تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

معاون وزیر خارجه روسیه: اختلاف فاحشی میان وضعیت هسته‌ای ایران و کره شمالی وجود دارد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به پیشنهاد مرکل برای استفاده از تجربه ایران در حل مسئله هسته‌ای کره شمالی گفت: میان پرونده هسته‌ای ایران و کره شمالی اختلاف و تضاد وجود دارد.

رویداد۲۴-سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به پیشنهاد مرکل برای استفاده از تجربه ایران در حل مسئله هسته‌ای کره شمالی گفت: میان پرونده هسته‌ای ایران و کره شمالی اختلاف و تضاد وجود دارد. سرگئی ریابکوف روز چهارشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک در این باره اظهار کرد:‌ البته ما این پیشنهاد را با رغبت می پذیریم چرا که یک نگرش جدید برای حل مسئله هسته ای کره شمالی نیاز است.

ریابکوف افزود:  یک اختلاف فاحش و تضاد میان وضعیت هسته‌ای ایران و کره شمالی وجود دارد چرا که کره شمالی برخلاف ایران کشوری است که هم اکنون سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد و به توانایی رسیده است که می‌تواند آن را آزمایش کند و در جهت توسعه مداوم سیستم‌های پرتابی در قالب موشک‌های بالستیک است.

وی ادامه داد: برنامه موشکی ایران نیز جدا از گفته‌های همکاران غربی‌مان در صنعت فضانوری موشک‌های نظامی متمرکز است.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داده بود که از تجربه ایران برای حل مسئله هسته‌ای کره شمالی استفاده شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان