تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

نخستین مدال آور ایران در مسابقات آب‌های آرام جهان

هفته گذشته مسابقات قایقرانی جوانان جهان در رومانی برگزار شد که محمدنبی رضایی، قایقران کشورمان در بخش آبهای آرام موفق شد ایران را برای نخستین بار در این بخش در سطح جهانی صاحب مدال کند.

رویداد۲۴-هفته گذشته مسابقات قایقرانی جوانان جهان در رومانی برگزار شد که محمدنبی رضایی، قایقران کشورمان در بخش آبهای آرام موفق شد ایران را برای نخستین بار در این بخش در سطح جهانی صاحب مدال کند.سال‌ها پیش محسن شادی در رده سنی جوانان و در رشته روئینگ یک مدال را در سطح مسابقات قهرمانی جهان برای کشورمان ثبت کرده بود اما مدال رضایی نخستین نشان جهانی در بخش آب های آرام است؛ مدالی که قایقرانی را امیدوار کرد تا شاید در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقاتی از این دست در سطح بزرگسالان هم باشیم.
نخستین مدال آور ایران در مسابقات آب‌های آرام جهان به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «سطح مسابقات بسیار بالا بود و قایقرانان برتر دنیا در این مسابقات حضور داشتند. در دور مقدماتی به فکر محک زدن رقبا بودم، رقبای قدرتمندی که از همان مرحله ابتدایی همه به فکر حضور روی سکو بودند با این حال با شرایط ایده آلی در مرحله فینال حضور یافتم و موفق به کسب مدالی خوشرنگ برای قایقرانی ایران شدم.»
محمدنبی رضایی در خصوص این اتفاق تاریخی می‌افزاید: «پیش از اعزام به این مسابقات تمریناتم را به صورت منظم زیر نظر ایمان پورعلی، مربی‌ام برگزار کردم و 6 سال برای رسیدن به این جایگاه بدون وقفه تمرین کردم که خوشبختانه این زحمات بی‌نتیجه نماند و توانستم روی سکوی سومی این رقابت‌ها قرار بگیرم.»
او با اشاره به شرایط آب و هوایی نامناسب در زمان برگزاری مسابقه فینال می‌افزاید: «شرایط آب و هوایی در روز برگزاری مسابقه فینال چندان مناسب نبود و این موضوع بر کیفیت کار من تأثیر منفی گذاشت. وزش باد و شرایط طوفانی هوا باعث شد تا نتوانم آن طور که باید رکورد بزنم. شرایط سنگین مسابقه و آب و هوا باعث شد تا در فینال به نشان برنز اکتفا کنم که البته می‌توانستم مدال بهتری بگیرم.»
قایقران جوان کشورمان ادامه می‌دهد: «رقابت‌های قهرمانی جهان دوره قبل در بلاروس برگزار شد که من در این مسابقات هم به فینال راه یافتم. دو سال برای تکرار حضور در فینال مسابقات زمان داشتم و در طول این مدت تلاش و تمرکزم این بود تا به مدال مسابقات جهانی دست یابم. برای دستیابی به نخستین مدال در آب‌های آزاد خوشبین بودم، پیش از حضور در مسابقات رکوردم در سطح جهانی بود و این موضوع موجب شد تا با روحیه و اعتماد به نفس بالاتری به مسابقات اعزام شوم.»
رضایی در مورد احساس اش از کسب نخستین مدال جهانی در آب‌های آرام می‌گوید: «حقیقتاً قابل بیان نیست، خیلی خوشحال شدم که حاصل زحماتم به بار نشست. آینده‌ام را خوب می‌بینم و پله پله در حال پیشرفت هستم و امید دارم تا این روند را ادامه دهم. آرزو می‌کنم که قایقرانان دیگری هم بتوانند چنین حسی را تجربه کنند چرا که مدال مسابقات جهانی با آسیایی قابل قیاس نیست.»
او تصریح کرد: «برای حضور در مسابقات پیش رو هدفگذاری کرده ام که یکی از مهم‌ترین مسابقات پیش رو، مسابقات قهرمانی آسیایی است و سال آینده هم بازی‌های آسیایی را در پیش دارم و با شرایط فعلی امید دارم که در این مسابقات هم بتوانم به‌ نتیجه دلخواه برسم و روند مدال‌آوری در آب‌های آرام را ادامه دهم.»
نخستین مدال آور ایران در مسابقات آب‌های آرام ادامه می‌دهد: «دو ماه آینده مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم که در کشور چین برگزار می‌شود. پیش از این در رده جوانان به مدال طلای قهرمانی آسیا دست یافتم، اما تلاشم بر این است تا این مدال را در رده سنی بزرگسالان تکرار کنم چرا که این مدال طلا برایم اهمیت بیشتری دارد و تلاشم را برای رسیدن به آن خواهم کرد.»

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان