تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

شهید رجایی همواره از طبقه اجتماعی-اقتصادی خود با افتخار یاد می‌کرد

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی یادداشتی به مناسبت هفته دولت نوشت.

رویداد۲۴-وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی یادداشتی به مناسبت هفته دولت نوشت.متن یادداشت علی ربیعی به این شرح است:

جمهوری اسلامی زمینه ساز بروز خلاقیت‌ها و  مسوولیت‌یابی افراد زجر کشیده طبقات پایین اجتماع همچون شهید رجایی است

برخی اوقات نامگذاری روزها چه تقارن عجیب و معناداری با مناسبت رخ داده دارند. یکی از این مناسبت‌ها، نام نهادن هفته دولت و سالگرد شهیدان رجایی و باهنر است که دنیایی پیام در درون خود نهان دارد و تاریخ چه زیبا به ما می‌آموزد که اکثر بزرگانی که منشا اثر مطلوب در نسل‌های پس از خود شده‌اند و تحولات سرنوشت‌ساز پدید آورده‌اند، پیشینه تحمل رنج و فقر داشته‌اند و جای بسی تامل است که هیچ‌کدام از این بزرگان، گذشته سخت خود را پنهان نکرده‌اند. بی‌تردید  نماد دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر نیز با همین نکات معنا یافته است.

ساده زیستی، عدم استفاده از مواهب قدرت، خویش را فدای نفع جمعی و جامعه نمودن، با آرمان زیستن، پرهیز از خویشاوند و رفیق‌سالاری در انتصابات، زندگی در متن مردم به همراه بردباری، سعه‌صدر، مهربانی و دغدغه و غم ملت داشتن.

چنان‌که شهید بزرگوار دکتر رجایی همواره در هر موقعیتی از طبقه اجتماعی-اقتصادی خود با افتخار یاد می‌کرد و آن را عاملی درجهت تکوین شخصیت خود و آشنایی با مشکلات و درد طبقات ضعیف جامعه می‌دانست.

بی‌گمان جمهوری اسلامی، همچنان زمینه ساز بروز خلاقیت‌ها، پرورش استعدادها و ارتقا و مسوولیت‌یابی افراد زجر کشیده طبقات پایین اجتماع همچون شهید رجایی است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان