تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
عارف در کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب:

توصیه من به همه احزاب، پایبندی بر روند دموکراتیک است/نگرانیم که رفتارهای شخصی به گفتمان اصلاحات ضربه بزند

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ارزشمندی در این مدت خلق شد، تصریح کرد: صاحب و بانی این سرمایه نیز مردم هستند و مهم‌ترین سرمایه جریان اصلاح‌طلب نیز همین اعتماد مردم است که باید آن را قدر بدانیم.
رویداد۲۴-رییس فراکسیون امید با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ارزشمندی در این مدت خلق شد، تصریح کرد: صاحب و بانی این سرمایه نیز مردم هستند و مهم‌ترین سرمایه جریان اصلاح‌طلب نیز همین اعتماد مردم است که باید آن را قدر بدانیم.

محمدرضا عارف صبح امروز در نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: برگزاری کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب نویدی برای ارتقای جایگاه احزاب در نظام سیاسی کشور است و توصیه من به همه احزاب اصلاح‌طلب، پایبندی به برگزاری کنگره‌هایشان بر اساس روندی دموکراتیک است تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

او با تشکر از همراهی مجمع زنان اصلاح‌طلب در انسجام بخشی و تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: علیرغم همه مشکلات ما سه گام اساسی در دهه ۹۰ برداشتیم که هر گام بهتر از گام قبلی بود.

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ارزشمندی در این مدت خلق شد، تصریح کرد: صاحب و بانی این سرمایه نیز مردم هستند و مهم‌ترین سرمایه جریان اصلاح‌طلب نیز همین اعتماد مردم است که باید آن را قدر بدانیم.

عارف با بیان اینکه اگر باورمان شود که شایستگی من موجب رای آوری شده است گرفتار می‌شویم و این گرفتاری در گذشته ما را در مسیرهای خطرناکی سوق داد، خاطرنشان کرد: اگر شعار ما در دهه ۹۰ اخلاق و عقلانیت بوده، بخاطر عدم فراموشی مردم است. در تهران فضاسازی و هجمه‌ها را دیدید و ریشه آن روی افراد بود.

او افزود: وقتی بنا شد نام نویسی کنیم که کسانی در لیست قرار بگیرند، ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند که در ‌‌نهایت به ۱۵۰ نفر و در ادامه به ۲۱ نفر رسیدیم و این جزو افتخارات ماست.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه همه باید بدانند این سرمایه به دلیل گفتمان اصلاحات است و به هیچ حزبی تعلق ندارد، ابراز داشت: من امیدواریم که در آینده نزدیک به یک حزب فراگیر اصلاح‌طلب دست یابیم ولی تا رسیدن به آن شرایط چاره‌ای جز حرکت جبهه‌ای نداریم.

عارف اضافه کرد: در زمان انتخابات مجلس ما حرکت ائتلافی کردیم و طبیعی است که برخی افراد پس از ورود به مجلس در مقابل ما قرار بگیرند که گرفتند ولی این بهانه دیگر در انتخابات شورا‌ها پذیرفتنی نیست چون هر ۲۱ عضو شورا اصلاح‌طلب هستند.

او با تاکید بر اینکه همه باید پایند به گفتمان باشد، بیان کرد: ما نگرانیم که رفتارهای فردی و شخصی به گفتمان ضربه بزند. تجربه سال ۸۰ نباید تکرار شود. رقیب و طرف مقابل طبیعی است که بخواهد وحدت و انسجام ما را برهم زند ولی همه ما موظف به حفظ مسئولیت گفتمانی خود هستیم.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای تهران می‌داند چه هجمه‌هایی سر لیست تهران به ما وارد شد، یادآور شد: این امانت را باید حفظ کنیم. باید در انتخابات ۹۸ نشان دهیم که درست امانتداری کردیم. ما انتظار داریم یک صدا از شش عضو شورای شهر تهران بیرون بیاید.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان