تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

خادمی : آقای زنگنه، نمایندگان مجلس را استخدام نکنید و به رسالت خود برسید/ لاریجانی: این صحبت باعث ایجاد سوءتفاهم در جامعه می‌شود

نماینده ایذه گفت: آقای زنگنه، بهتر است نمایندگان مجلس را استخدام نکنید و به رسالت خود برسید.

رویداد۲۴-نماینده ایذه گفت: آقای زنگنه، بهتر است نمایندگان مجلس را استخدام نکنید و به رسالت خود برسید.هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف در جلسه بررسی وزیر پیشنهادی نفت سخن می‌گفت، اظهار داشت: طی ۴ سال گذشته ده‌ها بار مطرح شده که وزارت نفت ۵۰ میلیارد دلار بدهکار شده اما باید گفت که بخشی از این منابع صرف راه‌اندازی فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا سال ۹۲ شده و یا فازهای ۱۷ و ۱۸ توسعه پیدا کرده‌اند که همگی یک سال بعد از حضور شما تکمیل شده‌اند. تولید از مخازن پارس جنوبی برابر قطر شد، سوال اینجاست که این فاینانس چه اشکالی داشت.

او در ادامه اظهار داشت: اکنون مردم ایذه به مدت ۲۰ سال است که آب شرب ندارند و مجبور به کوچ شده‌اند که باید در این رابطه پروژه اساسی انجام شود.

خادمی با اشاره به موضوع بعدی در خصوص عملکرد وزارت نفت تصریح کرد:‌ در زمینه تولید و صادرات نفت و میعانات بزرگ‌نمایی می‌شود. بنده با ۳۰ سال سابقه کار در حوزه مربوط به مباحث نفتی عرض می‌کنم که ما در زمان آقای زنگنه افزایش تولید نداشته‌ایم بلکه بازگشت به تولید بوده است و برای عدم صدمه به چاه‌ها تولید چرخشی داریم.

او خاطرنشان کرد: با همت دولت، نظام و وزارت خارجه، تحریم‌ها برداشته شد و در اینجا لازم است که از دیپلماسی سیاسی کشور قدردانی شود؛ چراکه در این خصوص دکتر ظریف مظلوم واقع شده است. بنابراین نباید بزرگترین دستاورد وزارت نفت را مرتبط به نفت بدانیم، بلکه بازگشت به تولید را باید به حساب نظام و وزارت خارجه بنویسیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برنامه شما همان برنامه سال ۹۲ است و طبق آنچه سازمان نظارت مجلس بررسی کرده ۲۸ درصد آن با ارکان بالادستی منطبق است.

او خطاب به زنگنه بیان کرد: شما فرمودید که تا سال ۹۴ در زمینه بنزین خودکفا می‌شویم اما اکنون روزانه ۱۰ میلیون لیتر واردات بنزین داریم. گفته بودید که مدیریت سوخت صورت گرفته اما می‌بینیم که مصرف سوخت به روزانه ۸۰ میلیون لیتر رسیده است. گفته بودید که تا سال ۹۶ میزان تولید نفت و میعانات به ۵.۷ میلیون بشکه می‌رسد اما این گونه نشد. گفته بودید که پرونده پارس جنوبی بسته می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد.

خادمی در ادامه ادعا کرد: وزیر نفت نمایندگان بازمانده از مجلس را به استخدام وزارتخانه درآورده است و خطاب به وزیر نفت گفت شما گفتید که ژنرال‌ها را وارد نفت کرده‌اید فقط یک ژنرال به ما معرفی کنید که بدانیم ژنرال کیست.

او تاکید کرد: بهتر است نمایندگان مجلس را استخدام نکنید و به رسالت خود برسید.

نماینده ایذه خطاب به رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه عنوان کرد که باید جلوی این مفسده و رانت گرفته شود .

خادمی با اشاره به اینکه پروژه سیراف که قرار بود تا سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد فعلا در مرحله خاک‌برداری است، گفت: پالایشگاه آناهیتا فقط یک درصد پیشرفت داشته است، اولویت تزریق گاز به میادین کاهش یافته است ارتباط دانشگاه با وزارت نفت دیده نمی‌شود کارکنان پارس جنوبی چندین ماه است که حقوق نگرفته است.

او خطاب به زنگنه گفت: طوری عمل کنید که اگر بازنشسته شدید الگوی توسعه کشور از عملکرد شما گرفته شود.

ادعای خادمی در خصوص به کارگیری نمایندگان مجلس در وزارت نفت با واکنش رئیس مجلس مواجه شد و لاریجانی اعلام کرد که نمایندگان مجلس این‌هایی هستند که اینجا نشسته‌اند. زمانی که شما عنوان بازمانده از انتخابات را به آنها می‌دهید دیگر نماینده تلقی نمی‌شوند و این توهین به نمایندگان است.این صحبت شما باعث سوء تفاهم در جامعه می شود پس بگویید کدام نمایندگان از سوی زنگنه استخدام شدند.

این اظهارات لاریجانی با تشکر نمایندگان مجلس همراه شد و خادمی نیز جملات خود را اصلاح کرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان