تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

شریک شدن مدیریت خصوصی و دولتی فسادآور خواهد بود/ چرا زنگنه و رییس‌دفترش در باشگاه اندیشه‌ورزان نفت حضور دارند

نماینده مردم خمینی شهر گفت: باشگاه اندیشه‌ورزان نفت و نیرو در سال ۹۴ راه اندازی شده و تصمیمات راهبردی در این شرکت گرفته می‌شود و معلوم است که حضور وزیر نفت، رییس‌دفتر و معاونان وزیر در آن شرایط فساد می آورد.

رویداد۲۴-نماینده مردم خمینی شهر گفت: باشگاه اندیشه‌ورزان نفت و نیرو در سال ۹۴ راه اندازی شده و تصمیمات راهبردی در این شرکت گرفته می‌شود و معلوم است که حضور وزیر نفت، رییس‌دفتر و معاونان وزیر در آن شرایط فساد می آورد.سید محمد جواد ابطحی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: مشکل ما در این موضوع تضاد منافع در مدیریت استراتژیک است. وقتی مدیریت خصوصی و دولتی در یک مجموعه با هم شریک باشند به طور قطع فساد آور خواهد بود.

او افزود: مدیریت دولتی بودجه از دولت دریافت می‌کند و زمانی که وارد حوزه اقتصادی شود کار خراب می شود. گره اصلی فسادهای نهادینه شده، عدم توجه به همین تعارض منافع است و این موضوع نادیده گرفته شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به قانون اساسی اظهار داشت: اصل ۱۴۱قانون اساسی حضور رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزراء و معاونان وزراء را در یک پست دیگر در مجموعه‌ای را ممنوع کرده است حال آقای زنگنه به صورت روشن بفرمایید چرا شما و رییس دفترتان و معاونتان در باشگاه اندیشه ورزان نفت نیروی ایرانیان حضور دارید؟

عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: باشگاه اندیشه ورزان نفت ونیرو در سال ۹۴ راه اندازی شده است و تصمیمات راهبردی در این شرکت گرفته می شود و معلوم است این شرایط فساد می آورد.

نماینده خمینی شهر گفت: درحال حاضر شرکت ملی نفت ایران ، رییس دفتر آقای زنگنه در این باشگاه حضور دارند در حالی که این برخلاف قانون اساسی است و باید سریعا دستور داده شود که این افراد در این شرکت حضور نداشته باشند .

او با اشاره به اظهارات زنگنه مبنی بر اینکه گروهبان‌ها باید بروند و ژنرال ها در این شرایط تصمیم گیر باشند گفت: آقای زنگنه شما در ۲۸ سالگی معاون وزیر بودید و در ۳۰ سالگی هم وزیر شدید شما خودتان در چند سالگی ژنرال شدید؟ حالا چرا اجازه رشد جوانان نمی‌دهید؟ امروز جوانان بسیاری منتظر ورود به بازار کار هستند و به امید استخدام وارد دانشگاه نفت شده اند .

ابطحی ادامه داد: آقای زنگنه چرا در سال ۹۲ تصمیم گرفتید پول خوراک پتروشیمی را با عرض مبادله‌ای در ایران بگیرید در حالی که بیش از این هزینه در خارج کشور تامین می شد.

او گفت: چرا قرار داد با چینی‌ها را برای توسعه فاز آزادگان لغو کردید اما دوباره با چینی ها برای توسعه فاز آزادگان در دریا قرار داد منعقد کردید در حالی که این قرارداد را در خشکی لغو کرده بودید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان