تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

مشاور وزیر امور خارجه: اعتراض های خوبی علیه دولت میانمار آغاز شده است

حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را یک توطئه بین المللی دانست و افزود: با تلاش های جمهوری اسلامی ایران، اعتراض های خوبی علیه دولت میانمار آغاز شده است.

رویداد۲۴-حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را یک توطئه بین المللی دانست و افزود: با تلاش های جمهوری اسلامی ایران، اعتراض های خوبی علیه دولت میانمار آغاز شده است. حسین شیخ‌الاسلام روز چهارشنبه افزود: هر جایی که مسلمانان در اقلیت هستند تلاش بر این است که آنها را از حقوق شان محروم کنند.
وی با بیان این که دولت میانمار قصد دارد امکانات مسلمانان را بگیرد، اظهار داشت: علتش نیز این است که اسلام به عنوان یک تمدن جدید پس از انقلاب اسلامی و شکست داعش وارد صحنه جهانی شده است.
مشاور وزیر امور خارجه با بیان این که پشت سر دولت میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیا آمریکایی ها، صهیونیست ها و غربی ها هستند، خاطر نشان کرد: اینها می خواهند جلوی تمدن اسلام را بگیرند.
شیخ‌الاسلام تاکید کرد: چون تمدن اسلام ابعاد معنوی، ابعاد مادی، ابعاد دمکراتیک و هم ابعاد دنیوی قوی تری دارد، می خواهند آن را حذف کنند.
وی تصریح کرد: پس از توطئه داعش که شکست خورد، برای اختلاف بین کشورهای اسلامی امثال آن چه که در میانمار اتفاق می افتد را گسترده می بینم و این تنها در آن جا نخواهد بود.
مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: در صورت انسجام مسلمانان برای مقابله با جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، سیاست های خصمانه این کشور شکست می خورد.
شیخ‌الاسلام گفت: با تلاش های جمهوری اسلامی ایران، اعتراض های خوبی علیه دولت میانمار آغاز شده است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان