تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
عطریانفر:

پایان ائتلاف نظر شخصی عارف است

عطریانفر در مورد اظهارات عارف درباره ورود به انتخابات 98 با پرچم اصلاح‌طلبانه گفت: اظهار نظرهای فردی بیش از آنکه ناشی از جمع بندی راهبردی و تشکیلاتی باشد به خاطر برخی از ارتباطات مقطعی و تماس‌هاى لحظه‌ای است که بعضی خبرنگاران عزيز در محافل یا مجالس ختم با شخصيت‌ها گفت‌وگو می‌کنند و در رسانه‌ها بزرگنمایی می‌شود. ا
رویداد۲۴-عطریانفر در مورد اظهارات عارف درباره ورود به انتخابات 98 با پرچم اصلاح‌طلبانه گفت: اظهار نظرهای فردی بیش از آنکه ناشی از جمع بندی راهبردی و تشکیلاتی باشد به خاطر برخی از ارتباطات مقطعی و تماس‌هاى لحظه‌ای است که بعضی خبرنگاران عزيز در محافل یا مجالس ختم با شخصيت‌ها گفت‌وگو می‌کنند و در رسانه‌ها بزرگنمایی می‌شود. 

محمدرضا عارف به تازگی در مصاحبه‌ای گفت: «در انتخابات سال ۹۸ با پرچم اصلاح طلبانه وارد می‌شویم یعنی ائتلاف نمی‌کنیم.» این جمله از رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان هرچند بیشتر یک پیش‌بینی است اما نشان از ناراحتی اصلاح‌طلبان از افرادی دارد که با لیست امید وارد مجلس شدند و بعد از آن به فراکسیون برآمده از آن پشت کردند.

عطریانفر در مورد اظهارات عارف درباره ورود به انتخابات 98 با پرچم اصلاح‌طلبانه گفت: اظهار نظرهای فردی بیش از آنکه ناشی از جمع بندی راهبردی و تشکیلاتی باشد به خاطر برخی از ارتباطات مقطعی و تماس‌هاى لحظه‌ای است که بعضی خبرنگاران عزيز در محافل یا مجالس ختم با شخصيت‌ها گفت‌وگو می‌کنند و در رسانه‌ها بزرگنمایی می‌شود. اگر هم آقای عارف چنین نظری داشته باشند باید در زمان مقرر و با حضور شخصیت‌های موثر جریان اصلاحات درباره آن تصمیم‌گیری شود.

 این عضو حزب کارگزاران در مورد اظهارات عارف و دیگر اصلاح طلبان در مورد افرادی که با لیست امید وارد مجلس شدند و بعد رودروی جریان اصلاحات ایستادند، اظهار داشت: درباره گلایه‌هایی که مطرح می‌شود حق با آقای عارف است. دوستانی که متکی بر یک گفتمان سیاسی مسئولیت و مقبولیت‌هایی را در عرصه انتخاباتی به دست می‌آورند باید به رفتارهای سیاسی و کردارهای درست تشکیلاتی پايبند باشند وگفت‌وگوهای خود را سامان يافته و همگرا مطرح کنند.

 عطریانفر در ادامه تاکید کرد: اگر هم قرار بر یک کار ائتلافی، تشکیلاتی و منحصر در احزاب اصلاح طلب باشد باید به گونه‌ای فراگير و اصولى عمل کرد و اگر هم قرار است بنا به اقتضائات و شرایط خاص با بخش معتدل اصولگرایان همکاری سیاسی صورت بگیرد باید آن را به زمان خود موکول کرد. 

وی در مورد امکان ایجاد مرزبندی پیشاز انتخابات گفت: آنچه برای ما در فعليت امر اهمیت دارد واقعیتی است که شکل گرفته است. واقعیتی که وجود دارد این است که فراکسیون امیدی شکل گرفته و مرکب از اصلاح طلبان و جمعی از مستقلین است. من اینکه الزاما همه نیروها باید در یک سری موضوعات همفکر و همنظر باشند را در فعالیت‌ها و رقابت‌های سیاسی به رسمیت نمی‌شناسم. من برای یک رقابت شرافتمندانه و مبتنی بر اخلاق بین یک جریان اصولگرای معقول و جریان اصلاحات احترام قائلم. فکر می‌کنم برای رقابت منطقی که فعلا در مجلس وجود دارد باید احترام قائل شویم.

عطریانفر همچنین در مورد امکان ایجاد ائتلاف در آینده بیان کرد: تصمیم گروه هاى فعال دو جناح سیاسی كشور که با هم در رقابت هستند، تحت تاثیر رفتارحقوقى و شیوه احراز صلاحيت داوطلبان است. اگر شخصیت‌های کلیدی، توانمند و مطرح در اصلاحات که می‌توانند در پارلمان تاثير ملى داشته باشند در بحث احراز صلاحیت‌ها دچار مشکل نشوند، طبعا بهترین شکل این است که یک رقابت گفتمانی مستقل براى اصلاحات صورت بگیرد و به تبع آن انتخابات هم باشکوه هرچه تمام برگزار شود. نفس این رقابت‌ها می‌تواند در گسترش بیشتر حضور مردم مؤثر باشد. اما اگر تایید صلاحیت‌ها مثل دوره‌های پیشین باشد و شاهد عدم تایید گسترده باشيم، چه بسا اصلاح طلبان باید تدبیر دیگرى اتخاذ کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: رفتارهای سیاسی جریان اصلاحات هم اکنون با ساز و كارجبهه‌ای است. حتی اگر رفتار اصلاح‌طلبان به صورت حزبی هم مى بود و احزاب می‌خواستند نقش مستقل ایفا کنند باید نگاهشان به ترقی و تعالى در آینده باشد. این نگاه حکم می‌کند که همیشه در رفتارهایمان به روز عمل کنیم و اگر در گذشته رویکردهایی داشتیم که تناسبی با زمان حال ندارد باید آن را اصلاح کنیم. این امر معقولی است که باید در سیاست ورزی هم آن را پذیرفت.
نظرات شما
پیشخوان