تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

بیطرف در ارایه برنامه‌ای برای رفع بحران آب متخصص قابلی است/ او همانند زنگنه از جهادگران کشور است

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو همانند بیژن زنگنه از جهادگران کشور است، گفت: بی‌طرف در ارایه برنامه‌ای برای رفع بحران آب متخصص قابلی است ضمن آنکه دریاچه ارومیه در سال ۸۴ تراز خوبی داشته و دولت روحانی موفق شد خشک شدن دریاچه ارومیه را متوقف کند.

رویداد۲۴-نماینده مردم تبریز با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو همانند بیژن زنگنه از جهادگران کشور است، گفت: بی‌طرف در ارایه برنامه‌ای برای رفع بحران آب متخصص قابلی است ضمن آنکه دریاچه ارومیه در سال ۸۴ تراز خوبی داشته و دولت روحانی موفق شد خشک شدن دریاچه ارومیه را متوقف کند.شهاب‌الدین بی‌مقدار در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده با جهادگران بودم و در مجلس اول عضو کمیسیون سازندگی نیز بودم باید بگوییم که آقای بی‌طرف همانند آقای زنگنه از جهادگران کشور محسوب می‌شود. زمانی که ایشان در جهاد سازندگی بودند با برنامه وزارت نیرو کاملا هماهنگ بودند. ضمن اینکه در معاونت وزارت نیرو و در اجرای طرح‌های کارون سه و چهار نیز حضور داشته‌اند.

نماینده مردم تبریز افزود: آقای بی‌طرف در دوره هفتم و هشتم وزیر بودند و در سازمان نظام مهندسی نیز حضور داشتند. همچنین ایشان دوره‌های مختلف مدیریرتی را در مجامع علمی و تخصصی داخل و خارج کشور گذراندند.

او گفت: برنامه‌هایی که وزیر پیشنهادی نیرو ارایه داده‌اند ۷۸ درصد آن با اسناد بالا دستی و برنامه ششم مطابقت دارد و ۱۳ درصد مابقی آن نیز در صورتی که فرصت داشتند، مطمئنا مد نظر قرار می دادند.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد:  در بخش  طرح احیای آب‌های زیرمینی و تحول در آن و انتقال شاخصهای کیفی آب و توجه به تالاب‌ها و رودخانه‌ها، تحقیقات گسترده‌ای داشته است. ضمن آنکه در افزایش نیروگاه و کاهش تلفات انرژی و توسعه صنعت و آب و برق حرفی برای گفتن دارد.

بی‌مقدار افزود: در بخش آب شیرین کن در سواحل و سیاست‌های بهره‌وری تولید انرژی و صادرات و تحول آن و نوآوری در پروژه‌های مختلف و ایجاد مدیریت توسعه پایدار موفق بوده‌اند و همسو با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری حرکت کردند.

او گفت: از سال ۶۷ تا ۷۵ میزان بهره برداری آب یک میلیارد و سیصد و دو میلیون مترمکعب بوده و از سال ۷۶ تا ۸۴  به ۹ میلیارد متر مکعب، از سال ۸۴ تا ۹۲ به ۶ میلیارد و ۳۵۶میلیون متر مکعب و از سال ۹۲ تا ۹۶ به ۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون متر مکعب رسید. همچنین در بخش تولید برق از سال ۵۶ تا ۶۷ به ۱۱۶ مگاوات از سال ۶۷ تا ۷۶ به ۶۶ مگاوات و از سال ۷۶ تا ۸۴ به ۴۵۸۰ مگاوات و از سال ۸۴ تا ۹۲ به ۳۳۳۲ مگاوات و از سال ۹۲ تا ۹۴ میزان تولید برق به ۱۱۵۶ مگاوات رسید.

نماینده مردم تبریز در پایان گفت: آقای بی‌طرف در ارایه برنامه‌ای برای رفع بحران آب متخصص قابلی است ضمن آنکه دریاچه ارومیه در سال ۸۴ تراز خوبی داشته و  دولت روحانی موفق شد خشک شدن دریاچه ارومیه را متوقف کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان