تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

ربیعی: افزایش قدرت خرید بازنشستگان از برنامه های اصلی دولت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پایداری صندوق های بازنشستگی و افزایش قدرت خرید بازنشستگان از برنامه های اصلی دولت است، درباره ساماندهی بازنشستگان بدون مسکن گفت: در این زمینه مذاکره بسیاری داشتیم و نمی خواهیم این طرح شبیه مسکن مهر شود.

رویداد۲۴-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پایداری صندوق های بازنشستگی و افزایش قدرت خرید بازنشستگان از برنامه های اصلی دولت است، درباره ساماندهی بازنشستگان بدون مسکن گفت: در این زمینه مذاکره بسیاری داشتیم و نمی خواهیم این طرح شبیه مسکن مهر شود. «علی ربیعی» عصر شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که به مناسبت روزخانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، افزود: برای این امر 2 هزار میلیارد ریال اختصاص دادیم اما نمی خواهیم بدون محابا کار کنیم تا این پول بسوزد.

ربیعی درباره استقلال سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد «هیچ فردی در امور سازمان دخالت نمی کند و این رویه در دولت نیست».
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید مراقبت می کردیم منحنی مستمری بگیری زیر خط تورم نیفتد اما متاسفانه این اتفاق در سال های گذشته رخ داد.
ربیعی تاکید کرد تامین اجتماعی قبلا صندوقی همانند صندوق کارپردازی بود؛ در حالی که یک صندوق، ماهیت زندگی اجتماعی دارد.
ربیعی ادامه داد: خوشبختانه در این دولت در گام اول مصایب صندوق ها را که پنهان شده بود تبیین و روشن کردیم و اکنون مساله صندوق ها جزو چهار برنامه اصلی دولت قرار گرفته است.
وی افزود: قرار است در نشست های آتی هیات وزیران طرحی که درباره پایدارسازی صندوق ها تهیه کرده ایم بررسی کنیم و در صورت تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی به پایدارسازی صندوق ها منجر می شود.
به گفته وی، «در 2 برنامه پنجساله باید بتدریج بدهی دولت به تامین اجتماعی بازگردد».

**بازنشستگی و سالمندی به هم نزدیک شده اند
ربیعی یادآوری کرد: بازنشستگی و سالمندی در کشور روز به روز به یکدیگر نزدیک می‌شوند. البته در برخی صندوق ها سن بازنشستگی با سن سالمندی همراه نیست و حتی بازنشستگان 45ساله نیز داریم.
وی افزود: امروز هفت میلیون و 200 هزار سالمند داریم و در سال های نه چندان دور با 30 میلیون سالمند روبرو می شویم.

** امکانات فراهم شده برای بازنشستگان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد یک هزار میلیارد ریال بابت رفاهیات و تسهیلات مانند اعطای 30 هزار وام بدون بهره تخصیص داده ایم.
وی یادآوری کرد: 30هزار سهمیه اعزام به مشهد داریم که یک هزار سفر عتبات عالیات نیز به آن افزوده می‌شود.
ربیعی تاکید کرد باید بیمه تکمیلی را دنبال کنیم و خدمات بیمه تکمیلی را ارتقا دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد تامین اجتماعی بتواند خدمات بیمه تکمیلی را ارایه کند.
آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی, معاونان این سازمان و جمعی از بازنشستگان در مجموعه فرهنگی- ورزشی نگین برگزار شد.
قرار است از چند بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی تجلیل شود.
از سال 1386 روز بیست و پنجم ذیحجه به مناسبت نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان درباره اهل بیت (علیهم السلام)، به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
بازنشسته های گرامی را با وام و بهره های های وحشتناک فریب می دهید.اگر راست می گویید حقوق شان را بالا ببرید.بازنشسته اروپایی بعد از بازنشستگی دور دنیا می رود در ایران تا عبدالعظیم نمی تواند برود به دلیل مسولان بی کفایت
نظرات شما
پیشخوان