تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶
حسن رسولی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تاکید کرد:

انتصابات نجفی اصلاح‎طلبانه باشد/ هزینه از محل اعتبارات شهرداری برای راهپیمایی‌ اربعین وجاهت قانونی ندارد

عضو شورای شهر تهران می‌گوید که انتصابات اخیر نجفی جدای از گرایشات سیاسی، به دلیل توانمندی‌ و تخصص افراد بوده است و آقای شهردار از مدیرانش محکم و قاطعانه در شورای شهر دفاع کرده است.
رویداد۲۴عضو شورای شهر تهران می‌گوید که انتصابات اخیر نجفی جدای از گرایشات سیاسی، به دلیل توانمندی‌ و تخصص افراد بوده است و آقای شهردار از مدیرانش محکم و قاطعانه در شورای شهر دفاع کرده است.

حواشی پیرامون شهردار اصلاح‌طلب تهران همچنان ادامه دارد.‌ پس از حرف‌وحدیث‌هایی درباره خرید پژو و تبلت برای اعضای شورای شهر، به کار گرفتن افراد بازنشسته در سطوح مدیریتی و خالی کردن حساب‌ معاونت‌های شهرداری‌ برای پرداخت حقوق کارکنان،‌ این حواشی به انتصابات اخیر نجفی رسیده است و صدای برخی از اصلاح‌طلبان را درآورده است.

بیش از یک ماه از حضور نجفی در قامت شهردار تهران می‌گذرد، اما همین زمان کوتاه کافی بود تا نجفی به دلیل برخی از رفتارهای مدیریتی‌اش، موردانتقاد قرار بگیرد.

انتصاب افراد بازنشسته و مدیرانی همسو با شهردار پیشین تهران، در سطوح مدیریتی، اعتراضات اصلا‌ح‌طلبان و حتی شورای شهری‌ها را نیز به همراه داشت. برخی از اعضای شورای شهر مانند الهام فخاری و علی اعطا با انتشار توییت‌هایی به جلسات خود با محمدعلی نجفی پیرامون انتصابات اخیر وی اشاره و نارضایتی خود را صریحاً نسبت به این موضوع اعلام کردند.

بااین‌حال،‌ یکی از درخواست‌های نیروهای اصلاح‌طلب و حامیان آن‌ها به‌ویژه جوانان،‌ به‌کارگیری افرادی همسو و همفکر با شهردار و اصلاح‌طلبان در بدنه مدیریتی شهرداری تهران است؛‌ درخواستی که می‌تواند در ادامه تلاش‌ها برای ورود همه 21 نفر لیست امید به شورای شهر تهران باشد. همان‌طور که رئیس‌جمهوری بارها اعلام کردند،‌ اکنون نوبت آن است تا از 24 میلیون نفری که به تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدالی رأی دادند،‌ در سطوح مدیریتی کشور استفاده شود؛‌ انتظاری که قطعاً در مورد شهرداری تهران نیز صدق می‌کند.

حسن رسولی،‌ عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به انتصابات اخیر نجفی در شهرداری تهران، گفت: انتصاب مدیران،‌ چه در دولت و چه در شهرداری همواره موضوع مناقشه‌‌ برانگیز بوده است،‌ که احزاب و جریانات سیاسی با حساسیت بالایی آن را دنبال می‌کنند. انتصابات اخیر آقای شهردار،‌ چه در سطح معاونین و چه در سطح مدیران خارج از این قاعده نبوده و نیست.

رسولی ادامه داد: شهردار تهران و ما اعضای شورای شهر بر خواسته از آرای مردمی هستیم که به لیست امید و جریان اصلاحات اعتماد کردند،‌ لذا در مقام پاسخگویی سعی داریم تا در جهت شعارهایی که دادیم اعم از انتخاب افراد پاکدست و استفاده از زنان و جوانان در سطوح مدیریتی به‌گونه‌ای عمل کنیم که خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد نشود.

رسولی بابیان اینکه اعضای شورای شهر طبق قانون وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر شهر تهران را بر عهده‌داریم،‌ خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید به‌گونه‌ای ریل‌گذاری کنیم که آقای شهردار و همکارانشان بتوانند به‌راحتی و در یک مسیر مشخص و هدفمند خدمت‌رسانی کنند.

عضو شورای شهر ادامه داد:‌ بر اساس قانون،‌ اداره شهر تهران بر عهده شهردار است و بر اساس ضوابط و قوانین،‌ شهردار حق دارد تا معاونین و همکاران خود را متناسب با توانمندی و تخصص و فارغ از گرایشات سیاسی انتخاب کند؛‌ البته ما نیز بر همه‌ی این امور نظارت داریم و هر دو هفته یک‌بار هم با شهردار تهران جلسه داریم.

رسولی به دفاعیات شهردار تهران در خصوص انتصابات اخیرش اشاره کرد و گفت:‌ آقای شهردار اعلام کردند که 63 هزار و 400 نفر کارکنان رسمی شهرداری تهران هستند، رویکرد ایشان این است که با اعتماد به این جمعیت چند ده‌هزارنفری، انتصابات موردنیاز را عمدتاً از میان خانواده پرجمعیت شهرداری انجام بدهند و در مواردی که اقتضا می‌کند از بیرون از شهرداری هم مدیرانی را منصوب کنند. آقای شهردار در مورد همه انتصابات خود دفاع محکمی کردند.

این فعال سیاسی بابیان اینکه طبیعتاً سلایق متفاوت است،‌ تصریح کرد: شاید اگر من به‌جای شهردار بودم انتصابات را به گونه‌ی دیگری انجام می‌دادم؛ این‌که ما همه افرادی که با آقای قالیباف همکاری می‌کردند را کنار بگذاریم، اصلاً در مرام اصلاح‌طلبی نیست؛ البته از آقای شهردار درخواست کردیم تا به انتصاب بیشتری از جوانان،‌ زنان و اصلاح‌طلبان در مناصب مدیریت شهری تلاش داشته باشند.

رسولی در آخر با اشاره به حواشی هزینه‌کردهای شورای شهر چهارم در مراسم اربعین سال‌ گذشته، گفت: همه شیعیان خصوصاً مردم ایران ارادت خاصی به ماه محرم و امام حسین (ع) دارند اما بر اساس قانون هزینه کردن از محل اعتبارات شهرداری تهران برای راهپیمایی‌های اربعین وجاهت قانونی ندارد.

رسولی ادامه داد:‌ در سال گذشته مصوب شده بود که برای این مراسمات 5 میلیارد تومان هزینه شود اما آن چیزی که در اصل هزینه شد رقمی چندین برابر هزینه مصوب بود؛‌ این موضوع را به مسئولان مربوطه تذکر دادیم. البته برای مراسم اربعین امسال،‌ این رقم را به 10 میلیارد تومان افزایش دادیم و از شهردار تهران نیز درخواست کردیم تا در هزینه کرد این مبلغ دقت لازم صورت بگیرد که این پول صرف پاداش و هزینه‌هایی از این جنس نشود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان