تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

صالحی، انتخابی شایسته برای مدیریت حوزه فرهنگ

سید عباس صالحی وزیرانتخابی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم انتخاب شایسته و بجایی است چرا که با سوابق ارزنده ای که دارند به تنهایی می توانند عهده دار امور فرهنگی دراین دوره ریاست جمهوری باشند .

رویداد۲۴-سید عباس صالحی وزیرانتخابی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم انتخاب شایسته و بجایی است چرا که با سوابق ارزنده ای که دارند به تنهایی می توانند عهده دار امور فرهنگی دراین دوره ریاست جمهوری باشند .انتخابی خوب برای فرهنگ و هنر /مهدی فیروزان /مدیرعامل مؤسسه شهر کتاب

در مدت چهار سالی که آقای صالحی عهده دار معاونت فرهنگی بوده بخوبی توانست وظایف بخش‌های مختلف معاونت را بسرعت و با بهره گرفتن از یک روند منطقی به بخش خصوصی منتقل کند. انتخاب ایشان به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق بسیار خوبی خواهد بود چراکه به هر حال رئیس جمهوری بواسطه مشغله‌های بسیاری که در سیاست خارجی و امور اقتصادی دارد قادر به ورود مستقیم به مسائل عرصه فرهنگ نخواهد بود، که البته این مسأله قابل درک است. از همین رو معتقدم که صالحی آنقدر همت و انگیزه دارد که به تنهایی قادر باشد تمام وظایف رئیس جمهوری در حوزه فرهنگ را بخوبی برعهده بگیرد. اما اینکه چرا ایشان را فردی بسیار مناسب برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانم به این مسأله بازمی گردد که او نشان داده در مواجهه با مشکلات فردی بسیار صبور است.  او از تمام نظرات، بدون در نظر گرفتن هیچ گزینشی برای حل مشکلات و تصمیم گیری‌ها بهره می‌گیرد. در تمام جلساتی که در معاونت فرهنگی برگزار شد و من هم حضور داشتم، شاهد بودم که ایشان چگونه سکوت می‌کرد تا همه حاضران نظر خود را مطرح کنند. بعد از آن هم به بهترین نحو نظرات مثبت را جمع کرده و از آنها برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بهره می‌گرفت.

فرهیخته و باسواد /جعفر همایی /مدیر نشر نی

از زمانی که سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر شد گاه دورادور و گاهی هم از نزدیک شاهد اقدامات وی در این بخش از ارشاد بودم. به همین واسطه نیز او را فردی بسیار فرهیخته و باسواد می‌دانم که درک بالایی از فرهنگ و هنر دارد. از سوی دیگر صالحی فردی بسیار سلیم النفس است که این ویژگی را هم می‌توان از جمله خصوصیات مثبت او دانست. طی چهار سالی که او به‌عنوان معاون فرهنگی عهده دار امور بود تا حدی که برایش مقدور بود برای برطرف کردن مشکلات حوزه نشر و کتاب تلاش کرد و هر اقدامی که برایش ممکن بود را برای بهبود وضعیت این بخش از فرهنگ انجام داد. با اینکه معتقدم عرصه کتاب همچنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند اما از پیشنهاد او به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم بسیار خوشحال هستم و امیدوارم موفق به کسب رأی اعتماد مجلس بشود. امیدوارم ایشان در حد مقدوراتش در مسیر برطرف شدن مشکلات و معضلات بخش‌های مختلف فرهنگ، اعم از کتاب، مطبوعات، سینما و... هر کاری که از عهده‌اش برمی آید انجام دهد.

آشنا به حوزه فرهنگ / حسن کیائیان /مدیرنشر چشمه

سیدعباس صالحی در چهارسال گذشته به‌عنوان معاون فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته و به همین علت اشراف بسیاری به مسائل فرهنگی، بویژه در حوزه کتاب و نشر دارد. با تکیه بر این چهار سال فعالیت در معاونت فرهنگی و همچنین نظرات مثبتی که درباره انتخاب او وجود دارد، انتظاراتی از ایشان، بویژه در حوزه کتاب مطرح است. از جمله اینکه انتظار می‌رود در دوره دوم حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با در نظرگرفتن اختیارات بیشتری که خواهد داشت، در جهت حل و فصل مشکلات عرصه فرهنگ و کتاب تلاش کند. 

 

 

نظرات شما
پیشخوان