تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حصر بعد از گذشت 7 سال معنا ندارد

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی گفت: انتظار این بود که در مراسم تحلیف از آقایان احمدی‌نژاد و خاتمی دعوت صورت می‌گرفت همچنین عبدالحمید مولوی که برای انتخابات ما خیلی زحمت کشیدند و مشارکت بالای مردم در مناطق اهل تسنن مدیون تلاش و لطف ایشان است. نباید امروز که انتخابات به پایان رسیده، این موارد را به فراموشی بسپاریم.
 رویداد۲۴غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی گفت: انتظار این بود که در مراسم تحلیف از آقایان احمدی‌نژاد و خاتمی دعوت صورت می‌گرفت همچنین عبدالحمید مولوی که برای انتخابات ما خیلی زحمت کشیدند و مشارکت بالای مردم در مناطق اهل تسنن مدیون تلاش و لطف ایشان است. نباید امروز که انتخابات به پایان رسیده، این موارد را به فراموشی بسپاریم.

سه رئیس قوه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در روز شنبه بر مردم‌سالاری دینی تأکید کردند، اما در همین جلسه چند غایب بزرگ وجود داشت که به‌هیچ‌وجه با شعار مطرح‌شده، همسان نبود.

سید محمدخاتمی، محمود احمدی‌نژاد و مولوی عبدالحمید؛ دورئیس‌جمهورسابق و امام‌جمعه اهل سنت زاهدان که در هنگامه رقابت‌های انتخاباتی در تمام دوره‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند از غایبان بزرگ و مهم این جلسه بودند که عدم دعوت از آنان به هر دلیل خطای بزرگ برنامه‌ریزان جلسه فوق در خانه ملت محسوب می‌شود.

البته جلسه تحلیف غایبان دیگری هم ازجمله محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی هم داشت که عدم حضور آنان بر اساس اخبار به میل خود بوده است، در صورت صحت خبرهای منتشرشده، شایسته بود آنان نیز به دعوت نمایندگان ملت احترام می‌گذاردند و در این گردهمایی حضور پیدا می‌کردند.

به‌طورمعمول در جلسه تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور جدید از روسای جمهور سابق و چهره‌های تأثیرگذار دعوت به عمل می‌آید تا در آن نشست حاضرشوند، اینکه مجلس شورای اسلامی که نماد مردم‌سالاری در کشور به‌حساب می‌آید بر اساس نظر شخصی گروهی در آن تصمیم‌گیری می‌شود که منافع ملی را مدنظر قرار نمی‌دهند، نشان از این دارد که شعار با عمل در خانه ملت باهم فاصله زیادی دارد و بسیار باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با غایبان جلسه تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس گفت: 6 ساعت پیش از آغاز مراسم تحلیف با آقای لاریجانی و سایرین صحبت کردم تا آقای احمدی‌نژاد و خاتمی در این جلسه دعوت شوند. زمانی انقلاب ما در عرصه جهانی حرفی برای طرح خواهد داشت که در سایه وفاق و دوستی کارنامه خوبی ارائه دهد. مولوی عبدالحمید هم نماینده حداقل 10 میلیون جمعیت ایران محسوب می‌شود و در حق ایشان هم کم‌لطفی کردند، البته پس از تحلیف متوجه غیبت او در این جلسه شدم.

وی در ادامه ابراز کرد: آقایان باید بدانند که تاریخ را نمی‌توان کور کرد. در جلسه تحلیف به‌جای دعوت از کسانی که حضورشان لازم بود، عده‌ای در جلسه حضور داشتند که نباید می‌آمدند و سایر وابستگان محسوب می‌شدند. درهرصورت باید دوستی برقرار شود تا همه در کنار یکدیگر فارغ از تمام سلایق قرار گیرند.

جعفر زاده گفت: انتظار این بود که در مراسم تحلیف از آقایان احمدی‌نژاد و خاتمی دعوت صورت می‌گرفت همچنین عبدالحمید مولوی که برای انتخابات ما خیلی زحمت کشیدند و مشارکت بالای مردم در مناطق اهل تسنن مدیون تلاش و لطف ایشان است. نباید امروز که انتخابات به پایان رسیده، این موارد را به فراموشی بسپاریم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره دلیل عدم دعوت از این سه غایب اظهار داشت: درباره احمدی‌نژاد توضیح دادند که به دلیل آنکه در دوره قبل علیرغم دعوت از او حضور نیافته بود، این بار دعوتی صورت نمی‌گیرد، درحالی‌که وظیفه میزبان فارغ از اینکه مهمان آن را بپذیرد یا خیر، دعوت است و نباید دست به قضاوت زند. شخصاً از منتقدان سرسخت احمدی‌نژاد هستم، اما عدم دعوت او را در این مجلس نپسندیدم.

جعفر زاده در ادامه تصریح کرد: بالاخره آقای خاتمی و احمدی‌نژاد مهری در پیشانی‌دارند که در دوره‌ای رئیس‌جمهور ایران بودند و اگر روسای جمهور دیگر کشورها سراغ این دو را می‌گرفتند، هیچ توضیحی نداشتیم. 38 سال از انقلاب گذشته و هنوز جمهوری اسلامی که ادعای صدور به جهان را دارد تمام سیاسیون آن‌که در اداره کشور دخیل بودند در یک نشست نمی‌توانند دورهم جمع شوند و کنار هم بنشینند، این از معایب بزرگ است.

وی در این خصوص افزود: مردم‌سالاری نباید در قالب حرف مطرح شود بلکه در عمل باید آن را به نمایش گذاشت، به‌خصوص درباره آقای خاتمی باید این مسئله را در نظر گرفت، او همواره انقلاب را همراهی کرده و یک ظرفیت بزرگ برای انقلاب محسوب می‌شود. آقای خاتمی در مشارکت‌های مردمی نقش بسیار تأثیرگذاری دارد و حذف ایشان واقعاً یک اشتباه فاحش است باید از او استفاده کرد. البته هرکسی در طول کار خود امکان انجام یکسری اشتباهات را دارد، کسی منکر آن نمی‌شود ولی بالاخره باید درجایی پوشیده شود. هر جرمی یک جزایی دارد، جزا اشتباه خاتمی چه اندازه است؟ اگر کسی خطایی را مرتکب شد تا چند سال باید ممنوع‌التصویر باقی بماند.

جعفر زاده در رابطه با دلیل عدم دعوت محمد خاتمی نیز خاطرنشان کرد: بدون هیچ دلیل و توضیحی مطرح کردند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند. حتی این سؤال را پرسیدم که آیا دستوری است؟ تنها گفتند که برای تحلیف توانایی دعوت او را نداریم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره نبود سردار جعفری در مراسم تحلیف نیز اضافه کرد: سردار جعفری ظاهراً در پرواز مشکل پیداکرده بود، اما مناسب‌تر آن بود تا سفر خود را به زمان دیگری موکول می‌کرد و در این مراسم حضور می‌یافت تا کاملاً همه یکدست شویم.  کوچک‌ترین شکاف دشمنان را امیدوار برای پیاده کردن نقشه‌های خود را می‌کند.

جعفر زاده در رابطه چگونگی مراسم تحلیف توضیح داد: اشکالاتی در کار وجود داشت مانند سخنرانی رئیس قوه قضائیه که نباید این کار صورت می‌گرفت. بر اساس اصل 121 قانون اساسی این کار خلاف بود زیرا تنها بر حضور او تأکید شده است. به‌طورکلی مراسم تنفیذ و تحلیف می‌توانست خیلی بهتر از این برگزار شود. باید پیش از آنکه تمام حواس خود را سمت خارجی‌ها سوق می‌دادیم، داخلی‌ها را دورهم جمع می‌کردیم. البته نسبت به سال 88 که هیچ هیئت خارجی حضور نداشت و 92 که 55 هیئت خارجی حاضر شدند، حضور 110 هیئت خارجی خوب بود.
 
ولی زمانی بهتر می‌شد که تمام داخلی‌ها نیز دور یک میز می‌نشستند. امیدوارم هر چه سریع‌تر تمام اختلافات که به هر دلیل روی‌داده، فراموش شود و تنها دغدغه توسعه ایران باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره رفع حصر نیز بیان کرد: حصر را به‌طور موقت درزمان خود برای حفظ امنیت و سلامت جان این افراد قبول کردیم، اما بعد از گذشت 7 سال هیچ معنایی ندارد. مخصوصاً اینکه ماده‌قانونی برای این کار موجود نیست و با توجه به بیماری آقایان کروبی و موسوی بهترین فرصت برای رفع حصر اکنون است. این آقایان در دوره‌هایی برای این کشور زحمت کشیدند، زمان کنونی مناسب‌ترین وقت برای بخشیدن همدیگر است زیرا در سال 88 همه مقصر بودند و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که بی‌تقصیر بوده است و وقایع آن سال قرار نیست که 88 سال ادامه پیدا کند و زمان پایان دادن به آن فرارسیده است زیرا موضوعات مهم‌تری در کشور وجود دارد، البته خیلی‌ها مایل هستند که به آن پایان داده نشود و درگیر مسائل داخلی باشیم. به‌هرحال باید این موضوعات را پشت سر گذاریم و برای آبادانی کشور در فضای صلح و آرامش تصمیم گیریم.

وی در ادامه افزود: همه‌کسانی که دل در گروه این آب‌وخاک سپرده‌اند و قانون اساسی و رهبری را قبول دارند باید وارد میدان شوند. چتر رهبری بسیار بزرگ است، بنابراین باید از تمام سلایق درزیراین چتر بهره برد و نباید آن را محدود به یک گروه خاص کرد. همه باید در زیر آن قرار گیرند تا کدورت هابرطرف شود و فاز جدیدی در کشور کلید بخورد. در برجام علیرغم تمام بی‌انصافی‌هایی که صورت می‌گیرد تمام دنیا ما را در بحث هسته‌ای محکوم می‌کردند الآن همان کشورها حق را به ایران می‌دهند. به عبارتی اتحاد بین‌المللی را در این رابطه شکاندیم و آمریکا هیچ توجیهی برای رفتار خود ندارد، منزوی‌شده و کینه‌توزانه بودن رفتارش به اثبات رسیده است. در مواضع داخلی هم می‌توانیم این کار را عملی سازیم و مشکلات را برطرف کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
مملکتی که با اون صافی شورای نگهبان و دیگر صافی های بی ته نتوانسته حتی چند ریس جمهور را درست انتخاب کند باید ان ثافی و ان صافی نگه داررا فاتحشان را خواند. حتما صافیشان ته نداره. واقعا این صفاها نباشه بهتره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
حرف حساب جواب نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
قطعا به نفع نظام بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
احمدي نژاد و روحاني و خاتمي و موسوي و كروبي همه داراي يك وزن سياسي و شخصيتي هستند خيلي به خودتان زحمت جدا كردن آنها را ندهيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
مطمئن باشید که با مردن موسوی و کروبی مردم مثل فوت هاشمی بیرون خواهند امد و این برای نظام بد خواهد شد .
نظرات شما
پیشخوان