رسمی سبب وارد شدن خسارت می شود.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
2
0
برو بمیره کچل بی خاصیت..
به چه حقی اسم دکتر احمدی نژاد رو میاری مرتیکه بی ارزش!؟
درد و بلای احمدی نژاد توی سرت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
2
0
بودن شماها که از فتنه گران حمایت میکنید خسارت است نه آقای احمدی نژاد که دل سوز رهبر و کشور مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
2
0
برو گمشو مرتیکه جاه طلب ..توی مجلسی که شما هستید نجس هست ..
میری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
1
3
واقعاجای تعجب داردفردی وارسته وطن دوست فهیم وآگاه.....مانندجناب آقای سیدمحمدخاتمی حضورنداشته باشد.واحمدی نژادخرابکارو.....نزدنوه حضرت امام بنشیند.....واقعا که.......
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
2
0
فقط اشد مجازات . تو از دیدگاه خودت و طرفدارات میگید رفع حصر .دزد ها و شیادها ولاشخورهای سیاسی دم از رفع حصر میگند اگر ازاد بشند تمام مملکت رو به اتش میکشیم چون بی قانونی رو هوچی گری میشه پوشش داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
2
0
احمدی نژاد اونجای اینا رو سوزونده اصااح طلبهای دروغگو و نجس یه مشت زن خراب فقط طرفدارتونن
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
2
0
آقای رئیس جمهور محترم خودشان فرمودند رای ملت ایران تعین کننده ولی آن روز موسوی و کروبی نظام جمهوری اسلامی ایران را به چالش کشیدن خسارت زیادی به پای نظام جمهوری اسلامی ایران گذاشتند اینها باید محاکمه میشدند ولی دولت و قوه قضاییه با مهربانی با آنها رفتار کردن آقای هاشم زایی تنها کسانی دنبال حصر هستند وقت وطن فروش ها می باشند
شهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
2
0
شعار مردم رفع حصر نیست بیخود شعار خودتان و عده ای قلیل را به مردم نسبت ندهید خواست مردم بهتر شدن اوضاع اقتصادی رفع بیکاری ودوری ازاختلافات ودوری ازسیاسی کاریهای چندش آور است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
2
متاسفم برای این مملکت که سرانش خودشون رو در برابر مردم قرار دادن اخع این احمدی نژاد کیه که با خاتمی مقایسه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
2
محمود کنار کسی نشسته که کلی در دوران نکبت بارش تخریبش کرد!اگر اسم این دروغگویی و ریاکاری نیست پس چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
1
0
آقاي هاشم زايي شما نماينده مجلس هستيد يا ماركوپلو، منظور از مردم افراد همراه خودت هستند كه در هر شهر مي روي يا نه، شما اساساً‌اهل تعجب هستنيد و اين مشكل خودتان است نه مردم؛ مردم خواستار اشد مجازات عليه اين مظاهر خروج از دين هستند. لبته شما هم مثل آنها هستيد.
ناصری راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
1
اونهایی که در ریخت وپاش احمدی نژاد از بیت المال سود هابرده اند اینقدر بی ادبانه نماینده مجلس را مورد خطاب قرار می دهند معلوم می شود ادبیات تند وبی ادبانه جز رفتار احمدی نژادها تبدیل شده است بی خاصیت تر از شما به دنیا هنوز نیامده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
1
0
مردم تكليف شان با حصر مشخص ، حصر شدنكان با استفاده از رأفت اسلامي گذران عمر مي كنند البته اعدام كمترين مجازات آنها است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
اصولگرایان نوکیسه خیلی فحش می دهند
بزرگان اصولگرایان آدمهای خوبی هستند اما در خاتمی نیستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان