تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

مجید انتظامی به عنوان تلاشگر اعتلای موسیقی ایران تجلیل شد

آیین پاسداشت بیش از ٤٠ سال فعالیت مجید انتظامی به عنوان آهنگساز و تلاشگر اعتلای موسیقی ایران زمین برگزار شد.

رویداد۲۴-آیین پاسداشت بیش از ٤٠ سال فعالیت مجید انتظامی به عنوان آهنگساز و تلاشگر اعتلای موسیقی ایران زمین برگزار شد. در مراسم تجلیل از انتظامی که سه شنبه شب در تالار سوره حوزه هنری با حضور هنرمندان و سینماگران سرشناس شکل گرفت حمید حامی خواننده پاپ دو قطعه از سمفونی ایثار را که توسط انتظامی ساخته شده است به صورت زنده اجرا کرد.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما در این مراسم گفت: ساخت موسیقی برای فیلم کار دشواری است، مجید انتظامی همه حس و وجود خود را ذره ذره در فیلم می دمد، مجید از مردم نبریده است، وقتی می خواهیم از یک فرهنگ سخن بگوییم فقط از ترافیک و مشکلات نگوییم، به ستاره های آسمان آنجا نیز بنگریم.
ستون موسیقی و سینما
حسام الدین سراج خواننده موسیقی اصیل نیز اظهار داشت: من از مجید اتنظامی اخلاقمداری، صبر، متانت ومهربانی آموختم. بزرگترین ویژگی یک هنرمند غیر از اینها، هوشمندی است. انتخاب های مجید انتظامی عالی است چرا که امروز همه نسبت به او خوشبین هستند. او ستون سینما و موسیقی شده است. من از او ارتباط مهربانانه و احترام به همسر را آموختم.
 
**کارکرد موسیقی انتظامی جمع کرده همه سلیقه ها است
امین صادق محمدی ، کارگردان مستند 'ابوایست'که در واقع روایت زندگی مجید انتظامی است گفت: بزرگترین مشکل این بود که خود استاد نمی خواست این مستند ساخته شود، از گلنوش انتظامی (دختر استاد) تشکر می کنم که اگر لطف وی نبود کار به اینجا نمی رسید، استاد قدردان تواضع شما هستم.
محمدی اضافه کرد: میخواهم عبارت کوتاهی در مورد مجید انتظامی بگویم، طیف های مختلف با سلیقه های متعدد اینجا حضور دارند استاد انتظامی کارکرد موسیقی شما همین است که همه ما را کنار هم جمع می کند.
 گوهر خیراندیش، باشه آهنگر، علی رویین تن، باکیده، محمد سریر، پوران درخشنده، جمال شورجه، مهدی کرم پور، کامران ملکی، هوشنگ کامکار، ابهری، محمدحسین مهدویان و اکرم محمدی و محسن مومن شریفی رییس حوزه هنری از جمله حاضر در این مراسم بودند. 
مجید انتظامی 70 ساله آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی است و تاکنون برای ۸۰ اثر سینمایی از جمله بای سیکل ران، روز واقعه، آژانس شیشه‌ای ، دیوانه‌ای از قفس ، سفر سنگ، آخرین بازمانده ، زرد قناری و بوی پیراهن یوسف، موسیقی متن نوشته ‌است.
انتظامی موسیقی را نزد ثمین باغچه بان و کمال پورتراب و در کنسرواتوار برلین آموخت.
مجید انتظامی در سال 89 به عنوان چهره ماندگار معرفی شد و سال ۹۳ به عنوان جهادگر عرصهٔ فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرد.
او فرزند عزت‌الله انتظامی ملقب به آقای سینمای ایران و همسر آذرنوش صدر سالک نوازنده چنگ، پیانو و مدرس موسیقی است.
 
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان