تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
وزیر خارجه آلمان:

فارغ از نتایج انتخابات، به برجام متعهد می‌مانیم

وزیر خارجه آلمان می‌گوید، فارغ از نتایج انتخابات سراسری آلمان در ماه سپتامبر، این کشور به توافق هسته‌ای با ایران( برجام) پایبند خواهد ماند.

رویداد۲۴-وزیر خارجه آلمان می‌گوید، فارغ از نتایج انتخابات سراسری آلمان در ماه سپتامبر، این کشور به توافق هسته‌ای با ایران( برجام) پایبند خواهد ماند.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، پنجشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت هرگونه اقدام آمریکا برای فسخ توافق هسته‌ای و یا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، باعث خواهد شد که کشورهایی نظیر کره‌شمالی به گفت‌وگو برای پایان دادن به برنامه‌های هسته‌ای خود دلسرد شوند.

او در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت آلمان در همکاری با اتحادیه اروپا، بریتانیا و فرانسه و در مواقعی که مقدور باشد با چین و روسیه به آمریکا فشار خواهد آورد تا این توافق را حفظ کند.

پیش‌بینی می‌شود که حزب دموکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» در انتخابات سراسری آلمان به پیروزی برسد ولی هنوز مشخص نیست که حزب سوسیال دموکرات به رهبری گابریل بخشی از دولت ائتلافی آینده آلمان باشد.

گابریل تاکید کرد که دولت آلمان فارغ از اینکه ترکیب آینده آن از چه احزابی باشد، موضع خود در قبال توافق هسته‌ای با ایران را حفظ خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا باید تا ۱۵ اکتبر نظر خود را در مورد وفاداری ایران به این توافق اعلام کند. وی اگر این نکته را تایید نکند، کنگره آمریکا ۶۰ روز فرصت خواهد داشت تا در مورد اعمال تحریم‌هایی علیه ایران که در این توافق پیش‌بینی شده است، تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان