تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

مهمترین مشکل شهردار جدید پایتخت، کسب درآمد است

یکی از منتخبان شورای شهر پنجم مهمترین مشکل شهردار جدید تهران را کسب درآمد عنوان کرد.

رویداد۲۴-یکی از منتخبان شورای شهر پنجم مهمترین مشکل شهردار جدید تهران را کسب درآمد عنوان کرد.مجید فراهانی یکی از منتخبان شورای شهر پنجم در جمع خبرنگاران درباره روند انتخاب شهردار تهران اظهار کرد: ۳ نفر از کاندیداها یعنی خانم کولایی، آقایان مهرعلیزاده و مرعشی برای حفظ و انسجام بیشتر در آرای انتخاب شهردار به صورت کتبی انصراف دادند تا در نهایت شهردار تهران با انسجام آرا انتخاب شود.

او ادامه داد: سپس رای گیری شد و آقای محمدعلی نجفی با کسب تمام آرا به عنوان کاندیدای شهرداری تهران انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از شروع کار رسمی شورا در ابتدا انتخابات هیات رییسه انحام خواهد شد و پس از آن مجددا رای گیری رسمی انجام و آقای نجفی به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالش شهردار تهران چیست، گفت: بزرگترین مشکل شهردار تهران مسئله مالی و اقتصاد شهری است که امروز در تهران حاکم است بدهی های کلان شهر تهران امروز حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان است و بیش از ۴۰ هزار میلیارد پروژه نیمه تمام وجود دارد.

وی ادامه داد: بودجه سالانه شهرداری تهران ۱۸ هزار میلیارد است و بیش از ۴ برابر بودجه شهرداری تهران بدهی دارد و این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد بودجه شهرداری نیز از طریق فروش تراکم تامین می شد و با توجه به رکود در حوزه ساختمان عملا ۷۰ درصد درآمدها با مشکل روبروست بنابراین مهمترین مسئله شهردار آینده تهران درکوتاه مدت مسئله کسب درآمدهای جدید است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان