تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

طرح تازه کاخ سفید برای ممنوعیت سفر مسافران عازم آمریکا

  دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد کشورهای دیگری را به طرح محدودیت صدور روادید برای مسافران عازم آمریکا اضافه کند.
رویداد۲۴-دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد کشورهای دیگری را به طرح محدودیت صدور روادید برای مسافران عازم آمریکا اضافه کند.
 
روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه نوشت : با توجه به اینکه اعتبار طرح محدودیت 90 روزه صدور روادید برای مسافرانی که از خاورمیانه و شمال آفریفا راهی آمریکا می شوند، به زودی به پایان می رسد، از مدتها پیش دولت آمریکا درصدد ارائه یک طرح دیگر بوده است.

یک مقام آگاه که نامش فاش نشده است، گفت: شهروندان کشورهای دیگری نیز مشمول ممنوعیت یا محدودیت سفر به آمریکا خواهند شد اما ممنوعیت کامل بر شهروندان آنها اعمال نمی شود. محدودیت های جدید برای کشورهایی درنظر گرفته می شود که نظارت کافی بر مسافران عازم آمریکا ندارند.

تارنمای شبکه ان.بی.سی نوشت : طرح جدید احتمالا روز یکشنبه جایگزین طرح 90 روزه محدودیت سفر برخی اتباع 6 کشور ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا می شود.

وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه از برخی کشورهای خارجی خواسته اند تا در مورد مسافرانی که قصد عزیمت به آمریکا را دارند، اطلاعات لازم را ارائه کنند. پس از تحقیقات و پاسخ هایی که کشورهای مختلف به آمریکا داده اند، طرح جدید تدوین شده است.

فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به مدت 90 روز مانع صدور روادید برای بسیاری از اتباع 6 کشور و برنامه ورود پناهجویان را به مدت 120 روز متوقف می کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین صدور برخی انواع روادید برای بعضی شهروندان کامبوج، ارتیره، گینه و سیرالئون را متوقف کرده است زیرا بنا به اعلام مقامات آمریکایی، این کشورها شهروندان خود را که آمریکا می خواهد دیپورت کند، نمی پذیرند.

دیوان عالی آمریکا قرار است 10 اکتبر (18 مهر) فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را مورد بررسی قرار داده و درباره منع یا برداشتن ممنوعیت اجرای بخش هایی از آن تصمیم گیری کند.
نظرات شما
پیشخوان