تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

برنامه های تحول بهداشت ادامه دارد

دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت از تداوم برنامه‌های "تحول بهداشت" در دوره جدید خبر داد.

رویداد۲۴-دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت از تداوم برنامه‌های "تحول بهداشت" در دوره جدید خبر داد. دکتر علیرضا رییسی در مراسم تقدیر از دکتر علی‌اکبر سیاری، معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت  گفت: برنامه‌ها را به دور از شتابزدگی و با برنامه‌ریزی دقیق، ارزشیابی و پایش منظم ادامه می‌دهیم.

وی افزود: سیستم بهداشت کشور همواره یک سیستم توانمندساز، پرورش دهنده و معرفی کننده مدیران به وزارت بهداشت بوده است. وی ادامه داد: اکثر مدیران حوزه سلامت از بخش بهداشت بوده‌اند. هر مدیری بتواند برای بعد از خودش چند مدیر جدید تربیت کند، تحول بزرگی ایجاد کرده است.

رییسی گفت: باید با اتخاذ تدابیری برای ارتقای نیروی انسانی و انگیزه دادن به نیروها به وضعیت دریافتی پرسنل توجه کرد تا کارمند یا پزشکی که بعد از سالیان طولانی خدمت، می‌بیند دریافتی‌اش قابل توجه نیست، انگیزه‌اش را از دست ندهد.

وی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین سرمایه بخش بهداشت، نیروی انسانی است، بیان داشت: برنامه داشتن، ارزیابی و پایش برنامه‌ها، دوری از شتابزدگی، بهره‌گیری از مدیران مناطق کمتر برخوردار، تشکیل کارگروه‌هایی برای همفکری، بهینه‌سازی هزینه کرد منابع محدود، توجه به اقتصاد بهداشت، نظام ارجاع و پزشک خانواده، همکاری مشترک با سایر معاونت‌ها به ویژه معاونت درمان و توجه به برونسپاری بخشی از برنامه‌ها و اعتقادات اجرایی من است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بسیار خوبی که طی چهار سال اخیر در این حوزه انجام شده، اظهار داشت: زمانی خجالت می‌کشیدیم برای بازدید به مناطق برویم زیرا هر لحظه ممکن بود سقف یک خانه بهداشت فرو ریزد، ولی اکنون با افتخار به بازدید می‌رویم چون تعمیر، تجهیز و ساخت مراکز بهداشتی در این سال‌ها به خوبی انجام شده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان