تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
منتخب شورای پنجم تهران:

رسانه ها از ایجاد چالش میان شهرداری و شورا پرهیز کنند

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه از انتشار برخی مطالب غیرواقعی در خصوص انصراف خانم الهه کولایی گفت: رسانه ها باید با رعایت اخلاق حرفه ای از ایجاد هرگونه چالش میان 2 مجموعه شهرداری و شورای شهر جدا پرهیز کنند.
رویداد۲۴- زهرا نژاد بهرام روز پنجشنبه پس از پایان جلسه انتخاب شهردار تهران در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: منتخبان شورا پس از استماع برنامه های نامزدهای تصدی پست شهرداری، جلسه ای را در دفتر احمد مسجدجامعی از اعضای شورای شهر تشکیل داده و در خصوص انتخاب شهردار تهران بحث و تبادل نظر کردند.
وی اظهار کرد: همزمان با این جلسه خانم کولایی با ارسال نامه ای خظاب به هیات رئیسه شورا مبنی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام اصلاح طلبان از نامزدی برای تصدی پست شهرداری انصراف داده و تاکید کردند ضرورت توجه به عدالت جنسیتی و همچنین عدالت برای شهر مهم ترین انگیزه ایشان برای حضور در این عرصه و ارائه برنامه مدیریت شهری به منتخبین شورا بوده است.
نژاد بهرام تاکید کرد: ایشان برای انسجام اصلاح طلبان و اعلام پیام واحد و منسجم اصلاح طلبی به مردم از نامزدی تصدی این مسئولیت انصراف دادند اما متاسفانه برخی رسانه ها مطالبی بی ربط و غیرواقعی را دراین خصوص منتشر کردند که هیچگونه ارتباطی با دکتر الهه کولایی ندارد.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شاهد نوعی بی اخلاقی در برخی رسانه ها هستیم، از خبرنگاران درخواست کرد نسبت به رعایت اخلاق حرفه ای و رسانه ای متهعد و پایبند باشند.
وی گفت: متاسفانه کم توجهی به اخلاق حرفه ای تا آنجا ادامه داشت که پیش از اعلام نتیجه رای گیری، برخی شبکه های اجتماعی و کانال های خبری رسانه ها اقدام به انتشار اخباری کردند که ارتباطی با شورا نداشت.
وی تاکید کرد: رسانه ها پاسدار رای و نظر مردم هستند و باید مانع از بروز چالش میان شورا و شهرداری شوند.
نژاد بهرام در خصوص روند رای گیری برای انتخاب نامزد نهایی شهرداری تهران گفت: در جریان برگزاری جلسه امروز، آقای مرعشی نیز در یک تماس تلفنی که صدای آن برای همه منتخبان شورا پخش شد، موضوع انصراف خود از نامزدی را اعلام کرده و از هیان رییسه درخواست کردند در رای گیری شرکت داده نشود.
وی افزود: آقای مهرعلیزاده نیز علت انصراف خود را حفظ انسجام اصلاح طلبان و پاسداشت اعتماد به رای یکپارچه مردم به لیست امید، اعلام کردند.
منتخب شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نامزدهای انصرف داده مورد اقبال و توجه منتخبان قرار داشتند که برغم این تنها برای حفظ وحدت و انسجام شورا و جریان اصلاح طلبی از گردونه انتخاب شهردار تهران خارج شدند.
نژادبهرام اظهار کرد: برنامه ارائه شده توسط آقایان مرعشی و مهرعلیزاده و همچنین خانم کولایی مورد اقبال جمعی از منتخبین بود که این دوستان با توجه به رویکرد انسجام اصلاح طلبان تصمیم به انصراف گرفتند و در نهایت محمدعلی نجفی با رای اکثریت قاطع منتخبین شورا انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی امروز با رای اکثریت منتخبان شورای پنجم(21 رای) به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، قرار است ایشان در نخستین جلسه کاری شورای پنجم با رای گیری مجدد اعضا به صورت رسمی به عنوان شهردار پایتخت معرفی شود.
منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران 7 نفر را به عنوان گزینه های تصدی پست شهرداری تهران انتخاب کردند و مقرر شد یکی از این افراد براساس برنامه عملیاتی ارائه شده به عنوان شهردار انتخاب شود.
از این جمع 2 نفر به دلیل حضور در دولت(شریعتمداری و بیطرف) اعلام انصراف کردند و 5 نامزد باقیمانده نیز طی دیروز و امروز برنامه خود را برای مدیریت شهر تهران به منتخبان شورا ارائه کردند که 4 نفر از این تعداد(مهرعلیزاده، مرعشی، کولایی، افشانی) نیز انصراف داده و در نهایت محمدعلی نجفی به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان