تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

10 توصیه برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه

برای افزایش آمادگی جسمانی و کاهش وزن در مدت زمان کوتاه بهتر است که از رژیم سخت و سنگین استفاده نکنید، می‌توانید با کمک روش‌های خاص در مدت زمان کوتاه‌تر آمادگی جسمانی بهتری پیدا کنید.
رویداد24- برای افزایش آمادگی جسمانی و کاهش وزن در مدت زمان کوتاه بهتر است که از رژیم سخت و سنگین استفاده نکنید، می‌توانید با کمک روش‌های خاص در مدت زمان کوتاه‌تر آمادگی جسمانی بهتری پیدا کنید.

به گزارش سایت precore 10، توصیه زیر می‌توانند در افزایش آمادگی جسمانی موثر باشند:

1- ورزش قلبی – عروقی بیشتری انجام دهید:

ورزش کردن به مدت 30 دقیقه بر روی تردمیل، انجام ورزش‌های الپتیکال 5 روز در هفته می‌تواند شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر کند. با انجام ورزش‌های قدرتی به صورت مرتب عضلات خود را حفظ کنید. می‌توانید ورزش‌های قلبی – عروقی با شدت متوسط انجام دهید تا چربی‌ها بسوزند و سوخت و ساز بدن افزایش یابد.

2- هر روز عضلات شکم را منقبض کنید:

منقبض کردن عضلات شکم بر روی عضلات داخل شکمی کار می‌کند. قدرتمند شدن این عضلات باعث می‌شود که حالت بدن بهتر باشد. این ورزش را هر جا و هر زمانی می‌توان انجام داد برای انجام این ورزش تنها باید عمیق‌تر نفس بکشید و چند لحظه نفس را حبس کنید تا شکم به داخل برود. 20 ثانیه مکث کافی است.

3- مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید:

نان سفید، سیب زمینی، برنج و پاستا حاوی میزان زیادی کربوهیدرات هستند. میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید. بیشتر سبزیجات و پروتئین مصرف کنید. بهتر است میزان مصرف سدیم را نیز کاهش دهید.

4 آب بدن را تامین کنید:

الکل و نوشیدنی‌ شیرین مصرف نکنید. بهتر است تنها آب خالی بنوشید. مصرف خیار، لیمو، پرتقال و عرق نعنا نیز مناسب است. مصرف مواد معدنی و ویتامین‌ها برای پوست و بافت‌های عضلات مناسب است.

5- شکر تصفیه شده مصرف نکنید:

شکر باعث باد کردن بدن می‌شود. بهتر از میوه‌های شیرین یا شکلات تلخ به جای شیرینی استفاده کنید.

6- چربی سالم مصرف کنید:

خوردن کره بادام‌زمینی، روغن نارگیل و روغن آووکادو می‌تواند مناسب‌تر باشد. روغن ماهی نیز سالم است و می‌تواند به حفظ عضلات کمک کند.

7- از سونا استفاده کنید:

به استخر بروید و از سونا نیز استفاده کنید. این کار هم برای کاهش وزن و هم برای حفظ پوست مناسب است. هوای گرم عضلات را آرام می‌کند و برای ریکاوری بعد از ورزش بسیار خوب است. ماساژ نیز می‌تواند به افزایش جریان خون در عضلات کمک کند.

8- صاف بایستید:

درست نگه داشتن بدن بسیار مهم است. از حالت بدن خود آگاه باشید. هنگامی که عضلات شکم را منقبض می‌کنید صاف بایستید. عضلات کمر را منقبض کنید و این حالت را تمرین کنید.

9- مصرف پروتئین همراه با ورزش را فراموش نکنید:

مصرف پروتئین در کنار کاهش دریافت کالری بسیار مهم است. این کار بدن را قدرتمندتر می‌کند. برای تامین کربوهیدرات می‌توانید موز و جوی دو سر مصرف کنید.

10 – زود بخوابید و زود از خواب بیدار شوید:

ماهیچه‌ها هنگامی که شما خواب هستید ساخته می‌شوند. استراحت بعد از ورزش بسیار مهم است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان