تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

در این دوره انتخابات پر ریسک، اما موفقیت آمیزی انجام دادیم

رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور گفت: در این دوره انتخابات ریاست جمهوری در 140 شهرستان انتخابات مکانیزه انجام شد، این برای من ریسک بزرگی بود اما موفق شدیم.

رویداد۲۴-رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور گفت: در این دوره انتخابات ریاست جمهوری در 140 شهرستان انتخابات مکانیزه انجام شد، این برای من ریسک بزرگی بود اما موفق شدیم. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر پیشنهادی کشور در ادامه دفاع از برنامه های خود گفت: مناطقی که در آنها تجمع ثروت و جمعیت در آنها است، به همان میزان هم تجمع جرم و حاشینه نشینی و آسیب ها اجتماعی است. پهنه ایران ناشی از عدم توازن است که وزارت کشور باید این مشکل را حل کند. در بحث حقوق شهروند هم عدم توازن وجود دارد و رئیس جمهور تدابیر خاصی برای آن اندیشیده است. در این باره بازرسی هایی از دستگاه هایی که با زیاد مردم در ارتباط اند مورد بررسی قرار می گیرند. شاخص هایی تعریف کرده و بر اساس آن دستگاه ها را بررسی و بازرسی می کنیم.

ما با همکاری احزاب و فعالیت های گروهی خانه احزاب را به نحوی اداره کردیم که پشتوانه و در خدمت احزاب باشد. در این دوره به 9 خانه احزاب در استان ها مجوز تاسیس دادیم و اکنون هیچ حزبی در انتظار مجوز نیست. 81 مورد تشکل های صنفی داریم. با کمک احزاب، مردم و رسانه ها توانستیم امنیت ملی را به گونه ای ساماندهی کنیم که در روز 16 آذر 600 سخنرانی در دانشگاه ها برگزار شد و هیچ مشکلی به وجود نیامد و یا در سخنرانی های دوره انتخابات هم همینطور. البته این نشان بلوغ مردم و احزاب است.

توانستیم لایحه قانون احزاب را به مجلس ببریم و تلاش کردیم بندهای مورد نیاز را تعبیه کردیم. یکبار دیگر این لایحه را با این نگرش که امر مشارکت را مبتنی بر احزاب کنیم بازنگری شد. در این دوره پنج انتخابات را دو مرحله با کمک سایر نهادها اجرا کردیم و در همه آنها با افزایش مشارکت مواجه بودیم و در مسیر اجرا به مشکلی برنخوردیم. در 140 شهرستان با کمک مجلس و هیئت نظارت انتخابات مکانیزه انجام دادیم، این ریسک بزرگی بود که من پذیرفتم و موفق شدیم.
 

نظرات شما
پیشخوان