تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

برجام، منطقه و جهان را امن‌تر کرده و از آن دفاع می‌کنیم/ فروپاشی توافق هسته‌ای، پیونگ‌یانگ را تقویت می‌کند

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک با اشاره به تهدیدهای متقابل آمریکا و کره شمالی گفت: باید سعی کنیم تب تند این دو را آرام کنیم. فروپاشی توافق هسته‌ای، کره شمالی را بی‌انگیزه خواهد کرد.

رویداد۲۴-وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک با اشاره به تهدیدهای متقابل آمریکا و کره شمالی گفت: باید سعی کنیم تب تند این دو را آرام کنیم. فروپاشی توافق هسته‌ای، کره شمالی را بی‌انگیزه خواهد کرد.سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانس خبری در نیویورک گفت: رهبران کره شمالی و آمریکا باید اظهارات تندشان را علیه یکدیگر کاهش دهند چراکه فروپاشی توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان تنها پیونگ یانگ را تقویت خواهد کرد. 

لاوروف در این کنفرانس خبری تاکید کرد: مبادله تهدیدها به شدت بد و غیرقابل قبول است. ما باید تب تند آنها را آرام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فروپاشی توافق هسته‌ای ایران، به کره شمالی انگیزه‌ای برای توقف برنامه هسته‌ای‌ خود در ازای برداشته شدن تحریم‌ها را نمی‌دهد. 

روسیه که یکی از اعضای امضاکننده توافق هسته‌ای است روز چهارشنبه به شدت با مواضع ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کرده است.

لاوروف در این باره به خبرنگاران گفت: این (مواضع ترامپ) به شدت نگران‌کننده است. ما از این توافق و اجماع که در نهایت به لغو تحریم‌های جامعه بین‌المللی و تقویت امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای انجامید، دفاع می‌کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان