تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶

تولید علم و نظریه‌پردازی کار افراد متخصص و کارآمد است

سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز با آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

رویداد۲۴-سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز با آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.در این دیدار آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر ضرورت تحقّق عملی وحدت حوزه و دانشگاه که از سالیان اول انقلاب تاکنون مطرح بوده است، گفت: امیدواریم در سایه‌ی تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور، به ویژه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، این موضوع به نحو کامل محقق شود تا کشور اسلامی ایران بتواند در سطح جهان، به ویژه جهان اسلام کارنامه و الگوی درخشانی از خود ارائه دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تبیین و نظریه‌پردازی علوم انسانی، اسلامی را برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروری و مهم توصیف نمود و تأکید کرد: هرچند طی سالهای گذشته کارهای خوبی در این خصوص انجام شده و گام‌های مؤثری برداشته شده، ولی هنوز تا نقطه ایده‌آل و کامل راه زیادی وجود دارد.

ایشان از قانون مجازات اسلامی و زیرمجموعه‌های آن از جمله قانون تعزیرات حکومتی به عنوان نمونه یاد کرد و افزود: با اینکه علما، مراجع و صاحب‌نظران زیادی در این مقوله‌ها کار کرده‌اند، ولی هنوز راه‌های طی نشده زیادی داریم که احتیاج به نظریه‌پردازی و پرداختن به کارهای محتوایی بیشتری دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایجاد گروه‌های نظریه‌پرداز کارآمد به عنوان حلقه‌ی مفقوده تحقق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: تولید علم و نظریه‌پردازی کار افراد متخصص و کارآمد است.

ایشان تأکید کرد: نظریه‌پردازی، اجتهاد پویا، قدرت استنباط و نبوغ می‌خواهد و احتیاج به رأسی دارد که فقاهت و اشراف کامل به مسائل روز داشته باشد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با آرزوی موفقیت سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که بتواند برای تحقق این موضوع تلاش و جدّیت بیشتری انجام دهد.

در این دیدار سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سِمَت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و آرزوی موفقیت برای ایشان، گفت: حوزه و دانشگاه متولی ساختن جامعه‌ای پویا و پیشرفته هستند. لذا پیوند این دو نهاد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و مهم است که باید عملاً به آن پرداخت.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت علمی کشور گفت: دانشگاه‌ها باید با محصولات علمی خود در بطن جامعه حضور داشته باشند و دو نهاد حوزه و دانشگاه در کنار هم می‌توانند جامعه را بسازند.

وی از آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان شخصیتی صاحب‌نظر در حوزه و علوم دینی خواست در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همچنان برای تحقّق عملی و کامل حوزه و دانشگاه کمک و مساعدت کنند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان