تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا:

از تصمیمات مدیریتی شهردار تهران حمایت می کنم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه انتصابات اخیر شهردار تهران را رد نمی کنم، تاکید کرد: شاید در برخی از موارد اگر من جای آقای شهردار بودم به گونه دیگری تصمیم می گرفتم اما در کلان از تصمیمات مدیریتی شهردار حمایت می کنم.
رویداد۲۴یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه انتصابات اخیر شهردار تهران را رد نمی کنم، تاکید کرد: شاید در برخی از موارد اگر من جای آقای شهردار بودم به گونه دیگری تصمیم می گرفتم اما در کلان از تصمیمات مدیریتی شهردار حمایت می کنم.

سید حسن رسولی، با اشاره به انتصابات جدید در شهرداری تهران اظهار کرد: برای اداره کارآمد هر سازمان مرجع تصمیم‌گیر باید به صورت متوازن از اختیار تصمیم‌گیری و مسئولیت پاسخگویی برخوردار باشد. از این منظر شهردار تهران منتخب بلا رقیب شورای اسلامی منسجم و همفکر شهر تهران ری و تجریش است و مسئولیت اداره امور شهر تهران را در بخش‌های برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، به‌کارگیری همکاران، کنترل و راهبری سازمانی بر عهده دارد و در مقابل پارلمان شهری پاسخگو است.

وی در ادامه گفت: شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز به عنوان مرجع قانونگذار ناظر و تعیین‌کننده قواعد و چارچوب‌های لازم الاجرا در حوزه مدیریت شهری است. از این منظر اصل تفکیک وظایف قانونی این دو جایگاه ایجاب می‌کند که به‌صورت رسمی شهردار مداخله‌ای در امر قانونگذاری، تعیین قواعد و رویه‌های کاری حاکم بر شهرداری و مداخله‌ای در نظارت نداشته باشد و در مقابل شورای شهر هم ضمن بهره‌گیری از تمام اختیارات و مسئولیت‌های خود عملاً مداخله‌ای در امر عزل و نصب‌ها نداشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران با یادآوری این نکته که شان شورای اسلامی عدم ورود به جزئیات به‌خصوص از جنس عزل و نصب‌های مدیریتی است،اظهارکرد: با توجه به تفاوت معنادار رفتار انتخاباتی شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات که ناظر بر افزایش 30 درصدی مشارکت مردم و رای معنادار به یک جریان سیاسی است،از این منظر 21 عضو شورا و شهردار تهران مسئولیت مشترک دارند.

رسولی با تاکید بر اینکه تمرکز مطالبات مردم و جامعه اصلاح‌طلب پایتخت بیش از آن که متوجه مجلس باشد متوجه شورای شهر است،گفت: شهردار تهران رویکردی را در جلسات شورا اعلام کرد مبنی بر اینکه چنانچه در بین جمعیت کارکنان شهرداری تهران، مردان و زنان و جوانان مجرب وجود داشته باشند اولویت استفاده از منابع انسانی داخل شهرداری خواهد بود و طبعاً در صورت  نبود امکان به کارگیری نیروی شهرداری، شهردار تهران مختار است جایگاه‌های مدیریتی همکاران خویش را از راه‌های دیگری پر کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: برای انتخاب مدیر علاوه بر دانش فنی، تخصص و تجربه زمینه همکاری و همگرایی بین مدیر و سطوح پایین دستی مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است. نمی‌توان گفت معاونانی که شهردار تاکنون انتخاب کردند در حوزه‌های گوناگون تخصصی بهترین نیروها هستند اما می‌توان گفت شهردار با وسواس و دقت تلاش کرد از بین متخصصان خوب و کارآمد کسانی را برگزیند که بتوانند با عضویت در کابینه مدیریت شهری روان‌تر و هماهنگ‌تر با اقای شهردار کار کنند.

رسولی در پایان گفت: اقای نجفی با تجارب ارزنده قریب به 4 دهه مدیریت نباید از نقدها و تخطئه‌های مربوط به انتصابات آزرده خاطر شود تا خللی به رابطه دو سویه مراقبتی و نظارتی افکار عمومی با مدیریت شهری وارد نشود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان