تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

اعتراض معلمین کردستان عراق به مشکلات معیشتی

معلمان ناراضی در اقلیم کردستان عراق همانطور که وعده داده بودند امروز یکشنبه در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان سلیمانیه تجمع کرده و هشدار دادند اگر تا یک ماه دیگر مشکلات حقوقی و معیشتی آنها حل نشود ، سرکلاس های درس حضور پیدا نخواهند کرد.

رویداد۲۴-معلمان ناراضی در اقلیم کردستان عراق همانطور که وعده داده بودند امروز یکشنبه در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان سلیمانیه تجمع کرده و هشدار دادند اگر تا یک ماه دیگر مشکلات حقوقی و معیشتی آنها حل نشود ، سرکلاس های درس حضور پیدا نخواهند کرد.تجمع معلمان ناراضی منطقه کردستان عراق دراعتراض به مشکلات معیشتی

  کمیته سرپرستی معلمان ناراضی در اقلیم کردستان عراق بعد از تجمع امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد سال گذشته دولت اقلیم توجهی به خواسته های ما نکرد و گروه های سیاسی هم از ما حمایت نکردند و به همین دلیل امسال نیز ما به مبارزه خود برای رسیدن به حقوق معلمان ادامه خواهیم داد.

این بیانیه از مقامات دولت اقلیم کردستان عراق خواست تا یک ماه دیگر مشکلات معلمان را حل و فصل نمایند چرا که در غیر این صورت معلمان راه های دیگری در پیش خواهند گرفت و مسئولیت هر اقدامی متوجه دولت خواهد بود.
معلمان ناراضی همچنین در بیانیه خود از خانواده های دانش آموزان و مردم اقلیم کردستان عراق خواسته است به کمک آنها بشتابند تا بتوانند بر دولت اقلیم در راستای تامین خواسته هایشان فشاری جدی بیاورند.
نارین نوزاد یکی از راهپیمایان معترض در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: وضعیت معلمان نسبت به سال گذشته نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است، از این رو سکوت نخواهیم کرد و اگر مشکلات معلمان را حل نکنند مدارس را تعطیل می کنیم.
وی افزود: اگر دولت اقلیم کردستان عراق توانایی حل مشکلات را دارد آنها را حل کند اما اگر توان حل آنها را ندارد بهتر است از مسئولیت کنار رفته و امور را به مردم اقلیم واگذار کند.
این معلم ناراضی تاکید کرد آنها برای مبارزه با فساد در اقلیم کردستان عراق تلاش خواهند کرد.
معلمان ناراضی که سال گذشته بیش از سه ماه مدارس را تعطیل کردند از کاهش بیش از 50 درصدی حقوق و تاخیر در پرداخت آنها عصبانی بوده و تاکید می کنند با این وضعیت امکان ادامه کار در مدارس وجود ندارد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان