تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

موگابه: ترامپ همچون جالوت کشورهای دیگر را به نابودی تهدید می‌کند

رهبر زیمبابوه با اشاره به داستان جالوت در کتاب مقدس گفت: دونالد ترامپ همچون "جالوت" است که کشورهای دیگر را به نابودی تهدید می‌کند.
رویداد۲۴-رهبر زیمبابوه با اشاره به داستان جالوت در کتاب مقدس گفت: دونالد ترامپ همچون "جالوت" است که کشورهای دیگر را به نابودی تهدید می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت موگابه، رئیس‌جمهور زیمبابوه در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواست که بر شیپور صلح بدمد.

اظهارات وی دو روز پس از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل مطرح شد که ترامپ در این سخنرانی برخی کشورها از جمله کره شمالی، ایران و ونزوئلا را مورد تهدید و انتقاد قرار داد.

موگابه ۹۳ ساله که در جریان برگزاری این نشست تصاویری از خوابیدن او در جلسه نیز منتشر شده است، دونالد ترامپ را به جالوت تشبیه کرد.

وی گفت: من به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویم که لطفا بر شیپور صلح بدمد و با شیپور خود ارزش‌های وحدت، صلح، همکاری، در کنار هم بودن و گفت‌وگو را بنوازد. ما همواره از این موضع دفاع کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور زیمبابوه اعلام کرد که رویکرد آمریکا نسبت به کشورهای دیگر باید بیش از آنکه در راستای تهدید به نابودی آنها باشد در راستای این ارزش‌ها تنظیم شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش وعده داد که زیمبابوه "شاخ غول امپریالیسم" را می‌شکند.

در کتب عهد عتیق جالوت حاکمی زورگو و ستمگر بود که تعداد کمی از مؤمنان به فرماندهی طالوت، به جنگ این زورگو رفتند. سربازان جالوت بسیار زیاد بودند. سپاهیان طالوت تا سربازان جالوت را دیدند، ترسیدند و گفتند :«ما نمی‌توانیم در برابر آنها مقاومت کنیم و حتماً شکست می‌خوریم.» آن‌ها سپس دست به دعا برداشتند و گفتند: «خدایا به ما صبر و نیرو بده تا در برابر دشمن مقاومت کنیم و ما را در برابر دشمنان کافر پیروز کن.» جالوت مردی قوی هیکل و نیرومند بود و کسی نمی‌توانست در برابر او مقاومت کند. در این هنگام داوود (ع) که نوجوانی بیشتر نبود به میدان مبارزه آمد. سنگی را در فلاخَن گذاشت و پیشانی این غول بی شاخ و دُم را نشانه گرفت. با کشته شدن جالوت سپاهیان او نیز پا به فرار گذاشتند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان