تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
گزارش اختصاصی رویداد۲۴ از زمزمه‌های یک بحران جدید در موسسات اعتباری؛

پشت پرده برکناری مدیرعامل موسسه نور

پیگیری تخلفات گسترده در یک موسسه اعتباری و تلاش برای شفافیت مالی در راستای مقررات بانک مرکزی توسط مدیر عامل، منجر به برکناری او شد.
رویداد۲۴پیگیری تخلفات گسترده در یک موسسه اعتباری و تلاش برای شفافیت مالی در راستای مقررات بانک مرکزی توسط مدیر عامل، منجر به برکناری او شد.

به گزارش رویداد۲۴ در آخرین ساعات روز گذشته (سه‌شنبه 24 مرداد) هیأت مدیره موسسه اعتباری نور که هیچ کدام از سوی بانک مرکزی احراز صلاحیت نشده‌اند، در اقدامی عجیب مدیرعامل موردتایید بانک مرکزی را تنها 40 روز بعد از آغاز به کارش  برکنار کردند.

در خبر منتشر شده، آمده است هیات مدیره موسسه مالی و اعتباری نور در آخرین جلسه خود پایان حکم مدیرعامل این موسسه را اعلام و تا انتخاب و معرفی مدیرعامل جدید، انجام کلیه امور جاری را به رضا معمار اصفهانی قائم مقام موسسه نور واگذار کرد.

در روزهایی که برخی از موسسات مالی و اعتباری  با بحران مواجه شده‌اند، چنین تصمیمی در یکی از موسساتی که به تازگی مجوز بانک مرکزی را گرفته، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. اما پیگیری‌های خبرنگار رویداد۲۴ از دلایل پشت‌پرده‌ای برای این تصمیم حکایت دارد که غیرقانونی بودن اقدام هیأت مدیره این موسسه مالی را نشان می‌دهد. 

به گفته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با رویداد۲۴ خسرو خواجه‌حسنی که از سوی بانک مرکزی برای تصدی پست مدیرعاملی موسسه اعتباری نور تایید شده بود، در مدت حضورش در این موسسه، اقداماتی جهت شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد مالی انجام داده بود که برخی از این اقدامات موجب شد هیأت مدیره در اقدامی، او را برکنار کنند.

بر اساس اطلاعات رسیده به رویداد۲۴، برخی از اقدامات مورد توجه خواجه‌حسنی به این شرح است:
۱. تلاش برای شفافیت مصارف مالی موسسه نور در جلسات روزهای دوشنبه بانک مرکزی
۲. تلاش برای برقراری حاکمیت شرکتی و عزل سهامدارانی که سمت اجرایی داشته‌آند از جمله معاون شعب موسسه نور که از سهامداران عمده موسسه است.
۳. عزل بیش از ۳۰ مشاور از موسسه که برخی از آنها ارتباط فامیلی با اعضای هیات مدیره داشتند از جمله فرزند یکی از اعضای هیات مدیره
۴. تلاش برای روشن شدن ۶۳ هزار میلیارد اضافه برداشت موسسه نور از بانک مرکزی
۵. تلاش برای ارائه اطلاعات ۷۴ پرونده اعتباری مشکوک موسسات ریحانه گستر مشیز و کارسازان آینده به بانک مرکزی

از سوی دیگر با توجه به برگزاری مجمع عمومی موسسه اعتباری نور در روز ۵ شنبه هفته آینده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید و با در نظر گرفتن این که تمامی اعضای هیئت مدیره فعلی از سوی بانک مرکزی رد صلاحیت شده اند و همچنین نام خسرو خواجه حسنی به عنوان مدیرعامل مورد تایید بانک مرکزی در بین کاندیدا های تایید صلاحیت شده هیئت مدیره وجود دارد، اقدام هیئت مدیره فعلی موسسه نور در عزل خواجه حسنی، ابهام‌برانگیز است.

همچنین پس از برکناری خواجه‌حسنی، اقدام هیأت مدیره موسسه اعتباری نور برای سپردن امور به رضا معمار اصفهانی که صلاحیت او جهت هیات مدیره جدید توسط بانک مرکزی احراز نشده نیز قابل توجه است.

جوابیه روابط عمومی موسسه نور

با این حال پس از انتشار گزارش رویداد۲۴ ، روابط عمومی جدید موسسه اعتباری نور با ارسال جوابیه‌ای، توضیحاتی درباره دلایل برکناری خواجه‌حسنی مدیرعامل این موسسه ارائه داد، که البته در این جوابیه هیچ توضیحی درباره دلایل اصلی این برکناری و همچنین پاسخی درباره تخلفات ذکر شده در گزارش رویداد۲۴ وجود ندارد.

جوابیه‌ای که روابط عمومی موسسه نور برای رویداد۲۴ ارسال کرده، به این شرح است:
« روابط عمومي موسسه اعتباري نور در باره تغيير مديرعامل موسسه اعلام کرد:

اعضای هیات مدیره موسسه به دلیل وجود برخی اختلاف سلیقه ها و برخی انتصابات و تغییرات ساختاری غیرکارشناسی مدیرعامل بدون هماهنگی و تبادل نظر با هیات مدیره  تصمیم به تغییر مدیرعامل گرفتند. 

 يكي از اعضای  هیات مدیره موسسه مالی نور در خصوص تغییر مدیرعامل این موسسه گفت: اعضای هیات مدیره موسسه به دلیل وجود برخی اختلاف سلیقه ها و برخی انتصابات غیر کارشناسی مدیرعامل  که بدون رعايت قوانين و مقررات قانون تجارت و رعایت مفاد مندرج در اساسنامه موسسه اعتباری نور طی مدت کوتاه مديريت وي صورت پذیرفته بود، با اختیارات قانونی که دارند، تصمیم به تغییر مدیرعامل گرفتند.

در مورد این تغییر مدیریتی، علی اکبر صادقی پایین کولایی، عضو هیات مدیره موسسه نور افزود: به دلیل حفظ منافع صاحبان سهام و سپرده گذاران و ضرورت حفظ آرامش درون سازمانی بدنبال ایجاد تنش های مخرب ناشی از عملکرد مدیران قبلی نیستیم و هیئت مدیره در چارچوب مفاد اساسنامه و قوانین و مقررات بانکی، ضمن تقدیر از تلاش و خدمات مدیرعامل سابق نسبت به صدور پایان کار خواجه حسنی اقدام و مراتب را به بانک مرکزی اعلام کرده است.

وی توضیح داد که با توجه به این که مجمع موسسه نور در دوم شهریورماه به منظور تعیین اعضای هیات مدیره جدید موسسه اعتباری نور كه صلاحيت حرفه اي همه آنها به تائيد بانك مركزي ج .ا.ا رسیده است، برگزار خواهد شد، و تا آن تاریخ سرپرستی موسسه به رضا معمار اصفهانی – قائم مقام فعلی موسسه – واگذار شده است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۰
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
1
چند سوال:
۱. اسم پسر یکی از اعضای هیات در بین مشاوران عزل شده است.
۲. معاون شعب سهامدار عمده است.
۳. معمار اصفهانی برای عضویت در هیات مدیره رد صلاحیت شده است.
۴. تاکنون صورت مالی به شفاف این موسسه ارائه نشده است.
۵. این موسسه با بانک مرکزی بدهکار است
۶. هیچکدام از اعضای هیات مدیره فعلی تایید صلاحیت بانک مرکزی را ندارند.
...
محسن ق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
آقای خواجه حسنی در پی شفافیت و جلوگیری از ورشکستی موسسه و ضرر و زیان به سپرده گذاران بودند اما هیات مدیره و سهامداران عمده در پی منافع خود. چرا این موسسه تاکنون صورت مالی شفاف نداده است؟ چرا بعد از ۲ سال هنوز دارایی و بدهی موسسات به موسسه نور منتقل نشده است؟ چرا آقای نبی رضایی یکی از سهامداران عمده معاون شعب موسسه است؟ چرا قراردادهای آی تی موسسه با شرکت داده پویش وابسته به آقای رضایی سهامدار عمده بسته شده است؟چرا فرزند آقای اسکندری زاده رئیس هیات مدیره مشاور بانک است؟
و هزاران چرای دیگر
دلیل عزل آقای خواجه حسنی مخالفت با موارد فوق بود.
لطفا نهادهای انتظامی و نظارتی جهت اخلال در امنیت کشور و برای تضمین سپرده مردم اقدام کنند.
فاتح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
یک نفر هم که داشته کار درست انجام میداده برکنار شده...
خدایا خودت به داد ملت برس
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
3
2
در پاسخ به محسن ق
اولا طبق قانون تجارت هر هيئت مديره اي حق عزل و نصب مدير عامل رو داره، نكنه آقاي خواجه حسني فكر كرده كه اونجا ملك موروثي و خانه ابديشه؟ به شما و ديگران ، تصميم هيئت مديره چه ربطي داره، مدير تحميلي رو بركنار كردن، همين، سوابق درخشانشون در بانك گردشگري هم داشت دوباره تكرار ميشد،
هر هيئت مديره شركتي حق داره با هر شركتي كه ميخاد قراردادببنده، به ديگران چه ربطي داره؟
هر سهامداري ميتونه در صورت صلاحيت عضر هيئت مديره بشه يا به انتخاب آنها به سمت معاونت انتخاب بشه، بازم به كسي چه ربطي داره؟
شما اول اطلاعاتت رو بالا ببر، بعد تايپ كن، البته شايد از نيروها اتوبوسي بودي كه خواجه با خودش اورده بوده و الان ديپورت شدن
پس سوختنت طبيعيه
اين بيت هم تقديم كن به آقاي خواجه حسني
از طرف دكتر حاج محمد نبي رضايي
نصيحتگوي را از من بگو اي "خواجه" دَم در كش
چو سيل از سرگذشت آن را چه ميترساني از باران؟
مسئول دفتر موسسه نور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
1
توی این موسسه کار می کنم سهامداران عمده پولهای کلان رو جابجا کردند خر مدیرعاملی هم از طرف بانک مرکزی بیاد بخواد جلوی فساد اینهارو بگیره اخراجش می کنن. خواجه حسنی اومده بود دست مفسدین رو رو کنه اما مثل اینکه مفسدین قدرتشون بیشتر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما کدوم شعبه هستی؟
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
1
3
ی بشه ، فحاشی به کارمندان سازمان از طرف ایشون قابل قبول نبود و شکر خدا هیات مدیره جلوی این گستاخی و فحاشی رو گرفت ، به شخصه از ایشون بخاطر توهینی که به بنده کرده به مراجع قضایی شکایت می کنم علی الخصوص به بانک مرکزی که از ایشون بی دلیل حمایت می کند !!!
از خدا بترس آقای خسرو
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
1
3
دلیل برکناری این آقا چیز دیگری بوده موسسه نور طبق صورتهای مالی شفافی که در سایت بورس قرارگرفته نه تنها بدهی به بانک مرکزی ندارد بلکه مطالبات از بانک مرکزی دارد .واین حرفها به دلیل اخراج وتخلیه عقده می باشد.نور از بهترین بانکهای ایران میباشد.که در رتبه بندی بانکها در میان ۴۰ بانک رتبه یازدهم را کسب نموده است.
پاسخ به محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
3
1
پاسخ به محمد رضا اولا اگه با پول خودشون بود به کسی ربطی نداشت اما شماها با پول مردم دارین کار می کنین پس به همه ربط داره. اما این نبی رضایی که نمی دونم از کی تا حالا دکتر شده؟ طبق اصول حاکمیت شرکتی سهامدار نباید سمت اجرایی داشته باشه، در ضمن طبق قانون هرشرکتی نمی تونه به دلخواه با هرشرکتی که خواست قرارداد ببنده نیاز به رعایت قوانین مربوط به معاملات هست پس معلوم شد سوادت چقدر هست. ۷۲ پرونده کارسازان داستانش چیه؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
مطمینید حقیقت رو میگید؟؟آیا منافعی دارید؟
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
1
0
اشون که چند وقت پیش هم از بانک گردشگری اخراج شد ادم پر حاشیه ای هست بانک گردشگردی با فجیع ترین وضع برکنارش کرد چون من یادمه تو هیت مدیره بانک گردشگری اشوب کرده بود و ارامش رو گرفته بود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
دکتری رو خریدن دوست عزیز اونم دو تا رشته.بدون داشتن کارشناسی ارشد در عرض 3سال یه هویی دکترا ارایه دادن.ایشون باید فیزیکدانی چیزی میشد
پیروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
1
آقای خواجه حسنی آمده بود جلوی دزدیها را بگیرد و پول مردم بدبخت وبی اطلاع را از حلقوم این جماعت بیرون بکشد. اقای محمدرضا پول این موسسات مال مردمه مال این آقایان سهامدار نیست. این اقایان به اصطلاح سهامدار چیزی از خودشون ندارند انگار فکر می کنید این پولهارواز ارث پدرشونه ما این آقایان را می شناسیم اینها پولشون کجا بوده بنابراین بانک مرکزی حق داره از سپرده مردم بیچاره حفاظت کند. اگر بانک مرکزی به تصمیم این هیات مدیره غیر قانونی توجه کند که سرنوشت موسسه نور هم مثل آرمان و بدر طوس و.... خواهد شد و دارائی مردم به غارت می رفت. البته اطلاع یافتیم که بانک مرکزی غیر قانونی بودن هیات مدیره مذکور را اعلام کرده و دکتر خواجه حسنی را مجددا منصوب کرده است.خواجه حسنی برمی گردد و جلوی دزدیها محکم و استوار خواهد ایستاد.
یک سپرده گذار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
1
من در این موسسه سپرده گذاری کردم، این موسسات با پول مردم دارند کار میکنند و به نظرم باید تحت نظارت بانک مرکزی باشند، اگر از دستورات بانک مرکزی تخطی میکنند لابد ریگی به کفش دارند، امیدوارم مواردی که سایت رویداد به آنها اشاره کرده از طرف موسسه پاسخ داده شود چون در این چند روز من جواب قانع کننده ای از آنها ندیدم، مخصوصا آن ۵بندی که شما در گزارشتون به آنها اشاره کردید، لطفا پیگیری کنید که حق مردم خورده نشود.
ممنون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
1
مگر کسی به این گزارشا گوش میده؟ اینا کار خودشون رو میکنند
ع ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
1
1
من ازپرسنل موسسه نورهستم ایشون ازراه نرسیده هرچی مشاورونیروی کارکشته بودرواخراج کردحقوق کارمند۲۰سال سابقه کارروآوردپایین اندازه یه کارگردوسال کار... وکلی ضررزداگه ایشون وجهه خوبی داشتند وکاربلدبودبانک گردشگری اونجوری اخراجش نمیکرد
سپرده گذار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
1
0
عملکرد هر شخصی از سابقه شون مشخص میشه؛ گویا آقای خواجه حسنی در بانک گردشگری هم همچین داستانهایی درست کرده بوده که ۷ ماهه غزل خداحافظی رو میخونه...
ظاهرا ایشون علاقه ی زیادی به یاران وفادارشون دارن که تا سِمَت گرفتن، فراخوان زدن واسه دوستاشون که تشریف بیارن!!! البته مشخصه که درخواست حقوق ماهانه ۲۵میلیون تومانی برای معاونین و ۵۰ میلیون تومانی برای خودشان در جهت مبارزه با فساد در موسسه نور بوده..... وگرنه ایشون خودشون فرمودند که: بنده ثروت ندارم و با شرافت اومدم کار کنم!!!! البته شرافت ۵۰ میلیونی!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
شما دارید بدون دلیل و کارشناسی حرف میزنید.کو سندت؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
1
خواجه حسنی خودش ... اگه سالم بود چندبار تا حالا اخراج نشده بود .پس یه جای کارش ایراد داره که توهر سازمانی می‌ره یکسال نمیتونه کار کنه .نور از سالمترین بانکهای ایرانه که سلامتش را مدیون مدیریت آقای دکتررضایی .
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
1
1
من کارمند این اقا بودم این اقای خواجه‌حسنی ۴۰روز جبهه بوده برید ببینید که نگید دروغ میگه از کنار این چهل روز پدر مارو در بانک گردشگری در اورد خدا بیامرزه پر اقای جهانگیری رو دمش رو گرفت انداختش‌ بیرون
اینجا تو این نور هم شنیدم حقوق ۵۰ میلیونی میخواسته ماه اول کار
کارمند موسسه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
سلام
من هفت ماه است که در این موسسه کار میکنم، متاسفانه از نزدیک شاهد برخی از این اتفاقات بودم البته من به دلیل اینکه پست بالایی ندارم نمیتوانستم با این فساد مقابله کنم مدیرعامل جدید رو هم زیاد نمیشناختم اما به نظر میرسید که میخواد با این موارد مبارزه کنه. که خب خیلی زود عذرش رو خواستند. شما نکات خوبی رو اشاره کردید و جالبه که موسسه نور به هیچکدوم از این موارد پاسخ نداده و فقط یک جوابیه خنثی فرستاده. امیدوارم به اون تخلفاتی که شما توی خبرتون اوردین جواب بدن. در مورد فامیلهای آقایون هیات مدیره که صد درصد خبر شما رو تایید میکنم چون خودم از این مسئله اطلاع دارم
اون تخلفات بعدی هم که هنوز موسسه براش جواب نداده.
البته امیدوارم این خبرها باعث نشه که ما از کار بیکار بشیم و در موسسه تخته بشه. ولی خدا وکیلی نباید حق مردم به جیب یه عده بره.
morteza javaheri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
موسسه اعتباری نور موسسه بسیار شفاف و با سابقه می باشد و این حاشیه مانع پیشرفت این موسسه نمی شود
512
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
خواجه حسنی و دار و دستش که همگی دولتی هستن و از طرف بانک مرکزی حمایت میشن هدفشون بالا کشیدن پول های موسسه نور هست.اینها اول امسال شایعه کردن موسسه نور ورشکست شده خواستن با این کار موسسه نور رو مثل ثامن الحجج و میزان بالا بکشن که با درایت دکتر نبی رضایی موفق نشدن بعد خواجه حسنی رو روانه نور کردن که با تغییر مدیران موسسه نور رو بالا بکشن بازم نتونستن به لطف خدا هم نمی تونن.این نظام که برای زادگاه امام کاری نکرده حالا دکتر رضایی اومده نزدیک اشتغال ایجاد کرده اینها زورشون گرفته که چرا این آقا اشتغال ایجاد کرده.خواجه حسنی اگه خوب بود و به درد میخورد از گردشگری اخراج نمیشد
محمد
|
Netherlands
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
1
سلام
خواجه حسنی رو هم قبلا از گردشگری انداختن بیرون
فکر کنم ایشون کلا خراب کار میکنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
میشه بگید آقای دکترتون دکترای چی دارن؟کی تا حالا؟ سوادشون چقدره؟بخدا اگر بتونه متن عمومی انگلیسی در حد فوق دیپلمم فقط بی غلط بخونه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
اقا خودتون رو خسته نکنید، اینا این همه وقت بانک مرکزی رو هم پیچوندند یه گزارش شفاف ندادن ، از دست شما هم کاری برنمیاد.
بیچاره مردم که به هزار امید میان اینجا پول میذارن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
به نظرمیاد آقای خواجه حسنی رو که قبلا از گردشگری اخراج کردن
دنبال سهم خواهی بوده که باز از اینجا انداختنش بیرون
کارمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
2
0
بسیار بسیار خوشحال هستیم که ایشون خیلی خیلی زود از موسسه اخراج شدند چونکه ایشون فقط اومده بودند با پول مردم حقوق انچنانی هزینه هایی که از سرعقده بازی برای خودش و مشاورین بی تجربه اش بود بکنه به نظر من آدم چشم و دل سیری نبوده و بیشتر دنبال شهرت خودش بوده و و اکثر کارمندان از رفتنش شاد شدند
126
|
Netherlands
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
2
0
با سلام خدمت دوستان من خودم از کارمندان این موسسه هستم از نزدیک شاهد عملکرد و شخصیت بی نظیر حاج نبی رضایی بودم بسیار مسرورم از وجودشان ، چرا که هر کسی مرام و منش ایشان را ندارند، بسیار آدم شریف و دلسوز برای موسسه بوده و این موسسه به خاطر وجود ایشان هست که برپاست . زنده باد حاج نبی رضایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
0
البته خوبهخ به این موضوع هم توجه کنید که در بانک گردشگری هم ایشون با غولی به نام جهانگیری سر شاخ شدند که اونجا چون ملک پدری برادر معاون رئیس جمهور هست ایشون رو از ادامه همکاری منع کردند.
یکی از مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
به صورت اتفاقی داشتم کامنتها رو میخوندم چقدر جالبه که آقایون موسسه نور ادمهاشون رو اجیر کردند که بیان اینجا علیه مدیرعامل کامنت بذارند، باشه اصلا این آقای مدیرعامل آدم بدی بود، اما چرا جواب این تخلفاتی که توی این گزارش اومده داده نشده؟ اگه این مشاورهایی که شما توی گزارش آوردید و اکثرشون از بستگان هیات مدیره بودند چرا موسسه نور اینو تکذیب نکرده؟ چرا در مورد بقیه موارد شفاف سازی نکرده؟ فقط میان اینجا به این آقای خواجه فحش میدن. بابا جان حق مردم رو نخورید؛ اصلا فرض کنیم حرف شما درست آقای مدیرعامل بدترین مدیرعامل بوده. اما اینا رو چی میگید آقای نور؟ جواب این تخلفات رو چرا نمیدید؟
آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
وضع موسسات اعتباری معلومه همشون کلاهبردارن هیچکس هم نمی تونه جلوی گندکاری هاشون رو بگیره
سپرده گذار
|
Netherlands
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
2
من خودم از سپرده گذاران این موسسه هستم و با توجه به شناختی که از این موسسه دارم و به خصوص از محمدنبی رضایی خیالم از بابت سپرده گذاریم راحته و مادامیکه ایشون هستند جای هیچ نگرانی نیست .
معاون شعبه نورk940
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
1
با سلام خدمت تمامی زحمتکشان عرصه خدمات بانکی ....
خدا روشاکریم موسسه نور که متشکل از 2موسسه مشیزوکارسازان اینده و همچنین پیشگامان کویریزد میباشد، توانسته با بیش ازبیست سال سابقه فعالیت مالی واعتباری در این مملکت سرفرازانه با تمامی ناملایمات پولی ،ارزی و اعتباری چندین سال اخیرکه موسسات بزرگی مثل ثامن الحجج دران به دلیل ضعف مدیریتی غرق شدند،این موسسه پرچمدار حسن انجام خدمت برای عموم مردم باشد.
این مهم فقط با یک عنوان وان هم مدیریت بسیارقوی در سطح اجرایی موسسه انجام پذیربوده است که سکان دار ان دو ابرمرد شیردل بنامهای حضرات نبی رضایی و حسین اسکندری میباشند.وهمچنین میزان رضایت مندی عموم مردم از عملکرد موسسه هم گواه این مدعاست .اگر میزان رضایتمندی مردم از عملکرد موسسه پایین بود موسسه نور هم کم کم بی نور میشد.اما به لطف خداوند متعال موسسه نور همگام با بانکهای سراسرکشور به فعالیت بانکی خود در سیستم شتاب ادامه میدهد .وقابل توجه ان دسته از مردم فهیم عرض کنم که اگر مدیریت موسسه شفاف نبود هیچ وقت پا در عرصه شبکه شتاب نمیگذاشت . شتاب یعنی شفافیت در عرصه مالی وبانکی . شفافیت در عرصه مالی وبانکی یعنی نور ......نور هم یعنی یک بانک اجتماعی مردم سالاردر اینده نزدیک .......
پاسخ ها
عشقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
ای چاپلوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
0
جواب سپرده گذار دروغی
همه کامنت های مثبت از خودشونه
وضع بانک هاش خرابه موسسات اعتباری که دیگه ویرانه است.
پرسشگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
خوبه که یکی از مسئولان این موسسه بالاخره با عنوان خودش اومده کامنت گذاشته، بقیه‌شون که به اسم سپرده‌گذار و ناشناس اومدن از موسسه تعریف کردند، ولی واقعا یک سوال وجود داره، اگه حرفهای شما توی این گزارش و این حجم تخلف دروغه، چرا مسئولان نور نیومدند تکذیب کنن مثلا این 30 تا مشاور که از فامیلای خودشون هستن اگه دروغه خب بیان بگن دروغه، اینا که فقط اومدن اینجا به مدیرعامل بدبخت فحش دادن
پرسشگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
خوبه که یکی از مسئولان این موسسه بالاخره با عنوان خودش اومده کامنت گذاشته، بقیه‌شون که به اسم سپرده‌گذار و ناشناس اومدن از موسسه تعریف کردند، ولی واقعا یک سوال وجود داره، اگه حرفهای شما توی این گزارش و این حجم تخلف دروغه، چرا مسئولان نور نیومدند تکذیب کنن مثلا این 30 تا مشاور که از فامیلای خودشون هستن اگه دروغه خب بیان بگن دروغه، اینا که فقط اومدن اینجا به مدیرعامل بدبخت فحش دادن
منبع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
متن نامه بانک مرکزی در سایت بولتن نیوز ثابت میکنه رویداد ۲۴ درست می گفت و نور متخلف است. به آشنایان خود اطلاع دهید.
http://www.bultannews.com/fa/news/517210
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
بانک مرکزی یه فکری به حال ما کارمندا کنه پرسنل بازنسته بانکی خیلی ماراذیت میکنند به خصوص ظرافت
افشین
|
Canada
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
آقای محمد رضا
چرا از نظرات مردم و سپرده گزاران از اتفقات داخلی موسسه نور اینقدر مضطربید و این اضطاب و نگرانی در پاسخ شما به آقای محسن ق کاملا مشهود است.
ضمنا جنابعالی که خود را از سینه چاکان دکتر حاج م ن ر می دانید ، این پیام را به ایشان ابلاغ فرمایید : سردار ، استاد ، دکتر، خیر محترم حاج م ن ر از آنجاییکه با پول مردم و سپرده گزاران کار خیر ( ساخت جاد ، پل ، آسایشگاه ، ورزشگاه ، کلانتری ، بیمارستان ، کمک به ایتام و ... ) انجام می دهید و برادر عزیزتان را که ازسرداران شریف نیروهای نظامی و در حال حاظراز نمایندگان شریف مردم در مجلس می باشند جهت افتتاح پروژه ها و برنامه ها دعوت می کنید ، آیا این پول ها از ارثیه پدری شما می باشد ؟ یا دسترنج فعالیت های عاشقانه و صادقانه شما برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ؟! چرا که شاعر می فرماید :
از مکافات عمل غافل مشو
گندم از گندم بروید ،‌ جو ز جو
افشین
|
Canada
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
آقا مهدی
داداش صاقیت کیه ؟؟؟
از کی تا حالا موسسه مالی و اعنباری نور بانک شده که حتی خود بانک مرکزی هم خبر نداره ؟؟؟
بعد کلا ما تو ایران 40 تا بانک داریم ؟ که بانک تازه تاسیس شما رتبه یازهم کسب کرده باشه ؟
افشین
|
Canada
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
پرسنل موسسه
منافع شخصی شما در پهن بودن سفره ی موسسه نور تامین میشه.
آقای خواجه حسنی بد بود! مدیر عامل قبلی آقای اربابی مشکلش چی بود که کمتر از یکسال عزل شد ؟! مدیر عاملان قبلی مشکلشون چی بود ؟ همه مشکل دارند و فقط شما و هیئت مدیره خوبین ؟؟؟
ضمنا مگه موسسه روابط عمومی و سخنگو نداره که شما در ساعت اداری توی وب داری جواب مردم رو میدی ؟
شما کار مردم رو انجام بده
لطفا بفرمایید موسسه نور نامه شماره 96/161303 مورخ 96/5/25 مدیریت کل مقررات ، مجوزهای بانکی و مبارز با پولشویی اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی با مفاد بدهی تعاونی های منحله ، ممنوع الخروج شدن اعضای هیئت مدیره و برخی مدیران موسسه نور و همچنین تعلل مکرر عامدانه در برگزاری مجمع عمومی و ... که در سایت بولتن نیوز هم منتشر شده را پاسخ بده.
افشین
|
United States of America
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
دکترسیف در خصوص موسسه مالی و اعتباری نور در روزنامه خراسان مصاحبه کرده اگر مردم فقط تیتر روزنامه خراسان را نظاره کنند متوجه عمق ماجرا می شوند.
نه تنها دکترسیف از عملکرد موسسه مالی و اعتباری نور دفاعی نکرده بلکه به دارا بودن تخلف در موسسه مذکور اشاره نموده است ، من نمی دانم چرا هیچ مسئول حقوقی در این موسسه حاضر نیست در این همه موارد اظهار نظری کند تا تکلیف مردم و سپرده گزاران مشخص گردد.
امینایی
|
Czechia
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
برخی دوستان اگه بنا به دلایل مشخصی ، واضح و آشکار هست که با هماهنگی پست گزاشتن و یا یک نفر هستش ، همش تاکسد کردن که مدیرعامل برکنار شده پول میخواسته ،‌ سهم می خواسته ، قبلا اخراج شده و ...
اولا من قسم میخورم مه آقای خواجه حسنی رو نمیشناسم ولی برخی از اعضای هیئت مدیره رو تا حدودی میشناسم.
به نظر من اگر آقای خواجه حسنی به دنبال پول و سهم خواهی بود ، با شناختی که از هیئت مدیره مال مردم خور نور دارم ، انقدر بهش پول میدادن که سکوت کنه و برکنارش نمیکردن. چون این آقایون تنها چیزی که بلدن پول دادن و آدم اجیر کردنه.
و البته در جامعه امروز کسانی در جریان آب آشنا کنند و تخلفات رو نادیده بگیرند و همکاری کنند ، خیلی هم موفق هستند و درآمد بالایی هم کسب میکنن و همیشه سر کسانی بی کلاه می مونه که برخلاف جهت شنا کنن.
بنابراین شواهد فکر میکنم دوستانی که کامنت گذاشتن "مدیر عامل اسبق به دنبال مبارزه با گسترش فساد در موسسه نور بوده" خیلی به واقعیت نزدیک باشه.
پیمان
|
United States of America
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
2
1
درود بر شما
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
2
کاشکی یکمی از شرافت اقای رضایی رو این منتقدین داشتند .... لطفا قبل از حرفت زدن توی اینه به خودتون نگاه کنین ایاد جایگاه انتقاد در مورد چیزی که صلاحیتشو ندارید دارید یا نه ..... اون کسی که ندونسته به دکتری یه نفر ایراد میگیره چیزی جز کمبود شخصیت نیست ...فساد ؟؟؟ بگرید فساد در فکر خود ماست ... سبز باشید
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
2
1
حاج نبي بهترينه
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
2
0
آقا مهدی
حاج محمدنبی رضایی کی دکترا گرفته ؟
از کدام دانشگاه ؟
حتما" مثل درجه سرداری که در کلام مردم جا افتاده است!!!
البته برادرشان سردارسپاه بوده اند و در حال حاضر نماینده مجلس هستند.
شما که اینقدر ناراحت می شوید اطلاع دارید این همه ثروت و قدرت چگونه و از چه طریقی به خاندان محترم رضایی رسیده؟
بالاخره انسان ها یه گذشته ای دارند و مردم هم که ماهی گلی نیستند
شاهین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
1
0
راستی چگونه است که در این حکومت عدل علی، بعضی ها چون ر به پولهای نجومی میرسند، ولی روستایی ها از هشت تا هشتاد سالگی باید بدنبال یک لقمه نان بدوند و با صد آرزو و بیماری در گذرند.
شود آیا با مال و کار حلال به این همه املاک و دارایی رسید بدون پایمال کردن حق الماس.
از بیمارستان تا سد فرنق تا دامداری تا دانشگاه و بانک و و و همه همه زیر یوغ این نابغه است. بقول یاقوتی ها از کجا آورده است.
در ضمن این آقا چه اشتغال زایی عمده ای در خمین کرده است، بغیر چند چوپان و کشاورز و البته حسابدار!؟ بیشتر مردم این دیار برای کسب کار راهی تهران، اراک، محلات، اصفهان و و و شده اند!!!
لازم به یاد آوری نیست که با این همه دکتر و فوق دکتر که چون قارچ (سمی) میرویند هنوز هم از مهر داغ پیشانی تا تسبیح و آفتابه تا چه برسد به تکنولوژی نانو... از چین وارد میشوند! خوب است که کمی بجای جیب خود به این کشور و آیندگانش بیاندیشیم، از ماها که گذشت.
محمود بیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
بنده باشناخت ازدکترحاج محمدنبی رضایی اورا یک انسان واقعی واقتصاد دان وخادم مردم ونظام جمهوری اسلامی وولایت رهبری میدانم واگر وزیراقتصاد میشد مشکل کشورحل مید
محمد امین زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
واقعا صحبت بعضی ها شرم اوره خصوصا اون آدمی که میگه من تو این موسسه کار میکنم و اسم خودشو گذاشته رئیس دفتر موسسه چیزی که حتی توی خواب هم نمیتونه ببینه بعد جالبیش اینجاست که اونی که توی این موسسه کار میکنه انقدر بی اطلاع از فعالیت های موسسه ش هست قبل از این که نور تشکیل بشه موسسه ی کارسازان تحت مدیرت شایسته ی محمد نبی رضایی به موفقیت های بزرگی رسید و در آغاز بحران سکه و ارز که دلار از ۱۲۰۰ به بالای دو تومن رسید خیلی از بانگ ها و موسسات مالی دامن به این بحران زدند و عامل گرونی شدند اما از معدود موسساتی که این کارو نکرد موسسه ی کارسازان بود که امروز پایه اصلی موسسه ی نور هست هم در واقع موسسه ی نور که ادغام شده از کارسازان و ریحانه گستر و پیشگام یزد هست پایه و ستون اصلیش همون کارسازان که تحت مدیرت محمد نبی رضایی بود هست ایشون بر خلاف دیگر بانک ها در آمد های موسسه رو صرف تولید داخل میکنن و به راحتی از پس سپرده ها بر میان و تا الان حق یه سپرده گذار هم ضایع نشده و این ها همش به خاطر مدیریت صحیح ایشونه متاسفم برای اون مغرضانی که خیلی راحت تهمت میزنن
X
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
اقا...
.باید بیاید پروژه موسسه واقع در خیابان ترکمنستان دک و پوز اقایون رضایی رو ببینید و ماشین های زیر پاشون ولی بیچاره پیمانکارها و کارگرهایی که زندگیشون رو فروختن و هزینه کرده ب امید روزی که صورت وضعیت انها ب بالا برسه و چک مزد خودشون را دریافت کنن .، که متاسفانه با با هیلگری های خاص پیمانکار اخراج و صورت وضعیت ب هم هیچ و پوچ میشوند این روند کار و شیوه اقای رضایی میباشد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
اقای دزد بزرگ نبی رضایی فعلا در زندان هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
1
1
از آقای خواجه گفتین .من هم نظرم اینه که کاربلد نیست وگرنه با اون وضع اخراجش نمیکردند.ولی من از نزدیکان آقای دکتر حاج محمد نبی رضایی هستم .نه ایشون دکتر هستن.نه آدم درستی .من نمیدونم چی شد که یدفعه وضعش از زمین تا آسمون تعغییر کرد .خیلی ها میگن اختلاس کرده و الان گندش دراومده.خیلی ها هم میگن گنج پیدا کرده .من نمیدونم و نظری هم در این مورد نمیدم .ولی جهت اطلاع بگم که ایشون چند روز در بازداشت و الان هم در حصر خانگی به سر میبرن .تکلیفشون مشخص نشده ولی تا الان که براتون تایپ میکنم تماما" پروژه هاش متوقف و تعطیل شده .برادر خانوم من در یکی از بزرگترین پروژه هاش کار میکرد. که چند وقته تعطیل کامل هست .
علی نجاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
حاج محمد نبی رضایی مردی شریف و کارافرین هستند و بسیار سالم فعالیت دارند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
محمدنبی رضایی و احمدمیلانلویی دوتادزدحرفه ای هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
با سلام و احترام
حاج نبی رضایی از جمله مردان با شرف اسلام هستند و دستان خیلی از خانواده های نیازمند رو گرفتند بدون اینکه نامی ازشون فاش بشه جلوی ظلم و ستم ها ایستادند تا سپر بلای کارگران و زحمت کشان بشن،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
حاج نبی بهترینه تمام.
علی نجاری وکیل دادگستری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
0
حاج محمد نبی رضا بعنوان کارآفرین برتر و دلسوز و صادقانه به فعالیتهای اقتصادی در کشور مشغول می‌باشند و تمام فعالیتهای ایشان خالصانه در راه خدمت به جامعه و خصوصاً مردم شریف شهرستان خمین بوده است
نظرات شما
پیشخوان