تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

برای صداوسیما دستاوردهای آستان قدس مهمتر از دولت است/ صداوسیما ابایی از متهم شدن به رفتار جناحی ندارد

علی تاجر نیا، عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: انتظار رفتار یکسان و عادلانه از صداوسیما در مورد ارکان مختلف حاکمیت و جریان‌های سیاسی بیهوده است. صداوسیما کاملاً در جهت‌گیری‌های سیاسی و حتی میزان پوشش اخبار ارکان و نهادهای مختلف نظام به‌صورت تبعیض‌آمیز عمل می‌کند و حتی از اینکه او را متهم به یک جناح سیاسی کنند، ابایی ندارد.
رویداد۲۴علی تاجر نیا، عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: انتظار رفتار یکسان و عادلانه از صداوسیما در مورد ارکان مختلف حاکمیت و جریان‌های سیاسی بیهوده است. صداوسیما کاملاً در جهت‌گیری‌های سیاسی و حتی میزان پوشش اخبار ارکان و نهادهای مختلف نظام به‌صورت تبعیض‌آمیز عمل می‌کند و حتی از اینکه او را متهم به یک جناح سیاسی کنند، ابایی ندارد.

باوجودآنکه حدود 6 سال از مدیریت دولت احمدی‌نژاد می‌گذرد، هنوز کسی پوشش رسانه‌ای سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد از سوی صداوسیما را فراموش نکرده است و درصورتی‌که این دولت موفق به کسب دستاوردی می‌شد، صدا و سیما بیش از میزان لازم به آن می‌پرداخت، اما در ظاهر این سیاست رسانه ملی در خصوص دولت حسن روحانی با تغییراتی روبرو شده است.

ابوالفضل حسن بیگی، یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی مطرح کرده است وقتی صداوسیما مورد پرسش قرار گرفت که به کدام دلیل دستاوردهای هسته‌ای دولت پوشش رسانه‌ای نمی‌شود در پاسخ مطرح کردند که این سازمان فاقد اعتبار لازم برای تبلیغات است.

اسماعیل سعیدی از اعضای کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با  رویداد۲۴ هم از عدم ارائه بودجه توسط دولت به صداوسیما اشاره کرد و آن سازمان را به لحاظ اقتصادی مشکل داردانست، اما بحث بر سر این است حتی اگر این امر هم درست باشد، آیا رسانه ملی در رابطه با دولت در حال یارکشی است؟ از سوی دیگرچرا هرگاه دولتی خلاف سیاست‌های حاکم بر این رسانه به‌عنوان منتخب مردم ریاست دولت را بر عهده می‌گیرد، صداوسیما به یاد مشکلات اقتصادی سازمان خود می‌افتد؟

به نظرمی رسد مسئله فوق بسیارمهمتراز مسائل بودجه‌ای و اقتصادی است و به‌روشنی حکایت از جناحی رفتار کردن صداوسیما در خصوص دولت‌ها دارد و این بحثی است که بارها موردنقد فعالان سیاسی کشور قرارگرفته، اما در ظاهر عزمی برای ایجاد تغییردرآن وجود ندارد.

علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با رفتار صداوسیما با دولت‌ها گفت: انتظار رفتار یکسان و عادلانه از صداوسیما در مورد ارکان مختلف حاکمیت و جریان‌های سیاسی بیهوده است. صداوسیما کاملاً در جهت‌گیری‌های سیاسی و حتی میزان پوشش اخبار ارکان و نهادهای مختلف نظام به‌صورت تبعیض‌آمیز عمل می‌کند و حتی از اینکه او را متهم به یک جناح سیاسی کنند، ابایی ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: اخیراً شاهد بودیم که در شبکه‌های مختلف صداوسیما شوراهای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری تعیین شدند و نزدیک به 70 یا 80 نفر به این شوراها ورود پیدا کردند که در بین این افراد یک نفراز بین جریانات سیاسی اصلاح‌طلب یا حتی اعتدالی هم وجود ندارد و تمام آن‌ها درواقع از یک جریان سیاسی خاص بودند.

این عضو حزب اتحاد ملت در این رابطه یادآور شد: درواقع در صداوسیما برای پوشش دستاوردهای دولت به‌نوعی شاهد رفتار تبعیض‌آمیز هستیم زیرادرصورتی که داخل مجموعه دولت اتفاق بدی صورت گیرد آن را بزرگنمایی می‌کند، اما دستاوردها در حوزه‌های مختلف را تبلیغات می‌داند. رسانه ملی پاسخ دهد که این تبلیغات به نفع چه کسی است؟ مگر فلسفه وجودی صداوسیما در جمهوری اسلامی به غیر از تبلیغ دستاوردهای نظام نیست؟ آیا در سیستم‌های اجرایی دولت در صورت به دست آوردن دستاوردی بخشی از دستاوردهای نظام محسوب نمی‌شود؟

تاجرنیا تأکید کرد: این موارد درواقع پرسش‌های جدی است که طبیعتاً در بین شهروندان کشور وجود دارد ولی همواره بی‌پاسخ می‌ماند. از طرف دیگر شاهد هستیم درصورتی‌که یکی از ارکان قدرت و نظام در کشور در اختیار جناح سیاسی همراه با صداوسیما باشد عیوب آن کاملاً پوشانده می‌شود ولی درصورتی‌که توفیقی به دست آورد با بزرگنمایی مطرح می‌کنند.

وی در این خصوص افزود: متأسفانه در صداوسیما دستاوردهای آستان قدس از دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی ایران مهم‌تر است و این مسئله نشان می‌دهد که رسانه ملی در جایگاه خود قرار ندارد و بخش عمده‌ای از اینکه دیده می‌شود مردم اخبار را از رسانه خارجی دریافت می‌کنند به این دلیل است که صداوسیما با رفتارهای ناعادلانه خود نه‌تنها جانب‌داری می‌کند بلکه به گونه درآمده که ازلحاظ روانی و شیوه کار به‌شدت بر اعصاب و روان مردم تأثیر گذاشته است. خانواده‌های زیادی را مشاهده کردم که مطرح می‌کنند زمانی که از تلویزیون اخبار و تحلیل‌های جهت‌دار را می‌شنوند که عمدتاً مخالف دولت یا یک جناح سیاسی خاص است، دچار آسیب‌های روحی می‌شوند.

این عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: تا زمانی که به‌نوعی نهادهای منتخب بر انتصاب مسئولان صداوسیما تأثیرگذار نباشند، تصمیم‌گیری‌های این رسانه ملی به همین شکل خواهد بود.

تاجر نیا در رابطه با مشکل بودجه‌ای این سازمان نیز توضیح داد: کسانی حاضر هستند با همین امکانات صداوسیما در چهارچوب سیاست‌های نظام تمام اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌ریزی‌های رسانه ملی را انجام دهند و حتی بدون هزینه به فعالیت بپردازند.

وی در ادامه ابراز کرد: بسیاری از شبکه‌ها در دنیا به درآمدزایی می‌پردازند، اما صداوسیما بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را تجاری کرده و درواقع به پول دست‌یافته، متأسفانه بدنه لخت، بدون کارشناسی، وجود کارمندان بسیار زیادی که خروجی و کارآمدی جدی ندارند، تأسیس مراکز متعدد و شبکه‌های هزینه برو از دست دادن مخاطب باعث شد که درآمدهای صداوسیما در بخش غیردولتی کاهش پیدا کند وگرنه دولت تعهدات خود را انجام می‌دهد و این بهانه‌ای بیش نیست.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مرتضی
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
2
سلام. اشتباه میکنید جناب تاجرنیا.
اینها فقط نظر شخصی شماست بنده به هیچ شبکه ماهواره ای وصل نیستم ولی تمام اخبار دولت را حداقل در حد کامل از شبکه ملی و صدا و سیما پیگیر هستم و فکر نکنم چیزی از قلم افتاده باشه دولت محترم هر فعالیتی انجام میده در چند بخش خبری به وفور پخش میشود. انتظار اینکه یک شبکه 24ساعت به دولت بپردازد تفکری اشتباه و از حوصله مردم خارج است
ز ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
2
0
به نظر من آقای تاجرنیا کاملا صحیح میفرمایند صدا وسیما باعث شده تلویزیون ما بسته وبرق کمتری مصرف کنیم در ضمن اعصابمون هم راحت باشه واقعا بادیدن تلویزیون آنقدر عصبانی میشم که چند روز سر درد میاد سراغم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان