تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

هوادار نباید برای باشگاه تعیین تکلیف کند

محمدرضا مهدوی، مدافع سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس، استعفای منصوریان را کاری اشتباه قلمداد می‌کند و معتقد است این مربی جوان می‌بایست به توصیه کیروش برای ادامه کار در تیمش عمل می‌کرد.
هوادار نباید برای باشگاه تعیین و تکلیف کند

رویداد۲۴- محمدرضا مهدوی، مدافع سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس استعفای منصوریان را کاری اشتباه قلمداد می‌کند و معتقد است این مربی جوان می‌بایست به توصیه کیروش برای ادامه کار در تیمش عمل می‌کرد.

محمدرضا مهدوی، اکنون مربی اکسین البرز است و در کنار علی لطیفی تلاش دارند تا بتوانند تیم اکسین را راهی لیگ برتر کنند. وی سابقه بازی در تیم ملی و تیم‌های بزرگی چون استقلال، پرسپولیس، سپاهان و رویال شارلوا بلژیک را داشته است. فرصتی دست داد تا راجع به استقلال و استعفای منصوریان با وی به گفت‌وگو بنشینیم.

مهدوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ اکنون اگر فرگوسن هم سرمربی استقلال باشد نمی‌تواند تحول خاصی را صورت دهد. لااقل منصوریان به تیم اخت شده بود.


بازی استقلال و ذوب آهن را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم بازی خوبی از آب درآمد. بعد از اتفاقات غیرحرفه ای و غیرفوتبالی که در برنامه نود رخ داد احساس می شد شاید بازی خوبی را شاهد نباشیم ولی دو تیم فوتبال قشنگ و زیبایی را ارئه دادند. به هر حال استقلال به خاطر نتایج گذشته با استرس وارد زمین شد و امیر قلعه نویی هم از این استرس اطلاع داشت هرچند وی آنطور که باید و شاید با تیمش جفت نشده و احساس می شود اینکه امیرخان بخواهد به ذوب آهن عادت کند نیازمند چند هفته ای است. در کل هم استقلال و هم ذوب آهن به دنبال سه امتیاز بازی بودند که با فرصت هایی که ایجاد شد سهم هر تیم از این مسابقه یک امتیاز بود.

پس از پایان بازی، منصوریان استعفا داد و مدیرعامل باشگاه هم این استعفا را پذیرفت.

منصوریان اشتباه بزرگی کرد که استعفا داد. مرد همیشه باید تا آخر مبارزه کند. مگر سال گذشته این اتفاقات نیافتاد؟ مگر منصوریان تیم را در پایان فصل به اوج برنگرداند؟ سرمربی که به خاطر شعار تعدادی هوادار نباید استعفا دهد. مگر قرار است هوادار برای باشگاه تعیین تکلیف کند؟ مگر همین منصوریان برای هواداران داش علی نبود پس چرا اینطور او را مورد حمله قرار دادند؟ باشگاه پارسال یک سرمربی و کادر فنی جوان را به کار گرفت و قرار بود سه سال این دوستان کار کنند تا نتیجه دلخواه حاصل شود چرا همه اینقدر کم تحمل شدند؟ فقط می توانم بگویم برای این روزهای استقلال متاسفم.

برخی معتقدند اگر منصوریان در بین هواداران محبوب نبود خیلی زودتر از این برکنار شده بود. شما با این نظر موافقید؟

منصوریان یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ استقلال بوده و برای همین هواداران هم از ورودش به استقلال خیلی خوشحال شدند. عملکرد منصوریان بد نبوده و پارسال با آنکه تا هفته هفتم بردی نداشت موفق شد تیم را نایب قهرمان لیگ کند. این فصل هم استقلال خوب بازی کرده و فرصت های زیادی را هم خلق کرد ولی با نتیجه همراه نبود. اگر محرومیت ها، مصدومیت ها و بدشانسی ها نبود وضع استقلال این نبود. باز هم می گویم منصوریان نباید استعفا می داد و باید به توصیه کیروش برای ادامه کار در تیمش عمل می کرد. عملکرد منصوریان به عنوان سرمربی در استقلال کاملا قابل دفاع است.

نایب قهرمانی زیر سایه قهرمانی پرسپولیس، حذف در جام حذفی و شکست سنگین در مقابل العین امارات تا حدی صبر هواداران را لبریز کرد.

با این مربی قرارداد سه ساله امضا کردند و هنوز اواسط کارش بود. اگر قرار بود به خاطر شکست العین برکنار شود باید همان روز تصمیم می گرفتند نه امروز که تیم را بسته و تمرین داده است. الان هر فردی تیم را دست بگیرد نمی داند دقیقا کار را از کجا شروع کند زیرا شرایط تیم دلخواه مربی آینده نیست. منصوریان باید حمایت می شد نه اینکه از همان هفته های نخست شعار حیا کن، رها کن سر می دادند. امروز پرسپولیس دارد نتیجه همین صبر و فرصتی که به برانکو را داد می بیند. هیئت مدیره استقلال می بایست به روش پرسپولیسی ها عمل می کرد. منصوریان تحت فشار و ناخواسته استعفا داد زیرا او به روش خود ایمان داشت.

راه درمان استقلال را در شرایط کنونی در چه می‌بینید؟

اکنون اگر فرگوسن هم سرمربی استقلال باشد نمی تواند تحول خاصی را صورت دهد. لااقل منصوریان به تیم اخت شده بود. به هر حال منصوریان رفت و امروز همه بزرگان و پیشکسوتان باشگاه استقلال باید به کمک تیم بیایند و با نظرات کارشناسی خود مشکلات فنی تیم را ارزیابی کنند و به سرمربی بعدی پیشنهاد دهند. کار کردن روی مسائل روحی و روانی تک تک بازیکنان از دیگر موضوعاتی است که باید در دستور کار بزرگان باشگاه قرار بگیرد.

نظرات شما
پیشخوان