تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

پرسپولیس بیشترین شانس را برای قهرمانی در آسیا دارد

پیشکسوت سرشناس باشگاه پرسپولیس معتقد است که برنده بازی پرسپولیس و الهلال، قهرمان جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود.
پرسپولیس بیشترین شانس را برای قهرمانی در آسیا دارد

رویداد۲۴- محمد آیتی- پیشکسوت سرشناس باشگاه پرسپولیس معتقد است که برنده بازی پرسپولیس و الهلال، قهرمان جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود.

مرتضی فنونی‌زاده، زاده ۲ بهمن ۱۳۳۹ در شهر تهران است. وی سابقه بازی در تیم‌های راه‌آهن، سرباز، شاهین تهران، پرسپولیس تهران و پورا تهران را دارد و امروز به عنوان یکی از پیشکسوتان سرشناس باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود. پس از پیروزی دلچسب سرخپوشان پایتخت مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا و صعود شاگردان برانکو به جمع چهار تیم برتر این مسابقات فرصت را مغتنم شمردیم و به سراغ این مدافع سخت‌کوش دهه‌های گذشته کشورمان رفتیم تا نظرات وی را راجع بازی شب گذشته سرخپوشان در این تورنمنت و همچنین آینده برانکو جویا شویم.

فنونی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴ شانس پرسپولیس را برای قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در مقایسه با سایر تیم‌ها پنج درصد بیشتر دانست.

بازی برگشت پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان را چطور ارزیابی کردید؟
متاسفانه تیم های ایرانی مقابل نمایندگان عربستان از شرایط میزبانی برخوردار نیستند و همین موضوع به تیم های ما لطمه زده است. دیشب با آنکه کمال کامیابی نیا در دقایق ابتدایی بازی اخراج شد ولی مطمئن بودم که پرسپولیس به نیمه نهایی صعود خواهد کرد. از آنجایی که خودم سال ها در پرسپولیس سابقه بازی داشتم، می دانستم که اخراج یکی از هم تیمی ها، انگیزه بقیه تیم را بالا می برد و شکر خدا این اتفاق هم افتاد.

با توجه به آنکه در بازی رفت، پرسپولیس میزبان بود و مسابقه دو بر دو مساوی شد فکر می‌کردید که شاگردان برانکو در بازی برگشت نتیجه لازم را کسب کنند؟
جالب است بدانید که قبل از اینکه بازی شروع شود من به اطرافیان خودم گفتم که بازی سه بر یک به نفع پرسپولیس تمام خواهد شد. به هر حال امروز پرسپولیس در جمع چهار تیم نهایی جام باشگاه های آسیا قرار گرفته و من این اتفاق مهم را به همه پرسپولیسی ها تبریک می گویم.

بازی مقابل الهلال عربستان را چطور پیش بینی می‌کنید؟
بازی با الهلال بسیار سخت است و این تیم همیشه برای نمایندگان ما دردسرساز بوده است. از قرار معلوم الهلال، امارات را به عنوان میزبان انتخاب کرده و پرسپولیس، عمان را میزبان بازی خود برگزیده است. به عنوان یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس آرزومندم که این تیم در مقابل الهلال عربستان سرفراز باشد.

به نظر شما پرسپولیس توانایی قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را دارد؟
به نظر من برنده بازی پرسپولیس و الهلال، قهرمان جام باشگاه های آسیا خواهد شد. بطور کلی همه تیم ها در حد و حدود هم برای قهرمانی شانس دارند ولی پرسپولیس پنج درصد از تیم های دیگر بیشتر شانس دارد.

برخی کارشناسان معتقدند پرسپولیس یک سطح بالاتر از دیگر تیم‌های فوتبال ایران بازی می‌کند شما هم با این نظر موافقید؟
بله من هم همین عقیده را دارم. پرسپولیس در فصل گذشته بهتر و روان تر از این هم بازی می کرد ولی امسال هم خوب ظاهر شده است. من پیش بینی می کنم در لیگ هفدهم، پرسپولیس به مانند پارسال چند هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت.

آینده برانکو را در پرسپولیس چطور می‌بینید؟
برانکو سال ها در فوتبال ایران حضور داشته و از این‌رو خاطرات خوبی هم برایش رقم خورده است. تصور من بر این است که با این روال برانکو می تواند چند سالی در قامت سرمربی پرسپولیس ظاهر شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان