تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

مخالفت نمایندگان با ممانعت از جذب نیرو به‌خاطر لهجه، کراهت منظر و قدکوتاه در جلسه غیرعلنی با وزیر آموزش و پرورش

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه غیرعلنی امروز مجلس به تشریح برخی مسائل مورد بحث در این جلسه پرداخت.

رویداد۲۴-نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه غیرعلنی امروز مجلس به تشریح برخی مسائل مورد بحث در این جلسه پرداخت.غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به برگزاری نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: باتوجه به این‌که نمایندگان مجلس مکرراً متقاضی جذب نیروهای شرکتی، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی، نیروهای بهداشت و مواردی از این دست، آقای بطحایی در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس حاضر شده تا وضعیت جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش را توضیح دهد.

او با اشاره به این‌که برخی نمایندگان نسبت به شیوه‌نامه جذب نیروهای آموزش و پرورش اعتراض داشتند، یادآور شد: باوجود این‌که بحث شیوه‌نامه جذب نیروها در آموزش و پرورش در دستورکار جلسه غیرعلنی امروز نبود، آقای بطحایی بنابر سوالاتی که ازسوی برخی نمایندگان درباره این شیوه‌نامه جذب نیروها مطرح شد، توضیحاتی در این رابطه نیز ارائه کرد.

مخالفت نمایندگان با ممانعت از جذب نیرو به‌خاطر لهجه، کراهت منظر و قدکوتاه

نماینده مردم رشت در مجلس در تشریح این مسئله یادآور شد: بحث شیوه‌نامه جذب نیروی انسانی مسائل پردامنه‌ای را درمورد موضوعاتی همچون ممانعت از جذب نیروها به‌خاطر لهجه، کراهت منظر، قد کوتاه و مسائلی از این دست به همراه داشت و بسیاری از نمایندگان مخالف این شیوه‌نامه جذب نیرو بودند و وزیر آموزش و پرورش نیز در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: نوع خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش، وضعیت سنی کارکنان و این‌که در ۵، ۱۰ و ۱۵ سال آینده چه اتفاقی در آموزش و پرورش خواهد افتاد، ازجمله مسائلی است که در جلسه غیرعلنی امروز مورد بحث قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: بحث تراکم دانش‌آموزی در روستا و شهر و مقاطع مختلف تحصیلی نیز ازجمله موارد دیگری بود که در جلسه غیرعلنی امروز مطرح شد که در این راستا وزیر آموزش و پرورش درباره این‌که وضعیت اجرای سند توسعه نظام آموزشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، به کجا خواهد رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با توجه به بررسی مسائل مختلف و شناختی که از جامعه آموزشی پیدا کرده است، سعی دارد برنامه آموزشی کشور را بنابر میزان و توانایی‌های کارکنان تشریح کند.

صرف ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل

او در ادامه با اشاره به برخی آمار و ارقام ارائه شده ازسوی وزیر آموزش و پرورش در نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: آقای بطحایی در بخشی از گزارشی که ارائه کرد، گفت که ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق و دستمزد پرسنل هزینه می‌شود و این وزارتخانه صرفاً کمتر از ۱ درصد برای اجرای برنامه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی خود بودجه در اختیار دارد.

 وضعیت نامساعد ۵۰ درصد مدارس تهران در مقابل زلزله

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: بطحایی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش درباره وضعیت ایمنی زیرساخت‌های آموزشی و ساختمان‌های مدارس آمار جالب‌توجهی ارائه کرد و گفت که باتوجه به وضعیت ناایمن ساختمان‌های آموزشی کشور، امکان استفاده از ۳۲ درصد از مدارس ما وجود ندارد و عملاً دانش‌آموزان نباید در این مدارس حضور یابند و همچنین اگر خدایی‌ناکرده تهران دچار حوادثی همچون زلزله شود، ۵۰ درصد مدارس در تهران غیرقابل استفاده خواهد بود.

بازنشستگی ۱۱۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش تا پایان برنامه ششم

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان اعلام کرد: وزیر آموزش و پرورش همچنین در آماری دیگر اعلام کرد که امسال ۵۰ هزار نفر و تا پایان برنامه ششم توسعه نیز حدود ۱۱۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش، واجد شرایط بازنشستگی خواهند بود و از این چرخه کار خارج می‌شوند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان