تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

لاهوتی: تدبیری بیاندیشید نمایندگان در جریان فهرست اموال وزرا قرار بگیرند/ لاریجانی: مسئولان باید فهرست اموالشان را به رئیس قوه قضائیه بدهند

نماینده مردم لنگرود خواستار در جریان قرار گرفتن نمایندگان مجلس از لیست اموال وزرا شد و گفت: هم اکنون اعداد و ارقامی در فضای مجازی مطرح می‌شود که به نظر غیرواقعی می‌رسد.

رویداد۲۴-نماینده مردم لنگرود خواستار در جریان قرار گرفتن نمایندگان مجلس از لیست اموال وزرا شد و گفت: هم اکنون اعداد و ارقامی در فضای مجازی مطرح می‌شود که به نظر غیرواقعی می‌رسد.رئیس جمهوری ، معاونان رئیس جمهوری، وزرا، همسران و فرزندانشان پس از اتمام مسئولیت توسط قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.

او گفت: در حالی که این بحث بسیار جدی است اعداد و ارقامی درباره اموال برخی وزرا عنوان می‌شود که معتقدم اعدادی غیرواقعی است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: اصل ۱۴۲ قانون اساسی به این معنا نیست که ما نمایندگان مجلس محرم نباشیم بنابراین خواهشم این است که تدبیری اندیشیده شود تا در جریان بررسی‌های قوه قضائیه قرار بگیریم.

او خطاب به رئیس مجلس گفت: هم اکنون اعداد و ارقامی در فضای مجازی مطرح می‌شود که به نظر غیرواقعی می‌رسد بنابراین خواهشم از جنابعالی این است که اگر امکان آن وجود دارد تدبیری بیاندیشید که نمایندگان نیز در جریان فهرست اموال وزرا قرار بگیرند.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه پیش از این چند مرتبه در این باره پاسخ داده است تصریح کرد: بنا بر قانون اساسی که به آن مسلط هستید، آنچه الزام آور است این است که مسئولان باید فهرست اموالشان را به رئیس قوه قضائیه بدهند و ایشان بررسی کنند که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.

او گفت: برخی از وزرایی که هم اکنون معرفی شده‌اند، سابقه وزارت داشتند که می‌توانیم در این رابطه از قوه قضائیه سوال کنیم و بعضی دیگر نیز در ابتدای کار هستند و سابقه‌ای از آنها ثبت نشده است که بخواهیم پیگیری کنیم.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: آنچه در کانال‌های تلگرامی مطرح می‌شود، در سایر امور نیز وجود دارد. شما باید بین خود و خدایتان قضاوت کنید و قرار نیست به خاطر این کانال‌ها تصمیم‌گیری کنیم. بنابراین موضوع را بررسی کنید و به آن میزان که لازم است من پیگیری کنم انجام خواهم داد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان