تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

انتخاب حسن رسولی به عنوان رئیس شورای شهرستان تهران

رای گیری انتخاب اعضای هیات رییسه شورای شهرستان تهران با حضور فرماندار تهران برگزار و سید حسن رسولی از شورای شهر تهران به عنوان رییس شورای شهرستان تهران انتخاب شد.

رویداد۲۴-رای گیری انتخاب اعضای هیات رییسه شورای شهرستان تهران با حضور فرماندار تهران برگزار و سید حسن رسولی از شورای شهر تهران به عنوان رییس شورای شهرستان تهران انتخاب شد.به نقل از  اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران در اولین جلسه‌ی شورای شهرستان تهران که در محل فرمانداری تهران با حضور فرماندار و معاونین برگزار شد اعضای هیات رییسه این شورا انتخاب شدند.

در این جلسه پس از انتخاب هیئت رئیسه سنی و انجام مراسم تحلیف انتخابات داخلی جهت تعیین مسئولین شورای شهرستان با رای گیری برگزار شد که نتایج انتخابات به شرح زیر است:

۱) سید حسن رسولی از شورای اسلامی شهر تهران بعنوان رئیس شورای شهرستان تهران

۲) سید ابوالفظل میر رفیع از بخش کن بعنوان نایب رئیس

۳) باغبانی از شورای اسلامی بخش آفتاب بعنوان منشی

۴) حمید رضا کروبی از شورای اسلامی بخش مرکزی بعنوان سخنگو

و مرتضی الویری از شورای شهر تهران بعنوان نماینده شهرستان در شورای اسلامی استان تهران انتخاب شدند.

شورای اسلامی شهرستان تهران به عنوان اولین حلقه از شورای های فرادست شامل ۶ عضو است که ۳ نفر از شورای تهران ( مرتضی الویری - حسن رسولی - شهربانو امانی ) و ۳ نفر هم از بخش های مرکزی - آفتاب - کن و سولقان ( باغبانی - ابو الفضل میر رفیع - حمید رضا کروبی ) آن را تشکیل می‌دهند.

طبق قانون پس از تشکیل شوراهای شهر و روستا به ترتیب با فواصل یک ماهه شورای‌های: بخش - شهرستان - استان - عالی استانها شکل می‌گیرد.

با این ترتیب تا دو ماهه آینده شورای استان و عالی استان‌ها نیز تشکیل خواهد شد. شورای عالی استان‌ها عالی‌ترین سطح در سلسله مراتب شوراها در کشور است که اختیار ارائه طرح به دولت و مجلس را دارد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان