تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

احتمال پاسخ اتمی اون به تهدید ترامپ

وزیر خارجه کره شمالی از احتمال انجام یک آزمایش اتمی بسیار قوی در اقیانوس آرام برای پاسخ به تهدید ترامپ به از بین بردن کشورش خبر داد.

رویداد۲۴-وزیر خارجه کره شمالی از احتمال انجام یک آزمایش اتمی بسیار قوی در اقیانوس آرام برای پاسخ به تهدید ترامپ به از بین بردن کشورش خبر داد. یکی از مقامات ارشد کره شمالی هشدار داد احتمال دارد پاسخ مدنظر رهبر این کشور به تهدیدات اخیر ترامپ، یک آزمایش اتمی در اقیانوس آرام باشد. «دونالد ترامپ» در اولین روز از هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرده بود که در صورت ادامه پیدا کردن برنامه اتمی کره شمالی، این کشور را به کلی نابود خواهد کرد.

«کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی هم با انتشار بیانیه‌ای گفته بود ترامپ بخاطر این تهدید، بهای گزافی خواهد پرداخت. «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی در مصاحبه با رویترز گفت پاسخ مدنظر رهبر کره شمالی به تهدید خطرناک ترامپ «شاید انجام قوی‌ترین انفجار هیدروژنی ممکن در اقیانوس آرام باشد.»

وی ادامه داد: «ما هیچ نظری در خصوص اقدام احتمالی ارتش نداریم زیرا این چیزی است که بر اساس فرمان رهبر کیم جونگ‌اون اجرا خواهد شد.»

وزیر خارجه کره شمالی که برای شرکت در مجمع عمومی به سازمان ملل آمده بود، این سخنان را در نیویورک با خبرنگاران در میان گذاشت. رهبر کره شمالی در بیانیه خود گفته بود پاسخ کره شمالی به تهدیدات ترامپ «پیر خرفت» دور از ذهن خواهد بود.

در صورت بروز یک انفجار اتمی قوی در اقیانوس آرام، با توجه به موقعیت مکانی انفجار، احتمال دارد سواحل شرقی ژاپن یا سواحل غربی امریکا تحت تأثیر امواج مهیب و مخرب قرار گیرد.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان