تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

بارزانی: همه پرسی را برگزار می کنیم

مخالفت ها با برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق وارد فاز جدی تری شده است؛ در این میان، مسعود بارزانی در دیدار با شماری از سران عشایر و شخصیت های منطقه دشت نینوی اعلام کرد که زمانی برای ارائه طرح جایگزین برای همه پرسی باقی نمانده و همه پرسی برگزار خواهد شد.

رویداد۲۴-مخالفت ها با برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق وارد فاز جدی تری شده است؛ در این میان، مسعود بارزانی در دیدار با شماری از سران عشایر و شخصیت های منطقه دشت نینوی اعلام کرد که زمانی برای ارائه طرح جایگزین برای همه پرسی باقی نمانده و همه پرسی برگزار خواهد شد. بارزانی روز شنبه با اعلام این مطلب گفت: تصمیم برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق از سوی همه احزاب کُرد عراقی گرفته شده است؛ چرا که در شراکت سیاسی با عراق شکست خوردیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به حجم بالای فشارها برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی اظهار داشت: جای بسی تعجب است که شاهد این همه حساسیت در مقابل حقوق یک ملت هستیم. همه پرسی به معنای ترسیم مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه آغاز راهی برای حل مشکلات است.
بارزانی در ادامه خطاب به مردم منطقه دشت نینوی که از مناطق مورد مناقشه می باشد و قرار است همه پرسی در این‌ مناطق از استان نینوی نیز برگزار شود، گفت: شما خودتان در مورد آینده خویش تصمیم گیری می کنید، به کسی اجازه نمی دهیم خودش را بر شما تحمیل کند.
مسعود بارزانی وعده داد که حقوق مردم استان نینوی در دولت مورد ادعای کردستان تضمین شده باشد.
رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه عده ای در تلاش برای تغییر مسیر به جنگ و درگیری هستند، اضافه کرد: ما دنبال درگیری نیستیم، اگر‌ مطمئن بودیم ‌حقوقمان در قالب فعلی در عراق تضمین می شود در این سیستم باقی می ماندیم اما متاسفانه تهدیداتی که علیه کردهاست، جدی است.
این دیدار در حالی برگزار شد که شماری از احزاب سیاسی در دشت نینوی به دلیل اینکه همه پرسی باعث تنش در این مناطق می‌شود، خواهان برگزار نشدن‌ آن در استان نینوی شده بودند.
همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به رغم مخالفت های‌ گسترده داخلی و خارجی قرار است در 25 سپتامبر برابر با سوم مهرماه سال جاری در اقلیم کردستان عراق و مناطق مورد مناقشه برگزار شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
وقتی که خواستاران و مدعیان دموکراسی یک اصل ساده دموکراسی رو نمیتونن هضم کنن !
نظرات شما
پیشخوان