تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

جابری انصاری: توافق داخلی در لبنان در شرایط سخت منطقه‌ای ستودنی است

حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر امروز با پاتریاک بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رویداد۲۴-حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر امروز با پاتریاک بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. پاتریاک بشاره الراعی در این دیدار اهتمام و اولویت اصلی لبنان را تقویت وحدت داخلی دانست و گفت: مواجهه با بحران‌های اقتصادی و بازگشت آوارگان موجود در لبنان به کشورهایشان از دیگر اولویت‌های ما است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری عزیز است و ما به کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان نیازمندیم.

رهبر مسیحیان مارونی تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد جنگ در سوریه در مرحله نهایی است و ما از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهایی که برای رویارویی با تروریسم و پایان دادن به جنگ در سوریه تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

حسین جابری انصاری نیز در این دیدار پیام سفر خود به لبنان و دیدار با رهبران همه طوایف لبنان را احترام جمهوری اسلامی ایران به اجزای مختلف جامعه لبنان دانست و توافق داخلی در لبنان در شرایط سخت منطقه‌ای را ستودنی برشمرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دستاوردهای سیاسی و پیروزی‌های میدانی ارتش و مقاومت و دولت و ملت لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی را مایه خرسندی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از این تحولات مثبت در لبنان و منطقه حمایت می‌کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان