تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

با این سبزی تابستانی به جنگ چاقی بروید

یکی از مفیدترین سبزی‌های تابستانی بامیه است که می‌توان با استفاده از آن انواع خوراکی‌ها را با خواص درمانی فراوان برای بدن تهیه کرد.

رویداد۲۴-یکی از مفیدترین سبزی‌های تابستانی بامیه است که می‌توان با استفاده از آن انواع خوراکی‌ها را با خواص درمانی فراوان برای بدن تهیه کرد.  بامیه خوراک تابستانی و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی همچون ویتامین K، منگنز، ویتامین C، فولات، منیزیم، تیامین و ویتامین B است. علاوه بر ویتامین ها، این ماده غذایی سرشار از پروتئین و فیبر است و مصرف آن می‌تواند سبب کاهش ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی - عروقی شود.

بامیه را می‌توان به انواع روش‌ها به همراه خوراکی‌ها یا به تنهایی مصرف کرد، از جمله ترکیب بخار پز شده آن به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی یک خوراک مشهور در دنیا است که در ایران به نام تاس کباب نامیده می‌شود.

از جمله دیگر خوراک‌هایی که می‌توان به همراه بامیه تهیه کرد و از خواص درمانی آن نهایت بهره را برد می‌توان ترکیب کلم بروکلی بخارپز با بامیه به همراه نان تست و برش‌های تخم مرغ پخته را نام برد که یک خوراک کامل با انواع ویتامین و مواد معدنی برای تقویت بدن و حفظ انرژی است.

ترشی بامیه با سرکه و سایر سبزیجات همچون کلم، فلفل قرمز و سیر نیز یک چاشنی بسیار لذیذ برای صرف به همراه وعده غذای اصلی است.

ترکیب سرخ کردن بامیه با سیر، گوجه فرنگی و فلفل در روغن بسیار کم گیاهی و اضافه کردن تخم مرغ به آن‌ها یک املت بسیار لذیذ و سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای صرف در وعده صبحانه است.

یکی از غذا‌های باستانی هندی که با استفاده از بامیه تهیه می‌شود و در دنیا طرفداران فراوانی دارد خوراک Kurkuri Bhindi که از ترکیب بامیه‌های سرخ شده با ادویه و مقدار کمی آرد برنج تهیه می‌شود و خوراکی مقوی و بسیار خوشمزه است.

خوراک دیگر بامیه خرد و سرخ شده است که به آرد کاملاً آغشته شده و در مایع تخم مرغ، ادویه، زنجبیل و زعفران قرار گرفته است؛ سپس حرارت را روشن کرده بامیه‌ها را در روغن کم سرخ کنید تا طلایی شود، این خوراک حاوی مواد بسیار مفید برای بدن است و می‌توانید به عنوان یک میان وعده مغذی در طول روز از آن استفاده کنید.

بامیه را حتما به صورت تازه مصرف کنید، قبل از مصرف بامیه برای شست و شوی آن از دستکش استفاده کنید، زیرا روی پوست این میوه پرز‌هایی وجود دارد و می‌تواند باعث خراش کم پوست دست شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان