تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمود صادقی،عضو فراکسیون امید در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

کابینه پیشنهادی مردم را دچار شوک کرد/ روحانی به گزینه‌های اصلی وزارت علوم بازگردد

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید در مجلس درباره وزیر پیشنهادی علوم در دولت دوازدهم تاکید کرد: انتظار داریم در بازنگری که آقای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم انجام می‌دهند مجدد به گزینه‌های اصلی برگردند زیرا این حوزه بسیار مهم است و درصورتی‌که به دست یک فرد ناتوان سپرده شود، مشخص نیست که آقای رئیس‌جمهور چگونه می‌تواند پاسخگوی انتظارات این قشر فهیم دانشگاهی باشد؛ قشری که شاید بیشترین همراهی و حمایت را با آقای روحانی داشتند.
رویداد۲۴محمود صادقی، عضو فراکسیون امید در مجلس درباره وزیر پیشنهادی علوم در دولت دوازدهم تاکید کرد: انتظار داریم در بازنگری که آقای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم انجام می‌دهند مجدد به گزینه‌های اصلی برگردند زیرا این حوزه بسیار مهم است و درصورتی‌که به دست یک فرد ناتوان سپرده شود، مشخص نیست که آقای رئیس‌جمهور چگونه می‌تواند پاسخگوی انتظارات این قشر فهیم دانشگاهی باشد؛ قشری که شاید بیشترین همراهی و حمایت را با آقای روحانی داشتند.

رأی‌دهندگان به حسن روحانی در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه با امیدهای فراوانی پای صندوق‌ها رفتند و باوجودآنکه به این نکته آگاه بودند اختیارات رئیس‌جمهور دارای محدودیت است، اما همراه با خواسته رفع حصر به‌طور شفاف از او حل مشکلات اقتصادی را طلب کردند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران ضمن آنکه مشکلات اقتصادی کشور را بسیار جدی دانسته بود، اما گفت که « قرار نیست کابینه جدید انقلاب کند.» این تأکید صریح او درباره یکی از مهم‌ترین انتظارات مردم به این مفهوم است نباید توقعات زیادی از دولت دوازدهم درزمینهٔ مسائل اقتصادی داشت.

محمود صادقی، از اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه چه انتظاری باید از کابینه پیشنهادی حسن روحانی برای دولت دوازدهم داشت گفت: اظهارنظر آقای لاریجانی درباره مشکلات اقتصادی و حل آن توسط دولت جدید منطقی است. قوه مجریه یکی از سه قوه کشور محسوب می‌شود که از ظرفیت تعریف‌شده محدودی بهره می‌برد که در کنار آن ما دارای قوه قانون‌گذاری و قضائیه هم هستیم. البته دولت بر اساس اختیاراتی که دارد کار خود را انجام می‌دهد ولی نباید انتظار معجزه یا به تعبیری که از سوی آقای لاریجانی نقل می‌شود، انقلاب داشت.

وی انتظارات خود را از وزرا معرفی‌شده توسط رئیس‌جمهور برای دولت دوازدهم چنین بیان کرد: در درجه اول ازآنجاکه رئیس‌جمهور منتخب مردم به‌حساب می‌آید و رأی‌دهندگان هم به اتکا شعارها و وعده‌هایی که او داد، اعتماد کردند و رای خود را به نام حسن روحانی داخل صندوق انداختند، مجموعه کابینه متعهد به تحقق خواست‌های رأی‌دهنگان باید باشند و به نیازهای کل مردم ایران پاسخ دهند.

این عضو فراکسیون امید در رابطه با این نیازها اظهار افزود: برخی از نیازها جنبه فوری و فوتی دارد که عمدتاً بحث گشایش‌های اقتصادی در زندگی مردم است. تداوم مسیر بازگشت به جامعه بین‌الملل و گسترش ارتباط‌ها در همین رابطه، بحث پیگیری حقوق شهروندی و موضوع دغدغه‌های معیشتی و ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی اولویت‌هایی است که به نظر می‌رسد باید از دولت دوازدهم انتظار داشت.

صادقی درباره برآورده شدن انتظارات با توجه به چهره‌های معرفی‌شده از سوی رئیس‌جمهور برای دولت دوازدهم، ابراز کرد: بخشی از کابینه پیشنهادی می‌تواند در جهت برآورده کردن انتظارات قدم بردارد ولی نسبت به بعضی از وزرا چندان امیدوار نیستم به‌خصوص بخش‌هایی که جنبه نمادین دارند این‌ها نشانگر رویکرد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دولت هستند و وزارتخانه‌های فرهنگی- آموزشی خیلی انتظارات را برآورده نمی‌کنند.


وی در رابطه بااینکه برآورده نشدن انتظارات سبب ناامیدی مردم نخواهد شد، اظهار داشت: در هر جمعی که اکنون حضور پیدا می‌کنم که بدنه سیاسی، اجتماعی و توده‌های مردم را شامل می‌شود، مردم قدری دچار شوک شدند و احساس سرخوردگی در آن‌ها مشهود است.

این عضو فراکسیون امید درباره اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه سه وزیر موفق به اخذ رأی اعتماد نخواهند شد، تصریح کرد: پیشگویی دراین‌باره به‌طور قطعی امکان‌پذیر نیست زیرا در مجلس معادلات دیگری در رأی اعتماد وجود دارد که در آن دخالت می‌کند. بنابراین تعداد وزرایی پیشنهادی که با اخذ رأی یا عدم آن مواجه می‌شوند را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. آقای رئیس‌جمهور با اختیارات و شاید محدودیت‌هایی که داشته این کابینه را معرفی کرده، هرچند یک وزیر مهم برای آموزش عالی هنوز معرفی نشده است.

صادقی دراین‌باره یادآور شد: فراکسیون امید به‌صورت روش‌مند با جدولی از شاخص‌ها در سه حوزه عمومی، مدیریتی و ارزشی تک‌تک وزرا پیشنهادی را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد و بر اساس آن شاخص‌ها امتیازبندی صورت می‌گیرد و رأی داده می‌شود.

وی در خصوص گمانه‌زنی‌ها برای وزیر پیشنهادی علوم اضافه کرد: گمانه‌زنی از ابتدا زیاد بود و الان هم شنیده می‌شود.

این عضو فراکسیون امید اسامی چهره‌های احتمالی برای وزارت علوم را چنین برشمرد: اشخاصی در کشور داریم که هم ازنظر مقبولیت در جامعه دانشگاهی و هم تخصص، اشراف مدیریتی، تجربه کاری دارای پختگی هستند. آقای توفیقی را به لحاظ دیانت، اخلاق، تعهد، اشراف بر حوزه آموزش عالی که در سطح جهانی هم قرار دارد را می‌توان نام برد که به‌عنوان مهم‌ترین گزینه جامعه دانشگاهی از رئیس‌جمهور همه خواستار معرفی او شده‌اند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی هم مانند آقایان فرجی دانا، میلی‎منفرد، ظریفیان، باقری، اطاعت برای وزارت علوم مطرح‌شده‌اند، البته دکتر خاکی صدیق به‌عنوان جدی‌ترین گزینه مطرح بود که معرفی نشد. انتظار داریم در بازنگری که آقای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم انجام می‌دهند مجدد به گزینه‌های اصلی برگردند زیرا این حوزه بسیار مهم است و درصورتی‌که به دست یک فرد ناتوان سپرده شود، مشخص نیست که آقای رئیس‌جمهور چگونه می‌تواند پاسخگوی انتظارات این قشر فهیم دانشگاهی باشد؛ قشری که شاید بیشترین همراهی و حمایت را با آقای روحانی داشتند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
نکنه روحانی میخواد مردم رو از اصلاحات ناامید کنه ویه جورایی به نفع تندروها مهره چینی کنه که مردم درانتخابات بعدی به اصلاح طلبها رای ندن.منظورم اینه که حکومت یک سناریو برای این ملت توسط روحانی برای 4سال بعد چیده.
نظرات شما
پیشخوان