تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
وقتی ساختن تیمی با صلابت در حد رویا می‌ماند

از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید

آقای منصوریان که معتقدید شما را به آخر خط رسانده اند، توضیح دهید که چطور می بایست جنابعالی را نقد می کردیم؟ هر وقت عضوی از هیات مدیره انتقاد کرد شما موضع گرفتید و حتی در مقطعی گفتید زمانی(عضو هیات مدیره) را نمی شناسید! هروقت پیشکسوتی ناراحتی خود را از نتایج و سبک بازی استقلال اعلام کرد شما و دستیارانتان نه تنها از نظر آن ها استفاده نکردید که حتی در بسیاری از مواقع در مقام جواب دادن این دلسوزان برآمدید.
رویداد۲۴- پس از 457 روز بالاخره علیرضا منصوریان به رفتن از استقلال رضایت داد، رضایتی که خیلی در آن رضایت دیده نشد. گواه این امر بر زبان آوردن جمله ای بود که گفت: "من را به آخر خط رساندند".

بد نیست از منصوریانی که حالا دیگر سرمربی نیست سوال شود که فرصت 15 ماهه برای اثبات شما در استقلال کافی نبود؟ حضور استقلال، پرافتخارترین تیم ایران در آسیا در انتهای جدول آن هم در سال دوم کاری جنابعالی حاکی از مدیریت سطح بالای شما و همکارانتان دارد؟ آقای منصوریان کاش در این مدت از ته دل از هواداران معذرت خواهی می کردید؛ هوادارانی که در این ماه ها برای شما و تیم سنگ تمام گذاشتند اما امروز حال و روز خوشی ندارند و برخی از آن ها مریض و نسبت به تیم بی رغبت شده اند.

آقای منصوریان که معتقدید شما را به آخر خط رسانده اند، توضیح دهید که چطور می بایست جنابعالی را نقد می کردیم؟ هر وقت عضوی از هیات مدیره انتقاد کرد شما موضع گرفتید و حتی در مقطعی گفتید زمانی(عضو هیات مدیره) را نمی شناسید! هروقت پیشکسوتی ناراحتی خود را از نتایج و سبک بازی استقلال اعلام کرد شما و دستیارانتان نه تنها از نظر آن ها استفاده نکردید که حتی در بسیاری از مواقع در مقام جواب دادن این دلسوزان برآمدید. آقای منصوریان شما مدام قول ساختن تیمی با صلابت را به هواداران دادید و مرتبا در حال ترسیم آینده ای روشن بودید که هیچ گاه به وقوع نپیوست. شما همیشه هوادار را دعوت به صبوری کردید ولی هیچ گاه نگفتید که این صبوری تا کی باید ادامه داشته باشد. مگر می شود 15 ماه سرمربی تیمی پرطرفدار بود و آنگاه در آسیا با شکست تحقیرآمیز شش بر یک از گردونه مسابقات خارج شد و در جام حذفی در مقابل دیدگان هواداران در وقت های اضافه پیروزی را با شکست عوض کرد و حذف شد و در دو سال پیاپی بدترین شروع های تاریخ استقلال را در لیگ داشت و زیر نام رقیب سنتی یعنی پرسپولیس رفت و هیچ نگفت؟ مگر می شود کارشناسان و دلسوزان استقلال مدام از نداشتن ترکیب ثابت گله کنند و شما بدون توجه به نظر بزرگان همچنان بر روند خود پافشاری کنید؟ کاش در این مدت می گفتید که این الگو را از کدام تیم برجسته دنیا گرفتید که اینقدر به آن اعتقاد داشتید.

بیش از 15 ماه اعتماد و اعتقاد مدیرعامل باشگاه را پشت سر خود داشتید اما نتوانستید تیمی را روانه بازی کنید که هوادار با آرامش شاهد فوتبال زیبایی باشد که در نهایت به سه امتیاز بازی منتج شود. در بیشتر مواقعی که تیم پیروز میدان شد در طول بازی شاهد حملات وسیع رقیب بودیم و استرس و مردن تا بردن، هوادار را از پای درآورد. دفاع آشفته و باز شدن دروازه در اکثر مسابقات و ناتوانی مهاجمان در گل زدن صدای خوشبین ترین هواداران را هم درآورد ولی شما باز هم همه را دعوت به صبوری کردید. اگر فصل گذشته هفت هفته در انتظار برد بودیم این فصل در اکثر مسابقات در انتظار گل زدن هستیم آن هم گل زدن مهاجمان! آیا این روند نشان دهنده پیشرفت است یا پسرفت؟ آقای منصوریان که اعتقاد دارید شما را به ته خط رسانده اند بد نیست که بدانید اگر پایگاه اجتماعی بالای شما نبود خیلی زودتر از این حرف ها باید استقلال را رها می کردید. حضور بی سابقه و چند هزار نفری هواداران سر تمرین استقلال در بدو قبول سرمربیگیری استقلال توسط شما نشان از محبوبیت جنابعالی در تیم داشت؛ محبوبیتی که هرچه جلوتر رفتیم کم و کمتر شد و کاش قبل از آنکه دامنه اعتراضات وسیع تر می شد از سمت خود استعفا می کردید.

شاید پس از بازی با پدیده که خودتان هم عزمی بر رفتن داشتید بهترین موقع برای خداحافظی بود ولی افسوس که از تصمیم خود برگشتید. کاش قبل از آنکه تصمیم به اخراج دو کاپیتان و بازیکن کلیدی تیم بگیرید کار را به دست سرمربی دیگری می دادید تا بحران ها به حداقل می رسید. این تفکر شما که فکر می کردید با برد در بازی بعدی شرایط را عادی خواهید کرد کار را روز به روز بر همه استقلالی ها سخت تر کرد.

داش علی عزیز، ما آدم ها باید شرایط را بسنجیم و در بزنگاه ها تصمیمی درست و منطقی بگیریم. شما سال ها بازیکن محبوب سکوها بودید و اصلا شایسته نبود که این محبوبیت فدای چند بازی بیشتر شود. شما بارها از نایب قهرمانی استقلال در فصل گذشته به عنوان یک رزومه موفق یاد کردید ولی جا دارد بدانید که دومی در لیگ برتر با میلیاردها تومان هزینه آن هم با اختلاف 9 امتیاز نسبت به رقیب سنتی خیلی نشان از کارنامه موفق شما در تیم ندارد زیرا پرویز مظلومی در دو مقطعی که از کار برکنار شد استقلال را سوم لیگ و قهرمان و نایب قهرمان جام حذفی کرده بود.

در کارنامه فصل گذشته شما یک نقطه مثبت وجود داشت که خدا را شکر با استعفای خودتان از ضایع شدن این نقطه مثبت که پیروزی در دربی بود جلوگیری کرید. برد در مقابل یکی از قوی ترین پرسپولیس های تاریخ آن هم بعد از پنج سال، کاری بود کارستان که شاید اگر تا دربی می ماندید اکنون نمی توانستیم از آن برد دلچسب یاد کنیم.

مرد محبوب هواداران، دست روزگار اجازه کار بیشتر را به تو نداد ولی همیشه یادت به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در خاطر استقلالی ها خواهد ماند. موفق باشی داش علیمنصور.

نگارنده: محمد آیتی
نظرات شما
پیشخوان