تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

دلایل شورش اصولگرایان علیه «جمنا»

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره دلیل ایراد انتقادات اصولگرایان به اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: کسانی که در جمنا تصمیم‌گیری می‌کنند باید از این تصور که تمام اصولگرایان را دربرمی گیرند، خارج شوند و حالت تمامیت‌خواهی برای خود درست نکنند.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره دلیل ایراد انتقادات اصولگرایان به اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: کسانی که در جمنا تصمیم‌گیری می‌کنند باید از این تصور که تمام اصولگرایان را دربرمی گیرند، خارج شوند و حالت تمامیت‌خواهی برای خود درست نکنند.

این روزها اصولگرایان نسبت به جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) انتقادات فراوانی را وارد می‌دانند. مصطفی میرسلیم از کاندیداهای ریاست جمهوری چندی پیش به‌شدت جمنا را موردنقد قرارداد البته گرچه از سوی حزب موتلفه مطالب مطرح‌شده موردتکذیب قرار گرفت، اما طرح آن دلخوری به دلیل اخذ سیاست‌های اشتباه را نشان می‌دهد.

محمدباقر قالیباف هم در نامه‌ای طرح نو اصولگرایی را مطرح کرد که نشان از ناکارآمدی جبهه مردم نیروهای انقلاب تا به امروز دارد، او همچنین انصراف از کاندیداتوری ریاست جمهوری را بر اساس میل و رغبت خود ندانست.

جمنا کار خود را با سروصدای فراوانی آغاز کرد و تمام تلاشش را به کار گرفت تا به حریف نشان دهد برای کسب پیروزی در انتخابات با برنامه و امکانات فراوان به میدان آمده است، اما در همان روزهای اول کاری خود جامعتین که تا این مقطع برای آینده اصولگرایان تصمیم‌گیری می‌کردند، کنار گذاشته شد و اصولگرایان همگی در زیریک چتر قرار نگرفتند و حتی به مخالفت با آن نیز پرداختند. به‌عبارتی‌دیگر اولین حرکت تصمیم گیران در جبهه مردمی نیروهای انقلاب ایجاد شکاف در بین اصولگرایان بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز اعلام کرد که جلسات خود را به‌طور مرتب برگزار خواهند کرد، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و در پاسخ به سؤال‌ها در این رابطه مطرح ساختند که در حال انجام بازنگری هستند که باید دید این مسئله تا چه اندازه مؤثر واقع خواهد شد. محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه خط امام و رهبری ضمن بیان انتقاداتی به ساختارجمنا گفته است: «تداوم محوریت جمنا در جریان اصولگرا، مشخص نیست» حتی یحیی آل اسحاق که عضو هیئت مؤسس جمنا بود هم معتقد است جمنا برای ادامه مسیر باید ایرادات را مرتفع سازد.

احمد کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره نظر اصولگرایان نسبت به جبهه مردمی نیروهای انقلاب با توجه به انتقادها طرح‌شده، به رویداد۲۴ گفت: بخشی از اصولگرایان در جمنا حضور دارند و اینکه تمامی اصولگرایان در این جبهه عضو هستند، تصور درستی نیست. مسئله بعدی این است که باید بدانند که در یک حرکت دسته‌جمعی نیاز به وجود تعامل بیشتری در بین افراد دیده می‌شود و اعضا باید خود را با دیگران تطبیق دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورتی هرکسی در موضع خود پافشاری کند حتی در جمع محدودی مانند جمنا بعید به نظر می‌رسد که آن گروه موفق عمل کند؛ بنابراین طبیعی است که جمع بایدتحمل یکدیگر را داشته باشد تا به جبهه تبدیل شود و این را هم باید بدانند که جبهه مردمی نیروهای انقلاب بخشی از اصولگرایان به‌حساب می‌آیند و تمامی این طیف سیاسی گسترده را در برنمی‌گیرند، بنابراین نباید چنین باشد هرکسی که می‌تواند با آقایان کار کند در این مجموعه قرار خواهد گرفت.

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره دلیل ایراد انتقادات فوق را پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کسانی که در جمنا تصمیم‌گیری می‌کنند باید از این تصور که تمام اصولگرایان را دربرمی گیرند، خارج شوند و حالت تمامیت‌خواهی برای خود درست نکنند.

کریمی اصفهانی دلیل عدم موفقیت جمنا را چنین بیان کرد: البته نمی‌توان بر این عدم موفقیت تأکید ورزید، می‌توان چنین بیان کرد که به‌صورت کامل تمام خواسته‌های آنان محقق نشد زیرابه هر حال مقداری توفیقاتی را به دست آوردند، اما درصورتی‌که تعامل بیشتری به خرج می‌دادند موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کردند.

وی درباره بی‌خبری این روزهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب با توجه به اینکه قرار بود به‌طور مرتب جلساتی را برگزار کنند، یادآور شد: به نظر می‌رسد که اعضا جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید به این نتیجه برسند که نیاز به وسعت دایره اصولگرایی دارند زیرا تنها در این حالت است که آنان می‌توانند به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص چگونگی یکدست شدن اصولگرایان درجمنا تصریح کرد: هرکسی باید بداند که قاعده و بازی در جمع با فرد متفاوت است، بنابراین کسانی که در یک تشکیلات درصدد تصمیم‌گیری برآیند بسیار با تصمیمات فردی متفاوت است، بنابراین جمنایی ها باید خود را برای کار با جمع تطبیق دهند.

کریمی اصفهانی در رابطه بااینکه این مسئله نیاز به جذب اصولگرایان معتدل است، توضیح داد: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید عموماً از تندروی پرهیز کنند زیرا هر نوع تندروی به ضرر مجموعه خواهد بود و افرادی که در آن قراردادند باید تندروها را از خود دور سازند تا به توفیقاتی دست یابند.
وی درباره ضرورت بازنگری در جبهه مردمی نیروهای انقلاب ابراز کرد: تمام گروه‌های سیاسی به بازنگری نیاز دارند که به‌وسیله آن خواهند توانست نیروهای بیشتری را مورد جذب قرار دهند، جمنا نیزنیازبه گسترش وسعت دید دارد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان