تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
جعفرزاده ایمن آبادی؛

سخنرانی روحانی موجب سرافکندگی آمریکایی‌ها شد/ترامپ خودش یک خطر بزرگ جهانی است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که این اظهارات نشان داد مردم ایران به دنبال صلح هستند و نه تسلط چکمه‌پوشانه.
رویداد۲۴، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی؛‌اظهار داشت: متاسفانه متولیان دولت آمریکا خصوصاً ترامپ نتوانستند درک صحیحی از شرایط دنیا داشته باشند و تصورشان این است که می‌توانند برای همه دنیا تصمیم بگیرند. ترامپ در سخنرانی خود گفت ایران به دنبال نابودی اسرائیل است و شعار مرده‌باد سر می‌دهد در حالی که خودش علیه چند کشور سخنرانی کرد و از تریبون سازمان ملل تروریسم بین‌المللی را اشاعه داد.
 
وی با اشاره به اظهارات ترامپ که گفته بود کره‌شمالی را نابود می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ترامپ خودش یک خطر بزرگ جهانی است که باید درباره او تصمیمی گرفته شود. اظهارات سخیف ترامپ دخالت در امور کشورهای دیگر و اعلام جنگ و خونریزی از سوی کشوری بود که ادعای دموکراسی دارد.
 
جعفرزاده با بیان اینکه سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا زخم بزرگی بر چهره این کشور وارد کرد، یادآور شد: در مقابل، سخنان سنجیده، موشکافانه و منطقی آقای روحانی نشان داد که گفته‌های ترامپ درباره ایران اشتباه است و مردم ایران به دنبال صلح و آرامش در دنیا هستند و نمی‌خواهند خوی کابویی و تسلط چکمه‌پوشانه داشته باشند بلکه به دنبال گفت‌وگوی تمدن‌ها و فضای تعاملی با دنیا هستند.
 
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان از بهترین سخنرانی‌های ایراد شده در مجمع عمومی سازمان ملل بود، یادآور شد: رسانه‌های دنیا هم در ماجرای تقابل بین ایران و آمریکا در سازمان ملل، ایران را پیروز میدان دانستند و در واقع نوعی شرمساری و سرافکندگی برای آمریکایی‌ها ایجاد شد چراکه روشن شد رئیس‌جمهور این کشور با الفبای سیاست آشنا نیست و به نظر می‌رسد با توجه به آبروریزی ترامپ در سازمان ملل زمان استیضاح او فرا رسیده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان