تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تغییرات کابینه برخلاف خواست مردم جفا به آنان است

یک عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی‌که 50 درصد تغییرات در کابینه دولت شامل افرادی که مردم خواهان تغییرات آنان بودند، نشود نشان از این دارد که آقای رئیس‌جمهور به رأی مردم جفا کرده است و در صورتی که خواسته مردم موردنظر آقای روحانی قرار نگیرد در عمل نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری بی‌توجه به این مسئله قدم برمی‌دارد.
رویداد۲۴-یک عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی‌که 50 درصد تغییرات در کابینه دولت شامل افرادی که مردم خواهان تغییرات آنان بودند، نشود نشان از این دارد که آقای رئیس‌جمهور به رأی مردم جفا کرده است و در صورتی که خواسته مردم موردنظر آقای روحانی قرار نگیرد در عمل نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری بی‌توجه به این مسئله قدم برمی‌دارد.

حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در دیدار افطاری با وزرای خود نسبت به عملکرد برخی از وزرا طی 4 سال گذشته گلایه کرد. او از آن‌هایی که در این مدت «پاشنه گیوه‌شان خوابیده بود و ورنکشیدند و لخ‌لخ کردند» و اعضایی در دولت که «دفاع برای آنان سخت بود و خیلی نرم و آرام حرف می‌زدند، اگر در برابر خبرنگار قرار می‌گرفتند، در آن تنگنا یک‌کلمه‌ای می‌فرمودند. حرف نمی‌زدند و سینه سپر نمی‌کردند» به‌طور روشن گلایه کرد. هرچند او نامی از هیچ‌کدام بر زبان نیاورد، اما این سخنان در آن مرحله به نشانه تغییری بزرگ در کابینه دولت دوازدهم تعبیر شد.

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار با هیئت‌رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی علاوه برتاکید نسبت به تغییر 50 درصدی اعضای کابینه دوازدهم، حضور زنان را نیز موردتوجه قرار داده بود و خواستار حضور پر‌رنگ‌تر و قوی‌تر آنان در دولت آینده شده بود.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت یازدهم نیز در این رابطه گفته است که «تغییر ٥٠ درصد به صحت نزدیک است.» البته پیش از او نیز محمدعلی نجفی مشاور رئیس‌جمهور هم پیش‌بینی کرده بود که 50 درصد کابینه فعلی تغییر خواهد کرد.

اما درباره تغییر 50 درصدی کابینه‌ این سؤال پیش می‌آید که تحولات شامل حال کدام‌یک از وزرا خواهد شد؟ گمانه‌زنی‌ها در رابطه با اعضای هیئت دولت تا بدین جای کار نشان می‌دهد که تغییرات موردبحث شامل وزرایی که مردم خواستار جابه‌جایی آن‌ها بودند، نمی‌شود بلکه وزرایی را دربرمی گیرد که حضور یا عدم حضور آنان برای رأی‌دهندگان فرقی نمی‌کرد.

قاسم میرزایی نیکو، از اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در رابطه بااینکه گمانه‌زنی‌ها خبرهای امیدوارکننده‌ای از کابینه به گوش نمی‌رساند در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: هنوز به فهرست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به انتشار درمی‌آید اطمینان نداریم زیرا آقای رئیس‌جمهور قصد دارد از دو هفته فرصت خود پس از مراسم تحلیف استفاده کند.

وی در ادامه اضافه کرد: درصورتی‌که 50 درصد تغییرات در کابینه دولت شامل افرادی که مردم خواهان تغییرات آنان بودند، نشود نشان از این دارد که آقای رئیس‌جمهور به رأی مردم جفا کرده است و در صورتی که خواسته مردم موردنظر آقای روحانی قرار نگیرد در عمل نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری بی‌توجه به این مسئله قدم برمی‌دارد.

میرزایی نیکو در ادامه اظهار داشت: روی دادن این مسئله نشان از بدعهدی رئیس‌جمهور با مردم دارد زیرا رأی‌دهندگان با رئیس‌جمهور عهد بستند درصورتی‌که این کاربر اساس وعده‌ها و شعارهای او محقق نشود و کلام حسن روحانی با عمل او همخوانی نداشته باشد، عقد باطل می‌شود. مردم می‌توانند مطرح کنند که این عقد، عقد مشروط بوده که الآن باطل است. البته درجایی به لحاظ حقوقی مسئله فوق تنظیم‌نشده و مبنا ندارد.

این عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برنامه رئیس‌جمهور رضایت مردم است شاید او کابینه‌ای را تنظیم کند که اتفاق خوبی درنتیجه آن روی دهد. با درایتی که از آقای روحانی سراغ دارم به‌گونه‌ای نخواهد بود که کابینه‌ای را معرفی کند که مسببات نارضایتی مردم فراهم شود.

وی درباره واکنش نمایندگان درصورتی‌که اتفاق خوبی روی ندهد، توضیح داد: نماینده‌ها مسئول هستند و تمام سوابق و مدارک وزرا معرفی‌شده را بررسی خواهند کرد و پس از تشریک‌مساعی بر اساس خواسته مردم تصمیم خواهند گرفت و زمانی که این اتفاق روی داد بر اساس آن رفتار خواهند کرد.

میرزایی نیکو در ادامه اضافه کرد: نماینده‌ها رسالت تاریخی خود را انجام می‌دهند درصورتی‌که وزیر معرفی‌شده‌ای ازنظر مجلس مورد تائید نباشد به‌طور حتم رأی نخواهد آورد و اگر دراین‌باره موفق نشوند برای مردم توضیح خواهند داد کاری که باید صورت می‌گرفت را انجام داده‌اند و مرم در جریان رفتار مجلس و فراکسیون قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
1
0
كابينه را با گاراج اشتباه گرفتيد. دولت اگر دولت است بايد با بهترين ها كار كند . البته مشروط به اينكه وام دارد احزاب و تشكل هاي .... تباشد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان