تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

معدل کابینه از برخی جهات بهتر شده است/ وزیر پیشنهادی علوم باید بستر را برای همه جریان‌های فکری در دانشگاه آماده کند

عضو حزب اتحاد ملت ایران گفت: در مجموع معدل کابینه با کابینه قبلی تفاوت معناداری ندارد و در برخی جهات بهتر هم شده است.

رویداد۲۴-عضو حزب اتحاد ملت ایران گفت: در مجموع معدل کابینه با کابینه قبلی تفاوت معناداری ندارد و در برخی جهات بهتر هم شده است.کیانوش‌راد درباره اینکه آیا کابینه معرفی شده به مجلس قادر است مطالبات بیست و چهار میلیون رای‌دهنده به روحانی را برآورده کند یا نه، گفت بخش دیگری از جامعه که به آقای روحانی رای نداده‌اند نباید احساس کنند نادیده گرفته شده‌اند به همین دلیل آقای روحانی باید سعی کند بیشترین هم‌افزایی را در کل جامعه داشته باشد.

او افزود : چیدن کابینه و انتخاب اعضا باید به گونه‌ای باشد که برنامه‌ها و وعده‌هایی که اعلام کرده را اجرایی کند. کابینه فعلی از این لحاظ از کابینه قبل ضعیف‌تر نیست.

کیانوش‌راد در خصوص انتخاب وزیر علوم گفت: در بخش آموزش عالی، اصلاح‌طلبان مطالبات جدی‌تری دارند اما در مجموع این کابینه قابل دفاع است.

این استاد جامعه‌شناسی در خصوص انتقادهای صورت گرفته درباره انتخاب وزیری با پیشینه امنیتی و اطلاعاتی برای وزارت‌خانه ارتباطات گفت: به نظر من انتخاب آقای جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات به دلیل حضور ایشان در وزارت اطلاعات به در هم‌ریختگی برخی مرزهای مشخص چه در وزارت ارتباطات و چه در وزارت اطلاعات کمک می‌کند.

او تاکید کرد : از این منظر  باید فردی که تجربه بیشتری در این خصوص دارد و باعث نگرانی بخشی از جامعه به ویژه سیاسیون نمی‌شود، پیشنهاد می‌شد. به هر حال مجلس تعیین‌کننده است و شاید اگر فردی بهتر از آقای جهرمی انتخاب می‌شد بهتر بود نگرانی برخی دوستان این است که شاید در آینده  در صورت وزارت آقای جهرمی بافت مدیران میانه وزارت ارتباطات به صورت گسترده تغییر کند و دراین صورت شاهد جایگزینی افرادی که به شیوه دیگری می‌اندیشند، باشیم.

کیانوش‌راد درباره ملاحظات موجود در خصوص وزارت علوم گفت: برای وزارت علوم نمی‌شود فردی را انتخاب کرد که بدنه وزارت علوم عبارت از اساتید و دانشجویان نسبت به او همخوانی و قرابت نداشته باشند. دانشگاه یک جامعه فرهنگی و سیاسی است و حتما فردی باید در راس این وزارت خانه قرار بگیرد که به رموز به کارگیری نسل جوان و توجه به تحولات فرهنگی آشنا باشد.

او افزود : برای مثال حضور آقای رهبر به دانشگاه آزاد به زودی مشخص خواهد کرد که دانشگاه آزاد با  بن‌بست‌ مواجه خواهد شد یا خیر. در زمان ریاست رهبر بر دانشگاه تهران ما شاهد بودیم که اولین چیزی که به ذهن ایشان رسید این بود که ورود و خروج دانشجویان را با شیوه‌های امنیتی همراه کند. چیزی که در هیچ دانشگاه دیگری نمونه نداشت، در دانشگاه تهران پیاده شد.

کیانوش‌راد تاکید کرد: به همین دلیل باید انتخابی در آموزش عالی صورت بگیرد که توسعه فرهنگی و سیاسی و قبول دانشگاه به عنوان یکی از ستون‌های تغییرات در جامعه باور داشته باشد. البته وزارت علوم جایگاه حزبی و جناحی و یک جریان خاص نیست اما فردی باید در راس این وزارت‌خانه قرار بگیرد که فهم درستی از تعاملات،  مجامع دانشگاهی و انجمن‌های اسلامی و علمی در دانشگاه‌ها داشته باشد و حاضر باشد بستر را برای همه جریان‌های فکری در دانشگاه آماده کند.

او در خصوص اینکه سطح وزرای پیشنهادی نسبت به دوره قبل چگونه‌است، گفت : ممکن است در برخی از موارد بشود گفت سطح وزرا پایین آمده اما در مجموع معدل کابینه با کابینه قبلی تفاوت معناداری ندارد و در برخی جهات بهتر هم شده است.

کیانوش‌راد درباره گزینه‌های پیشنهادی وزارت علوم گفت: امیدواریم برای این وزارت‌خانه هم فردی انتخاب شود که دارای ویژگی‌های خاصی باشد که بتوان از او به عنوان وزیر آموزش عالی حمایت کرد.

او گفت : آقای روحانی تاکید داشت که هیچ فشاری برای انتخاب وزرا روی او نبوده است به هر حال پیشنهادهای مختلف از جاهایی مختلف به ایشان شده و رییس جمهور هم حق دارد بررسی کند و بهترین فرد را انتخاب کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان